شفا مگ

طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم

بذر کتان به دلیل خاصیت غذایی بی نظیری که دارد می تواند برای کاهش وزن و لاغری شکم بسیار مفید است و می تواند به عنوان یک مکمل در رژیم غذایی استفاده شود.

طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم

بذر کتان یکی از دانه های گیاهی مناسب برای کاهش وزن و لاغری است و می تواند به افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند کمک کند.این دانه جادویی می تواند علاوه بر لاغری به سلامت بدن نیز کمک زیادی کند.

بذر کتان سرشار از فیبر و مواد مغذی است که می توان از فواید آن را از استفاده در مواد غذایی، نوشیدن دمنوش و استفاده از روغن گرفته شده از تخم کتان بهرمند شد.

برخی افراد این باور را دارند که بذر کتان می تواند در رژیم غذایی به عنوان روشی برای کاهش سریع وزن و لاغری استفاده کرد.با اینکه مطالعات درباره این مورد متناقض است، اما بیشتر محققان بر این باور هستند که تخم کتام می تواند به برخی افراد در کاهش وزن کمک کند.

بذر کتان چیست

تخم کتان یک دانه گیاهی است به دلیل خواص زیاد و ارزش غذایی خوبی که دارد در جهان به ویژه در اروپا و آسیا بسیار محبوب است و می تواند فواید زیادی برای سلامت بدن داشته باشد.

تخم کتان از جمله دانه های گیاهی است که می تواند باعث جلوگیری از سرطان شود و همچنین دارای چربی غیر اشباع، امگا 3، فیبر محلول و غیر محلول است.

ارزش غذایی تخم کتان

بذر کتان یکی از قدیمی ترین محصولات زراعی است و فقط در یک قاشق غذاخوری این دانه علاوه بر منبع غنی برخی ویتامین ها و مواد معدنی، مقدار قابل توجهی پروتئین و فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد.

یک قاشق غذا خوری دانه کتان شامل کالری 37، کربوهیدرات 2 گرم، فیبر 2 گرم، چربی 3 گرم، چربی اشباع 0.3 گرم، چربی اشباع نشده 0.5 گرم، اسید امگا 3 حدود 1.6 میلی گرم می باشد.

همچنین 7 گرم دانه کتان شامل مقدار قابل توجه ای ویتامین B1 ، ویتامین B6، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم می باشد. جالب است بدانید که مزایای سلامتی تخم کتان به علت فیبر، لیگنان، و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد.

تخم کتان برای کاهش چربی شکم

تخم کتان یک دانه گیاهی است که برای کاهش چربی شکم مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند با اثر جادویی خود به شما کمک می کند تا شکم صاف داشته باشید.

آب کردن چربی های شکم

بذر کتان دارای مقادیر زیادی چربی های غیر اشباع است که بر خلاف چربی های مضر می تواند بسیار مفید باشد و به شما در کاهش چربی های شکم و افزایش چربی سوزی کمک کند.

تخم کتان بسیار مناسب افرادی که دارای رژیم کاهش وزن و چربی سوزی هستند می باشد و از این دانه جادویی چربی سوز ، برای افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی کمک بگیرید.

سرشار از فیبر

دانه های کتان سرشار از فیبر غذایی هستند و زمانی که مواد غذایی مصرف می کنید که فیبر بالایی دارد، باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی کنید و به کاهش وزن دست پیدا کنید.

خوردن فیبر برای دفع مواد غذایی از طریق روده و جلوگیری از انسداد روده بزرگ ضروری است. همچنین فیبر ها در تثبیت قند خون بسیار موثر هستند و شما را به وزن سالم می رساند.

کاهش اشتها

تخم کتان یک دانه روغنی است که می تواند احساس سیری خوبی را به شما بدهد و مصرف آن قبل از مصرف غذا باعث میشود احساس سیری به شما دست بدهد. برای این منظور یک قاشق پودر تخم کتان را 30 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید، با این روش می توانید مقدار چربی و کالری از وعده های روزانه خود کم کنید.

اگر تخم کتان در زمان مصرف غذا استفاده شود، غذا در معده بیشتر می ماند و به صورت آهسته وارد روده می شود و این باعث پایداری سطح انسولین در بدن می شود. تخم کتان با تنظیم سطح انسولین باعث کاهش هوس خوردن غذاهای چرب می شود که نقش زیادی در کاهش وزن و کاهش چربی شکم دارد.

کاهش کلسترول های مضر

مقدار امگا 3 موجود در تخم کتان باعث می شود که کلسترول های مضر در خون طی مدت کوتاهی کاهش یابد. اگر روزانه از تخم کتان استفاده کنید باعث می شود سطح کلسترول در مدت 8 هفته کاهش خوبی داشته باشد.

منبع غنی از امگا 3

بذر کتان سرشار از اسید های چرب امگا 3 هستند که دارای مزایای سلامی می باشند. بذر کتان می تواند باعث کاهش التهاب شود و خطر ابتلا به سرطان های خاص را کاهش می دهد.

کاهش التهاب سلولی

التهاب سلولی یکی از مشکلاتی است که باعث افزایش وزن می شود، زیرا زمانی که ارتباط خوب بین مغز و سیگنال های هورمونی لپتین نباشد، باعث می شود پیام گرسنگی مداوم به مغز ارسال شود.

زمانی که مغز دائما پیام گرسنگی دریافت کند فرد دائما در حال غذا خوردن می باشد و این باعث افزایش وزن و چربی ، بخصوص چربی های شکمی می شود.امگا 3 موجود در تخم کتان باعث می شود این التهاب ها از بین برود .

سرشار از لیگنین

لیگنین پلیمر یک مولوکول پیچیده ای است که در دیواره سلولی بسیاری از گیاهان یافت می شود. این ماده باعث ایجاد بافت چوبی یا سفت در گیاه می شود.طبق مطالعات اخیر دانه کتان، لیگنین می تواند به کاهش وزن در افراد کمک کنند و همچنین فشار خون را نیز کاهش دهد.

طریقه مصرف دانه کتان

اگر به استفاده از دانه کتان برای کاهش وزن علاقه مند هستنید می توانید دو روش محبوب را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که بدن هر کس نسبت به مکمل های تخم کتان واکنش متفاوتی نشان می دهد و ممکن است نتایج شما از نظر کاهش وزن متفاوت باشد.

به یاد داشته باشید که بذر کتان یک ماده جادویی نیست و بدون داشتن برنامه غذایی سالم و برنامه ورزشی نمی توانید از فواید کاهش وزن بذر کتان بهرمند شوید.

نوشیدنی کاهش وزن تخم کتان

شما می توانید با خرد کردن دانه های کتان یک نوشیدنی برای کاهش وزن درست کنید. این نوشیدنی سوخت و ساز بدن را تقویت می کند و به شما احساس سیری بیشتری می دهد و هضم خود را بهبود می بخشد.

برای تهیه این نوشیدنی به یک قاشق چایخوری بذر کتان تازه خورد شده را با یک فنجان آب داخ مخلوط کرده و خوب هم بزنید و یک قاچ لیمو را به لیوان خود بیفزایید. این نوشیدنی را می توانید یک بار در روز بنوشید

مکمل های خوراکی بذر کتان

مکمل های دانه کتان خوراکی ، حاوی روغن بذر کتان فشرده هستند و نسبت به دانه های کتان خام دارای فیبر کمتری می باشند، اما می تواند مصرف آنها راحت تر باشد. این مکمل ها را می توانید یک بار در روز مصرف کنید.

هشدارهای مصرف بذر کتان

تخم کتان برای مصرف بیشتر افراد بی خطر است. اما مواردی وجود دارد که باید قبل از مصرف بذر کتان برای کاهش وزن به خاطر بسپارید.
دانه های کتان خام را مصرف نکنید ، زیرا نه تنها باعث سوء هاضمه می شود بلکه ممکن است حاوی ترکیبات سمی باشند.

مکمل های تخم کتان را نباید در دوران بارداری مصرف شود، زیرا باعث عوارض جانبی بر روی نوزاد متولد نشده می شود.

اگر تخم کتان مصرف می کنید، حتما مقدار زیادی آب در روز بنوشید، زیرا اگر بدن هیدراته نشود ، نمی تواند فیبر های اضافی در بدن را هضم کند و منجر به یبوست و گرفتگی معده می شود

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.