شفا مگ

ماسک سفید کننده دست فوری

ماسک سفید کننده زیادی برای دست و پا وجود دارند که برخی از آنها همانند محصولات شیمیایی می توانید به سفید کنندگی و روشن کردن فوری دست و پا کمک زیادی کنند.

ماسک سفید کننده دست فوری

ماسک های سفید کننده زیادی وجود دارد که می تواند به سفید کردن پوست دست کمک زیادی کند و می توانید آنها را جایگزین محصولات تجاری کنید.

به طور قطع بیشتر افراد به پوست صورت خود بیشتر از دست و پا اهمیت می دهند و غالبا فراموش می شوند تا زمانی که احساس شود نیاز به مراقبت ویژه دارند. پوست دست با قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش و الودگی های محیطی باعث تغییر رنگ می شود و همچنین ممکن است با درگیر شدن پوست در کارهای خانه نیز آسیب ببیند و باعث می شود از پوست صورت تیره تر شوند.

برخی افراد برای روشن کردن پوست خود از کرم های سفید کننده پوست که از مواد شیمیایی هستند استفاده می کنند، این کرم ها با کاهش رنگ پوست و حتی با کاهش غلظت ملانین کار می کنند. این محصولات اغلب به شکل کرم های سفید کننده و لوسیون ها در دسترس هستند.

اگر چه انواع مختلف کرم های سفید کننده زیادی در بازار وجود دارد، اما به همان اندازه که موثر هستند،می توانند عوارض جانبی را نیز به همراه داشته باشند. این کرم ها اکثرا دارای ترکیبات شیمیایی می باشند و به همین دلیل است که بهتر است از ماسک های سفید کننده خانگی استفاده کنید.

ماسک های سفید کننده دست بسیاری وجود دارند که می توانند جایگزین کرم های سفید کننده شوند و کاملا بی خطر و استفاده از آنها آسان می باشد، همچنین در مقایسه با سایر محصولات آرایشی مقرون به صرفه تر است.

ماسک های خانگی برای سفید کردن دست از مواد گیاهی طبیعی ساخته می شوند که علاوه بر سفید کردن پوست ، باعث لطیف شدن آن نیز می شود و کاملا ایمن هستند. این ماسک ها می توانند باعث بهبودی در بافت های پوست نیز شوند.

در بیشتر کرم های سفید کننده ، اگر به برچسب های آنها دقت کنید، می بینید که اکثر آنها حاوی استروئید، هیدروکینون، جیوه و غیره هستند. این مواد می توانند باعث افزایش فشار خون، افزایش قند خون، آسیب به سیستم عصبی و اختلال در استروئیدهای طبیعی، اختلال کلیه ، آسیب کبدی و بسیاری از عوارض های دیگر شوند.

ماسک های خانگی سفید کننده سرشار از مواد سازگار با پوست می باشند که به طور کلی از پوست مراقبت می کنند تا پوست را از داخل سالم و از بیرون روشن شود. این ماسک ها ارزان و قابل دسترس می باشند.

سفید شدن دست و پا با جوش شیرین: جوش شیرین خاصیت سفید کنندگی زیادی دارد که به روشن شدن پوست، محو شدن لکه ها و کاهش رنگدانه کمک زیادی می کند.

ویتامین C برای روشن شدن پوست: ویتامین سی یک ویتامین آنتی اکسیدانی می باشد که خاصیت سفید کنندگی قوی دارد و می تواند به روشن شدن رنگ پوست کمک زیادی کند.

طرز تهیه ماسک سفید کننده دست فوری

ماسک سفید کننده ای که برای دست و پا در خانه ساخته می شود از بهترین محصولات طبیعی می باشد و بسیار برای پوست مفید هستند. در ادامه با روش تهیه ماسک سفید کننده فوری دست آشنا خواهید شد.

مواد مورد نیاز

  • آرد گرم
  • پودر زردچوبه
  • آب لیمو
  • خامه

برای تهیه این ماسک ابتدا مقداری آرد گرم را در یک کاسته ریخته و مقداری پودر زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس یک لیموی تازه را آب گرفته و به مواد اضافه کنید و خوب آنها را با هم مخلوط کنید. البته اگر پوست شما به مواد سفید کننده حساسیت دارد می توانید از آب لیمو صرف نظر کنید زیرا باعث تحریک و خارش پوست شما می شود.

مقداری خامه را به مواد اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید تا خوب غلیظ و صاف شود. ماسک سفید کننده شما آماده است و می توانید آن را به دست یا پاهای خود بمالید و بهترین نتیجه را از این ماسک بگیرید. این ماسک را می توانید به مدت 7 روز در یخچال نگهداری کنید.

ماسک برای سفید شدن دست و پا

چند روش طبیعی دیگر برای سفید کردن دست و پا وجود دارد که می توانید از آنها در خانه تهیه و استفاده کنید، این ماسک ها علاوه بر سفید کنندگی فواید زیادی برای پوست نیز دارند.

ماسک شیرین بیان و شیر

پودر شیرین بیان را با شیر خام سرد ترکیب کرده و به صورت خمیر غلیظ در آورید و آن را به طور یکنواخت در تمام پوست خود بمالید و پس از خشک شدن به آرامی با یک پنبه مرطوب آن را ماساژ دهید.

ماسک زردچوبه، آلوئه ورا و روغن نارگیل

چند عدد چوب تازه زردچوبه را با مقداری آب بجوشانید.ژل آلوئه ورای تازه و روغن نارگیل ارگانیک را با آن مخلوط کنید.این ماسک را روی دست یا پای خود بمالید و بگذارید یک ساعت روی پوست شما بماند. سپس آن را با اب خنک بشویید.

ماسک کشک و عسل

مقداری کشک یخ زده را با کمی عسل ارگانیک مخلوط کنید و مخلوط را روی دست و پای خود بمالید و پس از نیم ساخت با آب سرد بشویید. این ماسک علاوه بر خواص سفید کنندگی خاصیت نرم کننده و مرطوب کننده پوست را نیز دارا می باشد.

ماسک آب لیمو ترش و گلاب

آب لیمو ترش تازه و گلاب را به مقداری پودر چوب صندل مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ و صاف بدست آید و آن را روی دست ها و پاهای خود بگذارید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید. سپس دست و پای خود را با آب سرد بشویید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.