شفا مگ

درمان میخچه پا با گوجه فرنگی

میخچه پا یک عارضه پوستی است که بر اثر فشار روی پوست ایجاد می شود و می تواند دردناک باشد، اما می توان میخچه پا را با گوجه فرنگی به راحتی درمان کرد.

درمان میخچه پا با گوجه فرنگی

میخچه پا یک مشکل پوستی است که بر اثر فشاری که بر پوست وارد می شود یک حالت شبیه به بیضی در پوست ایجاد شده که مرکز آن کانون فشار می باشد و به مرور زمان بزرگتر می شود.

البته اگر به طور مداوم بر روی بافتی که دارای میخچه می باشد دچار تحریک شود، باعث می شود پس از حذف میخچه از پا مجدد تولید شود.

میخچه می تواند دردناک و باعث ناراحتی در فرد شود، اما راه درمان آن ساده است و می توانید به راحتی با گوجه فرنگی آن را درمان کنید.

روش از بین بردن میخچه با گوجه فرنگی

با استفاده از یک عدد گوجه فرنگی می توانید به راحتی میخچه پا را درمان کنید. برای این منظور یک عدد گوجه فرنگی را از وسط نصف کنید و نصف آن را بر روی میخچه قرار دهید.

پس از قرار دادن گوجه فرنگی می توانید با دستمال یا بانداژ آن را محکم به پا متصل کنید و بگذارید حدود 12 ساعت روی پا بماند. البته اگر میخچه مدت طولانی است که وجود دارد، بهتر است چند ساعت بیشتر روی پا بماند. با این کار با راحتی و طی یک روز، میخچه را درمان کنید.

سایر درمان ها برای درمان میخچه

میخچه درمان های زیادی دارد و می توانید به راحتی در خانه آن را درمان کنید. این درمان ها می تواند شامل شیرین بیان، میخک،پوست موز، سرکه، زردچوبه باشد.

میخک و آبلیمو: 2 عدد گل میخک را در نصف استکان آبلیمو تازه بگذارید و حدود یک ساعت صبر کنید تا این مخلوط خواص مفید گل میخک را به آبلیمو وارد کند. سپس با استفاده از پد پنبه ای مقداری از این ترکیب را روی میخچه خود قرار دهید. این کار را 4 بار در روز انجام دهید و پس از 10 روز نتیجه را خواهید دید.

زردچوبه: یکی از درمان های مفید استفاده از زردچوبه است که خاصیت ضد التهابی آن می تواند به درمان میخچه کمک زیادی باشد. یک قاشق چای خوری زردچوبه را با کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر شود. سپس این خمیر را روی نقطه دارای میخچه قرار دهید. این کار را 2 تا 3 بار در روز به مدت حداقل یک هفته تکرار کنید.

شیرین بیان: یک قاشق غذا خوری را با مقداری روغن خردل مخلوظ کرده تا به شکل یک خمیر نرم در آید و ان را روی میخچه پا قرار دهید و پا را با یک باند ببنیدید و به رختخواب بروید.، صبح بعد پانسمان را باز کرده و پا را با اب ولرم بشویید.

پیشگیری از ایجاد میخچه

به طور کلی علت های زیادی برای ایجاد میخچه وجود دارد که اگر می خواهید دچار میخچه نشوید می بایست از علت های ایجاد میخچه دوری کنید. برخی از این علت ها شامل موارد زیر است:

  • پوشیدن کفش یا جوراب تنگ
  • تماس بیش از اندازه انگشتان
  • پوشیدن کفش یا صندل بدون جوراب
  • پیاده روی های طولانی و مداوم
  • استفاده از کفش های پاشنه بلند در زنان
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.