شفا مگ

کانسدرم: موارد مصرف، نحوه مصرف و عوارض

کانسدرم 1 درصد یک پماد برای درمان عفونت های قارچی پوستی می باشد و از این پماد برای درمان عفونت های قارچی پوست، واژن، عفونت کاندیدیازیس استفاده می شود.

پماد کانسدرم

 پماد کانسدرم 1درصد یک داروی درمان عفونت های قارچی است و برای عفونت قارچی کاندیدیازیس، عفونت های قارچی پوستی، ناخن و پای ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد. این پماد همان پماد کلوتریمازول می باشد.

پماد کانسدرم برای درمان خارش بیرونی واژن که به علت عفونت قارچی می باشد استفاده می شود و همچنین برای عفونت های قارچی داخل واژن از نوع واژینال این دارو استفاده می شود.

کانسدرم چیست

کانسدرم یک پماد با نام دیگر کلوتریمازول است که برای درمان عفونت های قارچی پوستی استفاده می شود و باعث مهار رشد قارچ بر روی پوست می شود. این پماد بر روی پوست های سالم کمتر از 10 درصد جذب می شود.

از پماد کانسدرم 1درصد ممکن پزشک برای درمان عفونت قارچی ورسیکالر نیز استفاده کند که علائم این عفونت شامل روشن شدن یا تیرگی پوست گردن و قفسه سینه است.

موارد مصرف پماد کانسدرم

پماد کانسدرم به شکل 1 درصد در موارد درمان عفونت قارچی پوست، عفونت کاندیدیازیس، پای ورزشکاران تجویز می شود و برای خارش واژن با علت عفونت قارچی نیز تجویز می شود.

همچنین از کانسدرم جهت درمان عفونت های پوستی مانند پای ورزشکاران، خارش و کرم حلقه ای و سایر عفونت های پوستی قارچی استفاده می شود.

هشدارهای مهم مصرف پماد کانسدرم

برای اینکه پماد کانسدر برای شما بی خطر باشد می بایست به برخی نکات توجه کنید و مهمترین آنها این است که اگر به این دارو حساسیت دارید نباید از آن استفاده کنید.

پماد کانسدرم برای درمان عفونت پوستی تجویز شده است و هرگز نباید به چشم، لب و دهان تماس پیدا کند.در صورت تماس با این اندام بدن می بایست سریعا آن محل را با آب بشویید ودر صورت ایجاد علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.

نحوه مصرف پماد کانسدرم

نحوه مصرف پماد کانسدرم توسط پزشک تجویز می شود، اما مقدار معمول این دارو 2 بار در روز است که بهتر است صبح و عصر باشد و حدود 1 تا 4 هفته مدت درمان با این دارو است.

برای مصرف پماد کانسدرم می بایست ابتدا ناحیه آسیب دیده را تمیز و خشک کنید و سپس به مقدار کمی از پماد روی آن بمالید. بهتر است اگر پزشک 2 بار در روز تجویز کرده است ، صبح و عصر از آن استفاده کنید.

هرگز پس از استفاده از پماد بر روی محل مورد نظر آ« را با بانداژ یا پانسمانهایی که اجازه گردش هوا را نمی دهد نپوشانید، بجز اینکه پزشک به شما بگوید.

عوارض جانبی پماد کانسدرم

استفاده از پماد کانسدرم در برخی افراد ممکن است ایجاد واکنش های آلرژیک و حساسیت کند که در صورت مشاهده علائم کهیر، سختی در تنفس، ورم صورت یا گلو می بایست سریعا به فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

برخی از عوارض جانبی پماد کانسدرم شایعتر از سایر عوارض جانبی می باشد که علائم آن شامل تاول شدید پوستی، تورم و قرمزی روی پوست، سوزش شدید، خارش یا تحریک می باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم می بایست بسریعا به پزشک مراجعه کنید.

البته این لیست کامل از عوارض جانبی نمی باشد و اگر علائم دیگری مشاهده کردید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.