شفا مگ

خواص روغن چوب صندل برای پوست

روغن چوب صندل سفید برای پوست و صورت بسیار مفید است و علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، می تواند باعث جوانسازی، مرطوب کردن پوست،کاهش التهاب و درمان جوش شود.

خواص روغن چوب صندل برای پوست

روغن چوب صندل عصاره ای از درخت صندل سفید می باشد که این درخت از خانواده صندل ها می باشد و تنه درختان بسیار خوشبو می باشد.این درختان در صنعت عطر سازی نیز بکار می رود. اما علاوه بر موارد صنعتی از درخت صندل، از روغن آن برای بسیاری از درمان های پوستی نیز استفاده می شود.

روغن چوب صندل دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی می باشد و به همین دلیل این عصاره در ساخت داروها نیز استفاده می شود.به گفته متخصصان دانشگاه چین این روغن یکی از برترین مواد گیاهی به شمار می رود.

روغن چوب صندل دارای خاصیت مرطوب کنندگی زیادی است که می تواند با خشکی پوست مقابله کند و به همین علت از آن در لوسیون ها و کرم ها زیاد استفاده می شود. این روغن باعث رطوبت سازی سلول های پوستی می شود و نرمی و لطافت را به پوست می بخشد.

روغن چوب صندل یکی از عصاره های معروف برای کاهش التهاب می باشد که می تواند گردش خون را در پوست تقویت کرده و باعث رساندن مواد مغذی به پوست می شود. با داشتن گردش خون مناسب علاوه بر رساندن مواد مغذی به پوست باعث می شود مواد زائد به سرعت دفع شوند.

چوب صندل برای لکه های تیره پوست

صندل یک درمان زیبایی محبوب است. دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش لک و درمان آکنه کمک می کند. فقط باید 1 قاشق چایخوری پودر چوب صندل را ترکیب کنید، چند قطره روغن نارگیل و آب پرتقال اضافه کنید

درمان جوش با روغن چوب صندل

درمان جوش صورت با روغن چوب صندل امکان پذیر است و می توان از روغن چوب صندل برای مقابله با جوش ها در نوجوانان مورد استفاده قرار گیرد. البته میبایست علت جوش و آکنه مشخص شود و برای استفاده از روغن چوب صندل با پزشک مشورت شود. در صورت تایید پزشک و بی خطری روغن چوب صندل برای پوست می توانید از آن استفاده کنید.

روغن چوب صندل می تواند برای تعادل رنگ پوست کمک زیادی کند و به راحتی می تواند از برنزه شدن و تیره شدت پوست جلوگیری کند.

درمان آفتاب سوختگی با کمک روغن چوب صندل بسیار موثر است و افرادی که از آفتاب سوختگی رنج می برند و برای مدت طولانی در معرض نور آفتاب هستند می توانند با کمک این روغن پوست خود را به حالت قبل بازگردانند.

چوب صندل برای لکه های تیره پوست

صندل یک درمان زیبایی محبوب است. دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش لک و درمان آکنه کمک می کند. فقط باید 1 قاشق چایخوری پودر چوب صندل را ترکیب کنید، چند قطره روغن نارگیل و آب پرتقال اضافه کنید

سایر خواص روغن چوب صندل

چوب صندل علاوه بر خواص آن برای پوست ، دارای خواص دیگری نیز می باشد. یکی از خواص مهم این روغن خاصیت ضد التهابی آن می باشد و می تواند برای درمان بیماری های مزمن کمک زیادی شود.

روغن چوب صندل در طب سنتی برای درمان زخم، سرماخوردگی، عفونت ادراری و مشکلات عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد. البته از روغن چوب صندل به علت خواص ضد اسپاسمی برای درمان درد عضلات و رگ های خونی بسیار مفید است.این روغن می تواند از انقباض عضلات و اسپاسم آنها جلوگیری کند.

عوارض جانبی احتمالی

روغن چوب صندل نباید با قدرت روی پوست مالیده شود زیرا منجر به سوزش پوست و بثورات پوستی می شود.روغن چوب صندل اگر به مقدار زیاد مصرف شود می تواند باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شود.

روغن چوب صندل ممکن است در برخی افراد حساسیت ایجاد کند و در صورت استفاده روی پوست و بروز بثورات یا علامت آلرژی، مصرف آن را متوقف کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

استفده از روغن چوب صندل در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است و همچنین دور از دسترس کودکان می بایست نگهداری شود.

نحوه استفاده از روغن چوب صندل

برای استفاده از روغن چوب صندل می بایست آن را رقیق کنید، زیرا ممکن است باعث سوزش و بثورات پوستی شود. برای این کار از روغن های حامل مانند روغن بادام شیرین، روغن آرگان، روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید.

برای ماساژ روغن روی پوست، به مقدار 9 تا 18 قطره روغن چوب صندل را به یک اونس روغن حامل اضافه کنید. اگر برای اولین بار از این روغن استفاده می کنید از غلظت کمتر شروع کنید.

همچنین برای اطمینان از اینکه این روغن برای شما ایجاد آلرژی نمی کند، ابتدا تست آلرژی انجام دهید. مقداری از روغن را در یک نقطه کوچک در قسمت زیر ساعت خود بزنید و حدود یک ساعت صبر کنید اگر قرمزی یا تورم ایجاد نشد می توانید از آن استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.