شفا مگ

روشن شدن پوست دست با گلیسیرین

روشن شدن پوست دست با گلیسیرین و افزودن برخی مواد دیگر مانند گلاب، آب لیمو، شاطره، آب لیمو و سیب زمینی به آن می تواند یکی از روش های موثر و فوری باشد.

روشن شدن پوست دست با گلیسیرین

دست به علت اینکه به طور مستقیم با نور خورشید، آلودگی ها و شوینده های مختلف ارتباط دارد دچار تیرگی و لک و حتی آفتاب سوختگی می شود. بیشتر افراد از پوست دست خود به اندازه پوست صورت محافظت نمی کنند.

بعد از صورت، دست هر فرد می تواند یکی از عضو های بدن می باشد که بیشتر دیده می شود و می بایست به پوست دست های خود اهمیت بدهیم. دست ها، مخصوصا پشت دست از نقاطی هستند که زودتر از پوست صورت پیری را نمایان می کنند.خانم ها پوست دست هایشان بیشتر در معرض پیری هستند زیرا به طور مرتب کارهای خانه را انجام می هند و در معرض مواد شوینده می باشند.

گلیسیرین یک گزینه مناسب برای پوست دست می باشد و می تواند پوست دست را مرطوب و همچنین ترکیب آن با برخی مواد به سفید شدن دست کمک زیادی کند.

گلیسیرین یک عامل مرطوب کننده طبیعی پوست است و می تواند رطوبت محیط را جذب پوست کند و به گفته پزشکان گلیسیرین بهترین ماده برای جلوگیری از خشک شدن پوست است.

گلیسیرین از محصولات طبیعی مانند روغن های گیاهی یا از طریق الکل پروپیلن ساخته می شود و در بیشتر محصولات مانند صابون ها و محصولات پوستی وجود دارد.

گلیسیرین و گلاب

محلول گلیسیرین با گلاب و شاطره می تواند به تمیز شدن و روشن شدن پوست دست کمک زیادی کند و با استفاده از آن روزی 1 یا 2 بار پوست دست سفیدی خواهید داشت.

برای استفاده از این محلول 60 گرم گلاب، گلیسیرین و عرق شاطره را با کمی آب لیمو ترش مخلوط کرده و دست های خود را با آن بشویید. این کار را روزی 1 تا 2 بار انجام داده و نتیجه را پس از سه روز خواهید دید.

گلیسیرین و سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید، سپس مقدار 15 گرم گلیسیرین را به همراه 20 گرم آب لیمو ترش به آن اضافه کنید و سپس این مخلوط را به دستان خود بمالید. قطعا از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.

گلیسیرین و شکر

مخلوط گلیسیرین و شکر یک اسکراب عالی برای پوست برنزه شده است و می تواند یک لایه بردار عالی باشد و باعث شود پوست سفید و نرم شود.

برای تهیه این اسکراب در یک ظرف مقدار نصف فنجان شکر را به همراه چند قطره گلیسیرین و یک چهارم آبلیمو مخلوط کنید و سپس آن را به نواحی پوست دست خود بمالید.

گلیسیرین و آبلیمو

گلیسیرین به همراه آبلیمو باعث می شود پوست هایی که روی دست مرده و کدر می باشد را از بین ببرد و همچنین با خواص آبرسانی خوبی که دارد پوست را نرم، سفید و درخشان می کند.

برای استفاده از خواص این ماسک مقداری عسل، آب لیمو را به همراه چند قطره گلیسیرین مخلوط کنید و به مدت 10 دقیق هروی پوست دست خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. اگر می خواهید از این معجون به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید عسل آن را حذف کرده و مخلوط را روی دست خود به عنوان کرم مرطوب کننده بزنید.

گلیسیرین و شیرین بیان

ماسک شیرین بیان و گلیسیرین می تواند به مرطوب شدن و شفاف شدن پوست کمک زیادی کند، برای این کار می توانید یک قاشق مربا خوری پودر ریشه شیرین بیان، 1 قاشق چایخوری گلیسیرین، 1 قاشق چایخوری روغن زیتون و چند قطره گلاب را با هم مخلوط کنید.

ابتدا پوست دست خود را با آب و صابون بشویید و خشک کنید ، سپس مخلوط را روی دست خود بگذارید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس با اب ولرم بشویید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.