شفا مگ

کدام آجیل لاغر کننده است

آجیل با اینکه سرشار از کالری و چربی است اما برخی از آجیل ها لاغر کننده هستند و می توانند به کاهش وزن کمک کنند، همچنین آجیل ها سرشار از مواد مغذی هستند.

کدام آجیل لاغر کننده است

خوردن آجیل مانند بادام هندی و بادام نمکی به دلیل داشتن کالری و چربی زیاد ممکن است باعث افزایش وزن شود.اما تحقیقات اخیر نشان داده است که آجیل ها دارای مواد مغذی و چربی های خوبی هستند که می توانند به تقویت سلامت کلی بدن کمک زیادی کنند.

مصرف آجیل در صورت تعادل، گزینه میان وعده ای سالمی می باشند و می توانند به کاهش وزن کمک زیادی کنند. این مورد در سال 2017 مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که در اروپا، افراد در سنین 25 تا 70 سال با خوردن آجیل توانسته اند کاهش وزن مطلوبی داشته باشند. پس بهتر است انتخاب کنیم و بدانیم کدام آجیل را باید برای کاهش وزن بخورید. با ما همراه باشید.

روزانه چقدر آجیل بخوریم: اگر در برنامه کاهش وزن هستید، بهتر است آجیل را به میزان متوسط مصرف کنید تا به کاهش وزن شما کمک کند. آجیل ها به طور طبیعی کالری و چربی زیادی دارند و بهتر است جایگزین میان وعده ای با کربوهیدرات بالا شود. زیر آجیل ها تعداد زیادی از مواد مغذی بدن را تامین می کنند و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند. تقریبا یک مشت آجیل در روز می تواند یک میان وعده ایده آل برای کاهش وزن و تقویت سلامتی باشد.

بهترین آجیل برای کاهش وزن

آجیل هایی که می توانند به کاهش وزن کمک زیادی کنند شامل بادام، پسته، فندق، گردو و بادام زمینی است. که در ادامه به جزئیات آنها می پردازیم.

بادام زمینی

بادام زمینی به عنوان یک آجیل شناخته می شود و به عنوان یکی از فانتزی ترین آجیل ها در جهان شناخته می شود. یک مشت بادام زمینی خام که حدود 28 گرم می باشد دارای 121 کالری است که کمی بیش از 7 گرم پروتئین و 4 گرم کربوهیدرات دارد. بادام زمینی یک میان وعده با پروتئین بالا ایجاد می کند که می تواند شما را برای مدت زمان زیادی سیر نگه دارد.

یک گزارش تحقیقاتی در سال 2016 منتشر شد که نشان می دهد که محصولات بادام زمینی مانند کره بادام زمینی و روغن بادام زمینی به مدریت وزن در طولانی مدت کمک زیادی می کند. این تحقیق نشان مید هد که بادام زمینی حاوی ترکیباتی مانند رسورترول، اسید های فنولیک، فلاونوئید ها و فیتواسترول ها می باشد که باعث کاهش کلسترول در بدن می شوند.

گردو

گردو یک آجیل پر خاصیت است و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، مس و ویتامین های A و D می باشد، که این مواد مغذی هستند که این آجیل را پرخاصیت کرده است. محققات دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که رژیم کم کالری غنی از گردو همان اثرات مطلوب رژیم لاغری و کم کالری را در کاهش وزن دارد.

علاوه بر این در حالی که هر دو رژیم غذایی به بهبود عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند، رژیم غنی شده با گردو می تواند به کاهش کلسترول های بد خون و فشار خون کمک کند. البته به گفته پزشکان نباید گردو را بیش 7 عدد در روز مصرف کنید که این مقدار معادل 185 کالری می باشد.

پسته

هر پسته تنها 4 کالری دارد و می تواند یک گزینه مناسب برای یک میان وعده کم کالری عالی باشد. پسته کم کالری ترین آجیل می باشد که چربی نسبتا کمی دارد و این مقدار چربی فقط 12 گرم چربی در هر اونس می باشد. بهترین مقدار مصرف پسته به عنوان یک میان وعده 53 گرم پسته نمکی درروز است که می تواند بخشی از برنامه کاهش وزن باشد. این مقدار علاوه کمک به کاهش وزن، می تواند تری گلیسیرید در بدن را کاهش دهد.

بادام ها

بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی که در مجل انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، بادام می تواند به کاهش چربی شکم کمک زیادی کند. یک آزمایش بالینی تصادفی 12 هفته ای نشان داد که افراد دارای کلسترول بالا پس از مصرف روزانه 1.5 اونس بادام به کاهش چشمگیری از سطح کلسترول و همچنین چربی شکم دست پیدا کردند.

بادام می تواند به عنوان جایگزین میان وعده های کربوهیدرات دار قرار گیرد و همچنین می توانید از بادام بو داده در سالاد یا اسموتی ها نیز استفاده کنید.

فندق

فندق سرشار از فیبر است و می تواند مدت بیشتری شما را سیر نگه دارد. اگر در حال استفاده از برنامه کاهش وزن هستید یکی از بهترین مغز هایی است که باید در برنامه غذایی خود قرار دهید. یک وعده فندق حدود 180 کالری دارد که حدود 4 گرم پروتئین و کربوهیدرات و حدود 3 گرم فیبر دارد.

آجیل برزیلی

آجیل برزیلی یکی از بهترین مغز ها برای کاهش وزن می باشد. در مطالعه ای که در سال 2017 انجا شده است نشان داد افرادی که حدود 28 گرم آجیل می خورند، علاوه بر رژیم غذایی ، برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند و باعث کاهش احساس گرسنگی ی شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.