شفا مگ

بهترین داروی گیاهی برای واریس

درمان ها، رژیم غذایی و داروی گیاهی برای واریس زیاد هستند، اما برخی درمان خانگی و داروهای گیاهی هستند که می توانند به درمان سریع واریس کمک زیادی کنند.

بهترین داروی گیاهی برای واریس

اگر در روی پاهای شما رگ های متسع کننده آبی یا بنفش دیده می شود به احتمال زیاد اثرات مضر رگهای واریسی را تجربه می کنید. این بیماری به طور قابل توجهی در بین افراد مسن شایع است، که البته در برخی از بزرگسالان و جوانان نیز دیده می شود.واریس پا بیشتر در خانم ها به خصوص در دوران بارداری شایع تر می باشد.

البته انواع مختلف رگهای واریسی وجود دارد که برخی از آنها رگهای واریسی در بیضه، تلانژکتازی، واریس در لگن می باشد. بواسیر به علت واریسی شدن یا گشاد شدن عروق ایجاد می شود. به همین دلیل است که اکثر افرادی که بواسیر را تجربه می کنند دچار رگ های واریسی در پا می شوند.

واریس می تواند در هر قسمت از بدن اتفاق بیفتد.با این حال رگ هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند بیشتر به طور منظم در پاها به ویژه نزدیک به پا می باشند.

داروهای خانگی برای درمان واریس

سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان عالی برای واریس است که می تواند به پاکسازی بدن کمک زیادی کند و علاوه بر این جریان و انتقال خون را افزایش میدهد و تورم واریس را از بین می برد. سرکه سیب رقیق نشده را روی پوست بر روی رگ های واریسی بمالید و به آرامی آن محدوده را مالش دهید. این کار را قبل از خواب و صبح روز بعد انجام دهید. این کار را برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه عالی از سرکه سیب داشته باشید.

فلفل هندی

فلفل هندی به عنوان یک درمان جادویی برای واریس می باشد، زیرا یک منبع فوق العاده از ویتامین سی و بیوفلاونوئید ها می باشد و می تواند جریان خون را گسترش دهد و درد رگ های متورم را درمان کند.

برای بهره مندی از پودر فلفل هندی می توانید یک قاشق چایخوری از این پودر را به مقداری آب جوش اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کرده و بنوشید.

روغن زیتون

انبساط رگ های خونی برای درمان واریس ضروری است. ماساژ دادن یا مالیدن روغن زیتون می تواند باعث کاهش درد و تشدید علائم درد شود. مقدار مساوی روغن زیتون و روغن ویتامین E را با هم مخلوط کنید و آنها را به مقدار بسیار کم گرم کنید و به مدت چند دقیقه به ارامی رگ ها را با این روغن گرم ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز به مدت یک تا دو ماه انجام دهید.

سیر

سیر یک گیاه با شکوه برای کاهش تشدید و علائم رگ های واریسی است و می تواند سموم مخرب در رگ ها را از بین ببرد. شش حبه سیر را برش بزنید و آنها را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. سپس دو عدد پرتقال را آب گرفته و به سیر اضافه کنید. دو قاشق غذا خوری روغن زیتون نیز به مخلوط اضافه کرده و بگذارید به مدت 6 ساعت بماند. سپس چند قطره از آن را روی انگشتان خود قرار دهید و وریدهای تشدید شده را با این محلول به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی دارای خاصیت ضد التهابی و تورم دارد و می توانید ژل یا پماد آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و آن را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

جعفری

جعفری می تواند به ترمیم و تولید سلول کمک زیادی کند و باعث کاهش علائم واریس شود. مقداری جعفری تازه خرد کرده و به مدت 5 دقیقه آن را در آب بجوشانید.سپس بگذارید تا آب ولرم شود. سپس مقداری روغن گل سرخ و روغن گل همیشه بهار را به آن اضافه کنید.

سپس بگذارید در یخچال تا خنک شود. پس از خنک شدن مواد آماده استه و می توانید پنبه ای را به این مواد آغشته کنید و روی ناحیه واریس قرار دهید.

برگ انگور

برگ انگور دارای خواص ضد التهابی زیادی دارد و می تواند رگ ها را سالم نگه دارد.یک فنجان برگ خرد شده انگور را در 4 فنجان آب به مدت 10 الی 15 بجوشانید. سپس جوشانده را بگذارید تا ولرم شود و پاها را با آن خیس کنید. سپس با آب سرد بشویید. این کار را 3 الی 4 بار تکرار کنید و سپس با روغن کرچک آن را ماساژ دهید.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار سرشار از ویتامین C است که می تواند به ترمیم و تولید سلول های بدن کمک کند. یک فنجان گل همیشه بهار را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید.سپس یک پارچه نخی را برداشته و آن را به جوشانده تهیه شده آغشته کرده و بگذارید کمی خنک شود و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

عصاره هسته انگور

هسته انگور خاصیت ارتجاعی بافت ها را حفظ کرده و دیواره رگ های خونی را تقویت می کند. این عصاره را می توانید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و روزانه یک قاشق چای خوری از آن را به همراه یک لیوان آب مصرف کنید.

رژیم غذایی برای واریس

تاثیر رژیم غذایی بر سلامتی هرگز نمی تواند کمرنگ شود.افراد زیادی با کمک گرفتن از رژیم غذایی رگ های واریسی را درمان کرده اند. چند ماده غذایی وجود دارد که باید به دلیل تاثیرات زیاد آنها، در رژیم غذایی شما آورده شوند. این مواد غذایی می توانند در درمان رگ های واریسی بسیار موثر باشند.

1- مواد غذایی سرشار از ویتامین های گروه B مانند:

  • برنج و گندم
  • ماهی، جگر و بوقلمون
  • لوبیا، عدس
  • موز، سیب زمینی

2- مواد غذایی حاوی ویتامین C می توانند به کاهش تورم و درمان رگ های واریسی بسیار مفید باشند.برخی از مواد غذایی حاوی ویتامین سی شامل:

  • نعناع فلفلی
  • هندوانه، آناناس ، خربزه
  • کدو سبز، بروکسل، کلم قمری، مارچوبه
  • توت فرنگی، شلغم، گوجه فرنگی
  • مرکبات از جمله لیمو و پرتقال
  • اسفناج، کاهو، کرفس، کلم بروکلی، جعفری

3- مواد غذایی سرشار از ویتامین A یا همان بتاکاروتن می تواند به درمان واریس کمک زیادی کنند برخی از این مواد غذایی شامل کدو تنبل، تخم مرغ، ماست، جگر مرغ، گوشت، سبزیجات سر سبز، کشک، شیر، سیب زمینی و خربوزه می باشند.

4- مواد غذایی حاوی ویتامین E که شامل شیر، آجیل، تخم مرغ، آووکادو و مارچوبه می باشند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.