شفا مگ

خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو

خواص ریشه بابا ادم برای ریزش مو به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن است و می تواند به درمان ریزش مو، کم پشتی موی سر و همچنین شوره سر کمک کند.

خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو

ریشه بابا آدم حاوی اینولین، روغن فرار، قند، آهن، کلسیم و ویتامین C می باشد و برای بدن بخصوص مو بسیار مفید است و می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

گیاه بابا آدم یک گیاه چند ساله است که در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب رشد می کند و ساقه ای شبیه به پوست مار دارد و برگ های آن پهن و بسیار بزرگ می باشد. این گیاه ریشه ای با شباهت به هویچ دارد و قطر آن به ضخامت انگشت دست می باشد.

ریشه گیاه بابا آدم سرشار از ویتامین ها و مواد شیمیایی گیاهی است که آن را به یک تصفیه کننده خون موثر تبدیل کرده است. ریشه گیاه بابا آدم جریان خون را از سموم پاک کرده و از کبد، کلیه ها، سیستم لنفاوی و سیستم ایمنی بدن محافظت می کند. این ریشه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله اسیدهای فنلی، کوئرستین، لوتئولین می باشد که به کاهش التهاب و محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر کمک می کند.

خواص ریشه بابا آدم برای مو

ریشه بابا آدم علاوه بر فواید زیاد آن برای بدن، می توان از آن به صورت موضعی نیز استفاده کرد و باعث سلامت پوست می شود. استفاده از عصاره ریشه بابا آدم برای پوست سر باعث افزایش گردش خون در پوست، سم زدایی از بافت اپیدرم و جلوگیری از رشد باکتری ها می شود.

ریزش مو

یکی از مهمترین خاصیت آن ، خواص ضد میکروبی است که از تجمع مخمر ها و باکتری ها در پوست سر جلوگیری می کند.البته وجود مقداری مخمر روی پوست سر طبیعی است، اما اگر از حد آن بیشتر شود می تواند باعث التهاب فولیکول های مو شود. شاید در ابتدا فقط خارش آور باشد، اما اگر این فولیکولیت ها درمان نشوند می تواند منجر به ریزش دائمی مو شود.

علاوه بر خواص ضد باکتری ریشه بابا آدم، این ریشه حاوی اسیدهای چرب ضروری است که باعث مرطوب سازی پوست سر و تغذیه فولیکول های مو می شود و با فولیکولیت مبارزه می کند.

ریشه بابا آدم حاوی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساخت پروتئین است و باعث رویش موهای ریخته شده می شود و همچنین می تواند به تغذیه پوست سر و تقویت مو کمک کند.

شوره سر

روغن ریشه بابا آدم حاوی ویتامین A است و علاوه بر تقویت مو می تواند در موارد درمان تحریک پوست سر، شوره سر و خارش پوست سر نیز کمک زیادی کند.

موهای کم پشت

کم پشتی موها و لکه های طاسی از عوامل مختلفی به وجود می آیند، کمبود ویتامین مانند کمبود ویتامین D، ویتامین A یا ویتامین C، آهن، اسید فولیک، رژیم غذایی نا مناسب می توانند از عوامل کم پشتی مو باشد . ریشه بابا آدم حاوی عناصری است که می تواند به مبارزه با کم پشت شدن مو کمک زیادی کند.

ریشه بابا آدم حاوی ویتامین B6، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فولات، ویتامین C، فسفر، کلسیم، آهن، مس می باشد و این عناصر کمک زیادی برای پر پشت شدن مو می کند.

سایر خواص ریشه گیاه بابا آدم

ریشه گیاه بابا آدم علاوه بر درمان ریزش مو می تواند برای درمان برخی از بیماری ها نیز مفید باشد.این گیاه یک تصفیه کننده خون عالی است و می تواند به راحتی خون را تمیز کرده و سموم را از بدن خارج کند.

استفاده از دمنوش ریشه بابا آدم می تواند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشد و همچنین می تواند به عنوان یک درمان برای سرگیجه و رماتیسم مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از دمنوش این گیاه برای درمان ذات الریه نیز استفاده می شود.همچنین این گیاه برای درمان مشکلات پوستی از قبیل جوش و اگزما بسیار مفید است.

ترکیبات ریشه بابا آدم

این گیاه ترکیبات شیمیایی زیادی دارد و ریشه آن حاوی گلیکوزیدها، فلاونوئید ها، تانن ها، روغن فرار، پلی استیلن، رزین، موسیلاژ، اینولین، آلکالوئید ها می باشد. همچنین این گیاه دارای قند، آهن، کلسیم و ویتامین C می باشد و برای بدن بخصوص مو بسیار مفید است و می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

هشدار های مصرف

افرادی که از داروهای دیابت یا رقیق کننده خون استفاده می کنند استفاده از ریشه گیاه بابا آدم برایشان ممنوع است و نباید از آن استفاده کنند.ریشه گیاه بابا آدم را قبل از استفاده با پزشک خود درمیان بگذارید تا مطمئن شوید که این گیاه برای شما بی خطر است.

برخی از افراد ممکن است به این گیاه حساسیت داشته باشند و علائم آلرژیک مانند کهیر، تاول پوستی، تورم لب، دهان و زبان ایجاد شود. در صورت مشاهده مصرف این گیاه را متوقف و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

برای اینکه از بی خطر بودن و عدم حساسیت از این گیاه مطمئن شوید بهتر است قبل از مصرف آزمایش پچ انجام دهید و در صورت عدم حساسیت می توانید از آن استفاده کنید.

ریشه گیاه بابا آدم برای زنان باردار منع مصرف دارد و نباید در این دوران از این گیاه استفاده شود.

نحوه مصرف

برای درمان ریزش مو می توانید از دم کرده ریشه بابا آدم استفاده کنید. برای این کار مقداری از ریشه را در مقداری آب جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را خنک کنید. این دم کرده را به عنوان آخرین مرحله شستشو روی موهای خود بریزید و ماساژ دهید تا از ریزش مو جلوگیری کند و آنها را قوی و سالم نگه دارد. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

همچنین برای بهره مند شدن از خواص ریشه گیاه بابا ادم برای ریزش مو می توانید از روغن ریشه بابا آدم و یا محصولات بهداشتی تهیه شده از این ریشه استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.