شفا مگ

اطلاعات دارویی فمی لاکت

کپسول فمی لاکت یک مکمل پروبیوتیک است که جهت درمان نفخ، یبوست، لاغری، اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک و مسافرتی در کودکان و بزرگسالان تجویز می شود.

کپسول فمی لاکت

داروی فمی لاکت یک مکمل پروبیوتیکی است که 9 باکتری مفید برای بدن را در خود دارد و به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و همچنین سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.

کپسول فمی لاکت برای لاغری: فمی لاکت به دلیل داشتن پروبیوتیک می تواند تاثیر زیادی بر سوخت و ساز و انرژی بدن داشته باشد و به کاهش وزن کمک زیادی کند.همچنین میتوانند میزان چربی که در بدن ذخیره می شود را تحت تاثیر قرار دهند.

  1. فمی لاکت چیست
  2. موارد مصرف
  3. هشدارهای مصرف
  4. نحوه مصرف
  5. عوارض جانبی
  6. تداخل دارویی

فمی لاکت چیست

فمی لاکت یک داروی ترکیبی از پروبیوتیک و پری بیوتیک است که حاوی مقادیر بالایی از 9 باکتری مفید برای بدن و یک پری بیوتیک به نام فروکتوالیگوساکارید است.

پروبیوتیک های موجود در این دارو شامل موارد زیر است:

  • لاکتوباسیلوس رامنوسوس : کمبود این پروبیوتیک در بدن می تواند باعث بیماری های جنسی از قبیل سیفلیس، تریکومونیازیس، اچ ای وی، پاپیلومای انسانی شود.
  • بیفیدوباکتریوم لاکتیس: این پروبیوتیک نقش تولید برخی از ویتامین های مورد نیاز بدن و افزایش هضم پذیری پروتئین ها را دارد و همچنین قابلیتجلوگیری از عفونت روده ای، جلوگیری یا کاهش اسهال و تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد.
  • لاکتوباسیلوس کازئی: این باکتری پروبیوتیک نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد و کاربرد آن برای مقابله با عفونت ها و محافظت از بدن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های جنسی و میکروبی می باشد.
  • بیفیدوباکتریوم بروه: این باکتری پروبیوتیک برای درمان شرایطی از جمله یبوست، اسهال، سندرم روده تحریک پذیر و حتی سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است.
  • لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس: این باکتری پروبیوتیک فواید سلامتی زیادی دارد و می تواند به بهبود یا ترمیم فلور روده بسیار موثر باشد.
  • بیفیدوباکتریوم لانگوم: این باکتری پروبیوتیک جهت تنظیم سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است و می تواند باعث کاهش مدت زمان و به حداقل رساندن علائم سرماخوردگی و آنفولانزا شود.
  • لاکتوباسیلوس پلانتاروم: این باکتری پروبیوتیک در بسیاری از محصولات غذایی تخمیر شده وجود دارد و می تواند باعث کاهش نفخ و گاز در روده ها شود و همچنین قابلیت آنتی اکسیدانی بالایی نیز دارد.
  • بیفیدوباکتریوم بیفیدوم: باکتری بیفیدوباکتریوم بیفیدوم باعث کاهش اسهال حاد و خطر ابتلا به عفونت ها می شود و به عنوان یک باکتری مهم روده به شما می رود.
  • استرپتوکوکوس ترموفیلوس: یک باکتری پروبیوتیک گرم مثبت است که می تواند به حفظ سلامت روده ها کمک زیادی کند و همچنین می تواند به کاهش التهاب نیز کمک زیادی کند.

موارد مصرف داروی فمی لاکت

فمی لاکت با 9 پروبیوتیک مهم بدن برای درمان اسهال، سندروم روده تحریک پذیر، التهاب روده، افزایش سنتز اسید فولیک، بهبود هضم و جذب مواد مغذی تجویز می شود.

فمی لاکت داروی پیشگیری و کاهش شدت اسهال های ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، اسهال مسافرتی و اسهال ناشی از کلستریدیوم دیفیسل و روتاویروس بسیار موثر می باشد.

موارد مصرف دیگر فمی لاکت جهت بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر می باشد، که می تواند علائمی همچون درد شکمی، نفخ، یبوست و بهبود قوام مدفوع استفاده می شود. همچنین این دارو می تواند علائم بیماری های التهابی روده را کاهش دهد.

فمی لاکت به دلیل داشتن باکتری بیفیدوباکتریوم لاکتیس می تواند باعث افزایش سنتز اسید فولیک و ویتامین های B2، B3،B6 و B12 شود و هضم پروتئین ها و چربی ها را بهبود بخشد.

فمی لاکت برای کنترل افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نیز تجویز می شود و باعث کمک به کاهش قند خون ناشتا در این افراد می شود.

کمک به کنترل سلیاک با هضم گلوتن و اعمال اثر محافظتی روی سلول های اپیتلیال و همچنین کاهش مقاومت انسولین در بیماران مبتلا به کبد چرب غیر الکلی از موارد مصرف دیگر فمی لاکت است.

هشدارهای مصرف داروی فمی لاکت

  • افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند قبل از تجویز این دارو با پزشک خود مشورت کنند.
  • اگر در طول مصرف این دارو نیاز به جراحی های شکمی داشتید، می بایست قبل از جراحی درباره مصرف این دارو با جراح مشورت کنید.
  • اگر مبتلا به بیماری های قلبی، سندرم روده و ایسکمی هستید می بایست قبل از تجویز به پزشک خود اطلاع دهید تا بتواند بهترین تجویز و بی خطرترین تجویز را برای شما داشته باشد.

نحوه مصرف داروی فمی لاکت

مقدار مصرف فمی لاکت به طور معمول 1 تا 2 کپسول به صورت روزانه می باشد و بهتر است این کپسول را پس از وعده غذایی مصرف شود تا بهترین تاثیر را داشته باشد.

عوارض جانبی مصرف فمی لاکت

پروبیوتیک های موجود در فمی لاکت به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و تعادل سطح آنها ایمن هستند و تا کنون عارضه جانبی خاص و مورد سمیت برای پروبیوتیک ها گزارش نشده است.

ممکن است فمی لاکت در برخی افراد ایجاد واکنش های آلرژیک مانند بثورات پوستی، مشکل تنفسی، تورم لب، زبان و گلو کند که در صورت مشاهده این علائم مصرف دارو را قطع و به اورژانس مراجعه کنید.

البته مصرف پروبیوتیک ها در برخی افراد باعث نفخ می گردد که بعد از چند روز برطرف می شود.

تداخل دارویی فمی لاکت

فمی لاکت را همزمان با آنتی بیوتیک ها و پروبیوتیک ها نباید مصرف شود زیرا می تواند اثربخشی این دارو را کاهش دهد. بهتر است حداقل با فاصله 2 ساعت از یکدیگر مصرف شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.