شفا مگ

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

ویتامین برای چاقی صورت و تنظیم متابولیسم بسیار ضروری است و با مصرف برخی از ویتامین ها و مواد معدنی می توانید اندام متناسب و صورتی چاق و پر داشته باشید.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

بسیاری از افراد تمایل دارند که برای داشتن یک صورت زیبا صورتی چاق داشته باشند، بنابراین چگونه می شود صورتی چاق داشته باشید؟ آیا ویتامین می تواند به چاقی صورت کمک کند؟ بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدامند؟ قوی ترین قرص چاقی صورت چیست؟کدام ویتامین برای چاقی صورت خوبه؟چه ویتامینی باعث چاقی صورت میشود؟

بسیاری از افراد برای چاق شدن صورت خود تلاش می کنند،اما این افراد نمی دانند که با ویتامین می توانند فقط صورت خود را چاق کنند. چاقی صورت با ویتامین باعث می شود علاوه بر صورتی کامل و زیبا، ویتامین های مورد نیاز بدن نیز تامین شود. ویتامین ها می توانند به بهبود روند متابولیسم بدن کمک زیادی کنند و برای اینکه یک متابولیسم کاملی داشته باشید بدن نیاز به مصرف مواد غذایی و مواد مغذی دارد.ویتامین هایی که روزانه مصرف می کنید می تواند روی متابولیسم بدن تاثیر زیادی بگذارد.

ویتامین برای چاقی صورت: ویتامین های زیادی بدن نیاز دارد، اما ویتامین سی ، کلسیم، منیزیم، آهن، ویتامین دی، ویتامین های گروه ب می توانند به چاقی صورت کمک کنند. این ویتامین ها برای چاقی صورت را می توانید از طریق قرص، مکمل ها و مواد غذایی دریافت کنید.

ویتامین ها برای چاقی صورت را می توانید از طریق مواد غذایی ، قرص و مکمل ها دریافت کنید و یا مستقیما روی پوست خود قرار دهید. اگر چه استفاده موضعی بلافاصله و مستقیما روی پوست تاثیر می گذارد، اما خوردن ویتامین ها می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن را نیز تامین کند و هر جای بدن که به ویتامین نیاز باشد پخش می کند. اگر چه مصرف ویتامین های خوراکی ممکن است تغییری فوری در ظاهر چهره شما ایجاد نکند، اما در مدت زمانی می توانید تغییرات را مشاهده کنید.

نکته مهم این است که هر فردی که به فکر افزایش مکمل های ویتامین یا مواد معدنی برای افزایش متابولیسم بدن هستند می بایست ابتدا با پزشک مشورت کنند. مصرف سرخود از مکمل ها دارویی می تواند عوارض جانبی زیادی را به همراه داشته باشد.

ایا ب کمپلکس باعث چاقی صورت میشود: ویتامین های گروه ب یا همان ب کمپلکس نقش بسیار مهمی در متابولیسم بدن دارند و می تواند در چاقی متناسب صورت نقش زیادی داشته باشد.

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی لزوما باعث بهبود متابولیسم نمی شود، اما می توانند نقش بسیار خوبی در سوخت و ساز بدن و چاقی صورت داشته باشند. اما موثرترین راه برای چاقی صورت استفاده از ویتامین ها به همراه رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی می باشد.

چه ویتامینی باعث چاقی صورت میشود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با ویتامین هایی که باعث چاقی صورت می وشند و همچنین مواد غذایی حاوی این ویتامین ها آشنا شوید.

ویتامین های مفید برای چاقی صورت

ویتامین های زیادی بدن به آن نیاز دارد، اما برخی ویتامین ها در چرخه متابولیسم و چاقی صورت نقش مهمی دارند و با کمبود آنها بدن دچار اختلال در متابولیسم می شود. در ادامه با ویتامین های مفید برای چاقی صورت اشنا شوید.

اگر چه اکثر مردم با ویتامین ها آشنا هستند، اما بسیاری از آنها از ماهیت واقعی، اهمیت و منابع آن اطلاع ندارند. ویتامین ها به عنوان ریز مغذی ها شناخته و برای رشد طبیعی ، فرآیندهای سلولی و عملکرد کلی بدن لازم هستند. با این حال، بر خلاف بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر، ویتامین ها در بدن سنتز نمی شوند و می بایست از مواد غذایی، قرص و مکمل ها تامین شوند.

ب کمپلکس برای چاقی صورت

این مجموعه بسیار مفید از ویتامین های B که با ب کمپلکس نشاخته می شود می توانند نقش بسیار خوبی در متابولیسم و تامین انرژی بدن داشته باشند. ویتامین های این گروه شامل ب 12 ، بیوتین، فولات، ب6، اسید پانتوتنیک یا ب5، نیاسین یا ب3، ریبوفلاوین یا ب2 و تیامین است.

اگر هر یک از این ویتامین ها در بدن کم باشد می تواند در متابولیسم یک فرد اختلال ایجاد کند و بدن نمی تواند متابولیسم منظمی را داشته باشد. برای داشتن صورت زیبا و متابولیسم منظم می بایست تمام این ویتامین ها را برای بدن تامین کنید.

برای اینکه مواد مغذی مورد نیاز صورت تامین شود می بایست بدن توانایی متابولیسم چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات های ضروری را داشته باشد. با تامین این ویتامین ها برای بدن می توانید اندام متناسب و صورتی چاق و پر داشته باشید.

به عنوان مثال ویتامین B6 را در نظر بگیرید، این ویتامین نقش زیادی در چاقی صورت و پر شدن صورت دارد، زیرا این ویتامین در عملکرد ویتامین B12 و فولات نقش بسیار مهمی دارد. ویتامین B12 و فولات نقش متابولیسم پروتئین ها و چربی های ضروری را به عهده دارند و برای اینکه صورت پر و چاقی داشته باشید باید این متابولیسم به خوبی انجام گیرد. همچنین این ویتامین نقش بسیار زیادی در سوخت و ساز پروتئین دارد.

برای تامین ویتامین های گروه B می توانید از مواد غذایی کمک بگیرید و یا با تشخیص پزشک از مکمل ها و قرص های مکمل این گروه استفاده کنید. یکی از بهترین راه ها برای تامین این ویتامین ها مصرف مواد غذایی است سرشار از ویتامین های گروه B می باشند.
مواد غذایی مناسب که می توانند در چاقی صورت و تامین ویتامین B به شما کمک کنند شامل:

  • گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی
  • غلات کامل مانند جو و برنج قهوه ای
  • محصولات لبنی
  • تخم مرغ
  • میوه های مانند موز، سیب، انگور و هندوانه
  • آجیل و دانه ها
  • سیب زمینی و کدو سبز

البته توجه داشته باشید که ویتامین B12 را فقط می توانید از محصولات حیوانی دریافت کنید و این باعث می شود که گیاهخواران در تامین این ویتامین مشکل داشته باشند. افراد گیاهخوار می توانند زیر نظر پزشک از مکمل های دارویی یا برخی از غذا ها غنی شده از B12 استفاده کنند. این غذا ها شامل شیر گیاهی غنی شده از b12، مخمر های تغذیه ای، غلات صبحانه غنی شده از b12 و محصولات جایگزین گوشت می باشد.

ویتامین D برای چاقی صورت

ویتامین D از جمله ویتامین هایی است که بدن از طریق نور خورشید دریافت می کند و یکی از روش های سریع برای دریافت ویتامین دی قرار گرفتن در معرض آفتاب است. البته این ویتامین را می توان از طریق برخی مواد غذایی یا مکمل های ویتامین D دریافت کرد.

غذاهایی که می توانند حاوی ویتامین D باشند شامل زرده تخم مرغ، روغن جگر ماهی، ماهی های آزاد و ساردین، برخی از انواع قارچ ها، لبنیات غنی شده از ویتامین دی، شیر گیاهی حاوی ویتامین دی و غلات صبحانه غنی شده از ویتامین دی می باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده ویتامین D به تنهایی نمی تواند باعث چاقی صورت و تناسب اندام در افراد شود، بلکه باید به همراه تغییر سبک زندگی باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را از این ویتامین داشته باشید.افراد باید سالانه سطح ویتامین D خود را بررسی کنند و در صورت کم ماندن سطح مکمل ها ، با پزشک خود در مورد مکمل ها صحبت کنند.

کلسیم برای چاقی صورت

شاید تا الان فقط شنیده باشید که کلسیم برای استخوان ها مفید است، اما تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف کلسیم می تواند علاوه بر سالم نگه داشتن استخوان ها می تواند بر روی متابولیسم بدن و کنترل قند خون نقش زیادی داشته باشد. همچنین بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام شده است مصرف کلسیم به همراه ویتامین دی می تواند در تناسب اندام نقش بسیار زیادی داشته باشد.

مصرف کلسیم در متابولیسم بدن نقش زیادی دارد و به افراد چاق کمک می کند با تنظیم متابولیسم باعث کاهش وزن و در افرادی که نیاز به افزایش وزن دارند با افزایش متابولیسم ، مواد معدنی لازم برای بدن آنها تامین کند.

کلسیم را می توانید از طریق منابغ غذایی مانند شیر، ماست، غلات غنی شده، آب پرتقال غنی شده از کلسیم، سبزیجات سرشار از کلسیم ، دانه ها و بادام دریافت کنید. همچنین در صورت نیاز و تشخیص پزشک می توانید از قرص ها و مکمل های کلسیم نیز استفاده کنید.

آهن برای چاقی صورت

بدن برای رشد و متابولیسم سالم به آهن نیاز دارد و همچنین آهن برای عملکرد صحیح سلول و ایجاد برخی از هورمون ها نقش حیاتی دارد. آهن برای حمل اکسیژن در سلول های قرمز خون، گلبول های قرمز خون به عضلات و بافت های بدن نقش ضروری دارد.

اگر فردی سطح آهن کمی داشته باشد، ممکن است اکسیژن کافی به عضلات ارسال نکند و ماهیچه ها اکسیژن لازم را نداشته باشند و باعث اختلال در متابولیسم بدن شود.منابع غذایی حاوی آهن شامل گوشت، لوبیا، غلات غنی شده، برنج قهوه ای، آجیل، سبزیجات برگ سبز و دانه های سویا می باشد.

هشدار مهم: اگر چه آهن نقش حیاتی دارد، اما در صورت مصرف در دوز های بالا می تواند سمی باشد و باید افراد قبل از مصرف مکمل ها با پزشک یا متخصص تغذیه در مورد کمبود آهن مشورت کنند.

منیزیم برای چاقی صورت

بدن انسان بدون منیزیم قادر به واکنش های شیمیایی برای تولید انرژی نخواهد داشت و این وابستگی بدن به منیزیم به این معنی است که منیزیم برای متابولیسم و تولید انرژیم بسیار ضروری است.
منیزیم در طیف گسترده ای از مواد غذایی موجود است که برخی از آنها شامل آجیل و دانه ها، حبوبات، اسفناج، موز، ماهی قزل الا، غلات کامل و سیب زمینی می باشد.

افراد همچنین می توانند از مکمل های حاوی منیزیم استفاده کنند، اما برای مصرف این مکمل ها می بایست با پزشک صحبت کنند زیرا ممکن است در افرادی که برخی بیماری های زمینه ای وجود داشته باشد، باعث ایجاد عوارض جانبی برای این افراد شود.


بیشتر بخوانید : خواص ژله برای چاقی صورت


مواد غذایی حاوی ویتامین برای چاقی صورت

در ادامه مهمترین غذاهایی که سرشار از ویتامین برای چاق شدن صورت هستند می پردازیم.

عسل

عسل یکی از بهترین غذاهایی که به چاق شدن صورت کمک می کند، زیرا حاوی ویتامین ها ، آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند به بدن کمک کند تا سرزنده و سلامت باشد. برای بهره مندی از خواص عسل برای چاقی صورت بهتر است هر روز صبح زود ناشتا، یک قاشق عسل بخورید.

شیر

شیر نه تنها حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی است، بلکه رطوت کافی را برای ایجاد طراوت و انرژی به پوست می دهد که به چاق شدن صورت کمک می کند. نوشیدن روزانه یک لیوان شیر ویتامین ها، پروتئین ها، کلسیم و مواد معدنی مورد نیاز برای چاقی صورت را فراهم می کند.شیر سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی زیادی از جمله آمینو اسید، کلسیم، ریبوفلاوین یا ویتامین B12، پروتئین و ویتامین های A و D می باشد.

دانه شنبلیله

گیاه شنبلیله حاوی ویتامین ها و مواد مغذی زیادی است که به چاق شدن و طراوت صورت کمک می کند. توصیه می شود شنبلیله را یک شب خیس کنید تا تمام ویتامین ها از آن خارج شده و روز بعد آب آن را بنوشید. نوشیدن مداوم آب شنبلیله طی چند هفته می تواند تفاوت را مشاهده کرد.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای چاق شدن صورت و همچنین حفظ سلامت پوست بسیار مفید است. هر نوع سبزیجات سبز مانند اسفناج، کلم، کلم بروکلی و آووکادو را می توان روزانه مصرف کرد تا از مزایای آنها بهرمند شیود.

مواد غذایی حاوی ویتامین سی

مواد غذایی غنی از ویتامین سی مانند حبوبات، آجیل، دانه ها، کلم بروکلی، سبزیجات برگ سبز، کیوی، توت و مرکبات می توانند به چاقی صورت کمک زیادی کنند. همچنین خوردن غذاهای سرشار از ویتامین سی می توانند به تحریک سنتز کلاژن در پوست کمک کنند.

سیب

خوردن روزانه یک عدد سیب می تواند به چاقی صورت کمک زیادی کند زیرا این میوه سرشار از ویتامین های گروه B، ویتامین C و ویتامین آ می باشد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی می باشد. این میوه علاوه بر چاقی صورت می تواند از آسیب سلول های پوستی نیز جلوگیری کند.

آجیل و غلات

آجیل و غلات برای چاق شدن صورت بسیار مفید است زیرا حاوی ویتامین ها و چربی های سالم هستند.

 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.