شفا مگ

آشنایی با فواید سلامتی و خواص برگ مو

برگ مو طبع گرم و خشک دارد و سرشار از ویتامین، مواد معدنی است، همچنین خواص زیادی برای لاغری، دیابت، جوانسازی پوست، رفع یبوست، درمان اسهال و عضلات دارد.

خواص برگ مو

برگ مو یا همان برگ انگور دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی می باشد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، همچنین از نظر چربی بسیار پایین است.

برگ مو علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی که دارد و برای سلامتی بسیار مفید است، می تواند به درمان برخی از بیماری ها کمک زیادی کند. برگ مو می تواند باعث بهبود گردش خون شود و باعث بهبود علائم بیماری های گردش خون مانند واریس شود.
برگ مو برای درمان اسهال، سندرم خستگی مزمن، خونریزی، اسهال و زخم بسیار مفید است. در ادامه با خواص تغذیه ای و درمانی برگ مو بیشتر آشنا شوید.

اطلاعات تغذیه ای

برگ مو بسیار کم کالری است و می تواند از هر 5 برگ آن حدود 14 کالری دریافت کرد،اما به علت مقدار فیبری آن می تواند شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه دارد. برگ مو دارای منبع بسیار خوبی از نیاسین، آهن، فیبر، ریبوفلاوین، ویتامین C، ویتامین C و ویتامین B6 می باشد.
برگ مو دارای مقدار قابل توجه ای فولات، کلسیم، منیزیم، مس و منگنز می باشد. برگ درخت مو از نظر سدیم و قند بسیار پایین است و همچنین فاقد چربی و کلسترول می باشد که برای سلامت قلب بسیار مفید است

خواص درمانی برگ مو

برگ مو علاوه بر مقدار قابل توجه ای از ویتامین ها و مواد معدنی ، دارای خواص درمانی نیز می باشد و برای درمان علائم برخی از بیماری ها بسیار مفید است.

برگ مو یک ضد التهاب قوی

برگ درخت انگور دارای خواص ضد التهابی قوی است و افرادی که مشکلات التهابی مانند التهاب لوزه، آرتروز، گاستریت مزمن دارند، برگ مو می تواند برایشان مفید باشد.
التهاب های مزمن ممکن است باعث بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی، انواع سرطان و الزایمر شود. التهاب در بدن همچنین می تواند باعث بیماری های دستگاه گوارش مانند بیماری کرون شود.
برگ مو حاوی مقدار قابل توجه ای اسید چرب امگا 3 و همچنین آنتی اکسیدان است که می توانند باعث کاهش التهاب شوند.

برگ مو و دیابت

برگ مو بار گلیسمی پایینی دارد و می تواند یک رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابتی باشد که بتوانند سطح قند خون خود را کنترل کنند. همچنین برگ مو حاوی فیبر غذایی زیادی است که باعث کاهش سطح قند خون می شود.

برگ مو برای یبوست

برگ مو تقریبا قند قابل هضمی ندارد، اما سرشار از فیبر هست. فیبر های موجود در برگ مو در درجه اول فیبر نامحلول هستند. مقدار بسیار کمی فیبر نامحلول توسط روده بزرگ هضم و تخمیر می شوند اما بخش زیاد آن از دستگاه گوارش عبور می کند. فیبر نامحلول باعث حجیم کردن مدفوع شده و با تقویت حرکات منظم روده باعث کاهش یبوست می شود

برگ مو برای درمان اسهال

برگ مو از مواد معدنی زیادی از جمله روی تشکیل شده است که می تواند به ترمیم و محافظت از مخاط روده کمک کند. این کار برا روند بهبودی سریع در زمان آسیب مخاطی مانند اسهال کمک زیادی می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

برگ درخت مو سرشار از ویتامین سی می باشد که این ویتامین به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته شده است و بدن را در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند.

مبارزه با رادیکال های آزاد

ویتامین C موجود در برگ مو به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک زیادی می کند و بدن را از ابتلا به بیماری های مختلف محافظت می کند

سلامت مفاصل

برگ مو دارای مقدار قابل توجه ای منگز می باشد که نقش زیادی در شکل گیری غضروف ها دارد و باعث کاهش مشکلات و بیماری های مفاصل می شود.

سلامت قلب

پتاسیم برای حفظ انقباض طبیعی قلب بسیار مهم است و می تواند در پمپ کردن خون به تمام قسمت های بدن به طور موثر پشتیبانی کند

سلامت استخوان و دندان

برگ مو حاوی کلسیم است که برای تشکیل و سلامت استخوان بسیار مهم است و می توان دبه تقویت و سلامتی استخوان کمک زیادی کند.

همچنین به دلیل مقدار مناسب کلسیم در برگ مو می تواند به تقویت دندان کمک زیادی کند.این مواد معدنی در شکل گیری و نگهداری دندان های سالم کمک زیادی می کند.

رفع گرفتگی عضلات با برگ مو

برگ مو سرشار از منیزیم است که می تواند به کاهش گرفتگی عضلات کمک زیادی کند و به عنوان یک شل کننده ماهیچه عمل کند.

جوانسازی پوست

برگ مو به علت دارا بودن مس می تواند به تشکیل کلاژن در بدن کمک زیادی کند و باعث ایجاد پوست جوان و سالم شود. همچنین داشتن پوست سالم نیاز به ویتامین E دارد که این ماده معدنی به مقدار مناسبی در برگ مو موجود است.

خواص دمنوش برگ مو

دمنوش برگ مو برای برخی از علائم بیماری ها بسیار مفید است و می تواند آنها را کاهش یا درمان کند. از دمنوش یا جوشانده برگ مو در طب سنتی برای درمان علائم برخی بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تهیه دم کرده برگ مو می توانید مقدار 15 تا 20 گرم برگ مو را در یک لیتر اب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس دمنوش را از صافی رد کنید. سپس برای بهبود در طعم آن می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.سپس دمنوش را میل کنید.

دمنوش برگ مو در طب سنتی برای درمان موارد زیر استفاده شود:

  • رفع قرمزی و التهاب پوست
  • رفع نقرس و زردی
  • درمان استفراغ
  • درمان اسهال
  • رفع واریس
  • عفونت روده
  • ادرار آور
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.