شفا مگ

آویشن و درمان عفونت واژن

آویشن یک گیاه دارویی است که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی می باشد و می تواند برای درمان عفونت واژن، عفونت قارچی، مخمر ها و کاندیدا آلبیکنس موثر باشد.

آویشن و درمان عفونت واژن

عفونت قارچی واژن یکی از مشکلات رایج زنان می باشد که به دلیل رشد بیش از حد قارچ که به طور طبیعی در مهبل وجود دارد ایجاد می شود که باعث تحریک ، خارش و ترشحات دردناک می شود. اگثر خانم ها در طول زندگی خود عفونت قارچی را تجربه می کنند.

گیاه آویشن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و در طب سنتی از آن برای درمان عفونت های قارچی واژن توصیه می شود و می تواند تاثیر زیادی بر درمان عفونت واژن داشته باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی پماد گیاهی آویشن با کرم کلوتریمازول در درمان واژینیت کاندیدایی به این نتیجه رسیدند که آویشن می تواند به بهبودی علائم بالینی ترشح، خارش، اریتم، سوزش ادرار و دیس پارونی مانند کلوتریمازول موثر باشد.

پمادهای گیاهی در داروخانه ها در دسترس می باشد که از اسانس آویشن شیرازی ساخته شده اند و می توانند مانند پماد کلوتریمازول و مترونیدازول برای درمان عفونت قارچی واژن بسیار موثر باشد.

نشستن در جوشانده آویشن: یکی دیگر از روش های بهره مندی از خواص آویشن برای درمان عفونت واژن نشستن در جوشانده آویشن است. 20 مثقال آویشن شیرازی را با 20 مثقال برگ مورد و 12 مثقال کلپوره و 2 مثقال گل اورانه بکوبید. سپس هر بار یک قاشق سوپ خوری از این مخلوط را در یک ظرف ریخته و آن را بجوشانید. سپس جوشانده را صاف کرده و در یک ظرف یا تشت بزرگ بریزید و مقدار کافی آب به آن اضافه کنید. سپس برای مدتی در تشت بنشینید.

دمنوش آویشن: دمنوش آویشن یکی از قدیمی ترین درمان های عفونت قارچی واژن می باشد و می توانید 1 قاشق چایخوری آویشن خشک را در یک فنجان آب جوشیده شده بریزید. سپس اجازه بدهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد و زمانی که خنک شد 2 تا 3 فنجان دمنوش در روز بنوشید.

عصاره آویشن: بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایتالیا، عفونت های مخمر واژن را می توانید با عصاره روغنی آویشن درمان کرد. عصاره آویشن می تواند باعث نابودی قارچ کاندیدا آلبیکنس در بدن شود.

اگر زنی برای اولین بار دچار علائم عفونت قارچی واژن شده باشد می بایست به متخصص زنان مراجعه کند تا بررسی شود که آیا دچار عفونت قارچی شده اید یا خیر. اما گر دچار عفونت های مکرر قارچی می شوید می توانید از برخی روش های درمانی یا گیاهان دارویی برای جلوگیری از آن استفاده کنید.

برخی از این روش های درمانی گیاهی می باشند و شاید در بیشتر خانه ها وجود داشته باشد که می تواند اثر بخشی بسیار خوبی در درمان عفونت قارچی واژن داشته باشد.

همچنین برخی از درمان های مانند ماست، پروبیوتیک ها، سیر، روغن درخت چای، اسید بوریک از موارد درمان های خانگی برای عفونت واژن به حساب می آیند. در ادامه به یکی از گیاهان دارویی با نام آویشن یا آویشن شیرازی می پردازیم که تاثیر زیادی بر درمان عفونت واژن دارد.

آویشن یک گیاهی است که اغلب در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن در طب سنتی و درمانی بسیار موثر است و می تواند برای درمان عفونت بسیار مفید باشد.

مصرف دمنوش آویشن می تواند به بهبودی سرفه، گلودرد، قولنج، آرتروز، ناراحتی معده، درد معده، اسهال، بی خوابی، گاز روده و اختلالال حرکتی در کودکان کمک کند.

آویشن برای درمان عفونت باکتریایی و قارچی واژن بسیار موثر باشد و همچنین به عنوان یک کاهش دهنده و ضد التهاب برای درد قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد.

هشدارهای مصرف آویشن

آویشن وقتی به مقدار طبیعی در غذا مصرف شود به احتمال زیاد ایمن خواهد بود. اما وقتی به عنوان دارو از آن استفاده می شود می بایست برای مدت کوتاهی مصرف کرد. مصرف زیاد این گیاه می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود.

روغن آویشن ممکن است در برخی افراد باعث تحریک و حساسیت پوستی شود و افرادی که به این دارو حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند.

مصرف آویشن برای در بارداری و شیردهی می بایست با تشخیص پزشک مصرف شود و اگر باردار هستید یا به کودک خود شیر می دهید بدون مشورت با پزشک از این گیاه به عنوان دارو استفاده نکنید.

آویشن ممکن است لخته شدن خون را کند کند و مصرف آویشن ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد به خصوص اگر در مقادیر زیاد استفاده شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.