شفا مگ

روغن کرچک برای رشد سریع مو

روغن کرچک برای رشد مو با افزایش گردش خون در پوست کار می کند و باعث بهبود وضعیت مو، درمان ریزش مو و رشد مو میشود، اما باعث تقویت فولیکول های مو نخواهد شد.

روغن کرچک برای رشد سریع مو

روغن کرچک را بیشتر به عنوان یک ملین مورد استفاده قرار می گیرد، اما خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی طبیعی روغن کرچک آن را به عنوان یک درمان محبوب برای مشکلات پوستی و همچنین عفونت های قارچی تبدیل کرده است و همچنین این روغن برای رشد مو و ابرو بسیار مفید است.

روغن کرچک رشد موهای شما را از فولیکول تقویت نمی کند، اما می تواند وضعیت موهای شما را بهبود بخشد. روغن کرچک به افزایش گردش خون در پوست کمک می کند .

خواص روغن کرچک برای رشد مو

برخی افراد از روغن کرچک برای رشد مو یا برای درمان ریزش مو استفاده می کنند و همچنین به عنوان درمانی برای پوست سر خشک و سایر شرایط پوست سر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که متوسط فولیکول موی انسان تقریبا بیش از یک سانتیمتر در ماه رشد می کند، اما برخی ادعا می کنند که با استفاده از روغن کرچک یک بار در ماه می تواند 3 تا 5 برابر میزان رشد طبیعی مو را افزایش دهد. با این وجود هیچ مدرک بالینی برای تایید این امر وجود ندارد.

روغن کرچک به علت خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ آن باعث شده است که برای شوره سر و عفونت های پوست سر مفید باشد و میزان اسید ریچینولیک اسید آن به افزایش گردش خون در پوست کمک کرده و رشد مو را در برخی افراد بهبود می بخشد.

روغن کرچک به تحریک رشد مو و کاهش شوره سر کمک می کند و همچنین حاوی اسیدی که خاصیت ضد التهابی دارد و به تسکین و کاهش سوزش در پوست سر کمک می کند.

روغن کرچک ممکن است به کاهش شوره سر کمک کند.این ماده دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد و می تواند به پاکسازی پوست سر کمک کرده و از عفونت ها محافظت کند.

روغن کرچک گردش خون را بهبود می بخشد و میتواند به افزایش گردش خون در پوست و بافت مو کمک زیادی کند.

روغن کرچک باعث تیرگی بیشتر موها می شود و از پیری زودرس مو مانند خاکستری شدن مو جلوگیری می کند. این روغن با آنتی اکسیدان هایی که دارد می تواند به کاهش آسیب های مو و ریزش مو در اثر رادیکال های آزاد کمک زیادی کند.

اگر هنوز می خواهید روغن کرچک را برای موهای خود امتحان کنید، در ادامه با یک روش ایمن و آسان برای استفاده از روغن کرچک برای موی سر آشنا شوید.

طرز استفاده روغن کرچک برای مو

طرز استفاده از روغن کرچک برای مو بسیار راحت و آسان است و برای انجام آن به مقداری روغن کرچک، یک کلاه حمام، برس و یک عدد شانه مورد نیاز می باشد.

از انجا که روغن کرچک بسیار غلیظ است و حذف آن از موها بسیار دشوار است، بهتر است آن را با روغن های گیاهی مانند نارگیل یا جوجوبا ترکیب کنید. همچنین این ترکیب می تواند رایحه روغن کرچک را کم رنگ کند.

نکته بسیار مهم: قبل از استفاده از روغن کرچک حتما با پزشک خود مشورت کنید و همچنین قبل از استفاده از روغن آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. بعد از ترکیب با روغن های حامل، مقدار کمی از آن را در قسمت بازوی داخلی خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که واکنش و حساسیتی ندارید. برخی افراد ممکن است پوست حساسی نسبت به روغن های حامل و روغن کرچک داشته باشند که اگر بعد از چند ساعت حساسیت یا قرمزی ایجاد نشد می توانید از آن بر روی سر خود امتحان کنید.

بسیاری از کارشناسان پوست و مو استفاده از روغن کرچک را بیش از یک بار در هفته توصیه نمی کنند و هنگامی که بیشتر استفاده شود، روغن کرچک می تواند باعث مشکلات پوستی شود.

استفاده از روغن کرچک برای رشد مو

مقداری روغن کرچک را به وسیله یک برس مو روی پوست سر خود بمالید و سر خود را ماساژ دهید. روغن کرچک را روی بقیه موهای خود بمالید و با استفاده از یک شانه این روغن را به یکنواخت به تمام موی سر خود بمالید. سپس یک کلاه حمام بپوشید و مطمئن شوید تمام مو در آن قرار گرفته است. حدود دو ساعت صبر کنید تا روغن در پوست سر شما نفوذ کند و به فولیکول های شما برسد. بعد از 2 ساعت موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

روغن کرچک برای درمان ریزش مو

شواهد زیادی وجود دارد که کرچک به درمان ریزش مو و تحریک رشد مو کمک میکند.روغن کرچک نباید به تنهایی برای مو استفاده شود زیرا این روغن غلیظ است و همچنین دارای بوی نامناسبی دارد که برای همه افراد مناسب نیست. بهتر است برای استفاده از این روغن با روغن های حامل مانند روغن بادام ترکیب شود.

معجون روغن کرچک برای ریزش مو که در ادامه توضیخ داده می شود ترکیبی از روغن کرچک، روعن نارگیل، بادام شیرین، کنجد می باشد.
برای تهیه مقدار 1 قاشق غذا خوری روغن کرچک را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، 2 قاشق غذا خوری بادام شیرین و 2 قاشق غذا خوری روغن کنجد مخلوط کنید و این مخلوط را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید و حداقل 60 دقیقه صبر کنید و با شامپو موهایتان را بشویید.

روغن کرچک و نارگیل برای مو

روغن نارگیل خواص ضد باکتری دارد و می تواند عفونت های پوست سر را بهبود بخشد و همچنین باعث تقویت و رشد مو می شود. روغن نارگیل از معدود روغن هایی است که می تواند به مو نفوذ کند و موها را از درون مرطوب و تغذیه می کند. روغن نارگیل همچنین به جلوگیری از صدمه زدن به مو در برابر هوای آلوده و آسیب در برابر گرما کمک میکند.

مقدار 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک را با 2 قاشق غذا خوری روغن مایع نارگیل مخلوط کرده و آن ها را به آرامی روی موهای خشک خود بمالید. حداقل 5 دقیقه پوست سر خود را به خوبی ماساژ دهید. مخلوط روغن را کاملا روی موهای خود پخش کرده و یک کلاه حمام روی سر خود بگذارید. بعد از حدود 2 ساعت می توانید این ماسک را بشویید.این درمان را 1 بار در هفته به مدت دو تا سه ماه استفاده کنید

مضرات روغن کرچک برای مو

برخی افراد ممکن است با روغن کرچک حساسیت داشته باشند و مصرف آن باعث علائم آلرژیک شود، به همین خاطر قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بیش از حد روغن کرچک می تواند برای مو بسیار مضر باشد و باعث ایجاد عوارض جانبی زیادی میشود. مقدار مصرف روغن کرچک 1 بار در هفته می باشد. مصرف بیش از حد روغن کرچک برای مو می تواند باعث ریزش مو در افراد شود.

اگر روغن کرچک را به عنوان درمانی برای ریزش مو می خواهید استفاده کنید، بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید، شاید ریزش موی شما نشانه یک مشکل دیگری باشد و با استفاده از این روغن مشکل شما بدتر شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.