شفا مگ

نحوه استفاده ماسک آلوئه ورا برای اگزما

ماسک آلوئه ورا برای اگزما یکی از روش های موثر برای کاهش و تسکین علائم اگزما است و همچنین به درمان کهیر، خشکی پوست، حساسیت و تحریک پوستی کمک می کند.

نحوه استفاده ماسک آلوئه ورا برای اگزما

ماسک آلوئه ورا به دلیل وجود ساکارید، یکی از روش های درمان اگزما می باشد و می تواند علائم اگزما را تسکین می دهد، همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

اگزما یا درماتیت یک بیماری پوستی می باشد که باعث ایجاد لکه های پوستی به همراه خارش و تحریکات پوستی می شود. انواع زیادی اگزما وجود دارد که برخی از انها به علت پاسخ به موادر آلرژن و تحریک کننده است.

قطعا هیچ درمان استدانداردی برای اگزما وجود ندارد ، اما برخی درمان های طبیعی می تواند به کاهش علائم کمک کند.

از آلوئه ورا برای تسکین پوست تحریک شده بسیار مناسب است. آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند به عنوان یک ماده محبوب برای مراقبت از پوست استفاده کرد. اما سوال اینجاست که آیا آلوئه ورا می تواند به درمان اگزما کمک کند؟

تاثیر آلوئه ورا بر اگزما

آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد التهابی و همچنین ضد باکتریایی و ضد قارچ می تواند برای اگزما مفید باشد. پوست تحریک شده قطعا مستعد عفونت های باکتریایی و قارچی می باشد.

آلوئه ورا همچنین حاوی پلی ساکارید است که ممکن است به تحریک رشد و بهبود سلول های پوستی کمک زیادی کند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

بسیاری از افراد دریافته اند که آلوئه ورا برای سایر شرایط پوستی نیز مناسب است که شامل آکنه، سوزش پوست، زخم های سرد، شوره س، سرمازدگی، پسوریازیس، آفتاب سوختگی می باشد.

نحوه مصرف آلوئه ورا جهت درمان اگزما

برای استفاده از آلوئه ورا برای اگزما ابتدا ناحیه مورد نظر را با آب و صابون تمیز کنید و سپس ژل روی آن ناحیه بمالید. ممکن است ژل مالیده شده کمی چسبنده باشد، پس بگذارید کمی خشک شود و سپس لباس بپوشید.می توانید برای تسکین 2 بار در روز از آلوئه ورا استفاده کنید.

از چه نوع ژل آلوئه ورا برای اگزما استفاده کنیم

برای استفاده موثر می توانید یک برگ آلوئه ورا را باز کرده و ژل را بیرون بیاورید.البته این کار برای استفاده روزانه بسیار کاربردی نیست. بهتر است از داروخانه ها ژل آلوئه ورا را تهیه کنید. حتما سعی کنید از ژل آلوئه ورایی استفاده کنید که غلظت آلوئه ورا آن بالا باشد.

حتما این نکته را در زمان خرید ژل الوئه ورا مد نظر داشته باشید که آلوئه ورا اولین ماده تشکیل دهنده آن باشد و از ژل های حاوی عطر و الکل اضافه شده خودداری کنید. این دو می تواند باعث تحریک پوستی شوند.

عوارض جانبی آلوئه ورا

آلوئه ورا به طور کلی بی خطر است ، اما میتواند باعث سوزش و خارش خفیف برای برخی از افراد با پوست حساس شود. البته برخی افراد ممکن است به آلوئه ورا واکنش های آلرژیک نشان می دهند.

اگر می خواهید از ژل آلوئه ورا برای درمان اگزما استفاده کنید بهتر است در یک منطقه کوچک دست خود تست پچ انجام دهید و به مدت 24 ساعت صبر کنید. اگر علائم تحریک یا واکنش آلرژیک در پوست نمایان شد به آلوئه ورا حساسیت دارید و نباید از آن استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.