شفا مگ

زردچوبه و زنجبیل برای لاغری

زردچوبه و زنجبیل برای لاغری بسیار موثر است و اگر به دنبال کاهش وزن، لاغری و شکمی صاف هستید این دو گیاه را حتما روزانه مصرف کنید تا از نتایج آن بهرمند شوید.

زردچوبه و زنجبیل برای لاغری

زردچوبه یک ادویه هزار ساله است که به عنوان بخش جدایی ناپذیر از طب سنتی و غذاهای آسیایی می باشد. اما آیا می دانید می تواند با زردچوبه و زنجبیل لاغر شوید؟

بر خلاف بسیاری از مکمل های دیگر که به کاهش وزن کمک می کنند، زردچوبه یک ادویه طلایی است که به همراه زنجبیل می تواند به راحتی باعث کاهش وزن و لاغری شما شود.کورکومین ترکیبی است که در زردچوبه یافت می شود و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

دلایل زیادی برای چاقی افراد وجود دارد که برخی از بیماری های مزمن سلامتی می توانند از علت های آنها باشد. التهاب متابولیکی یکی از دلایل اضافه وزن افراد است. زردچوبه دارای یک پلی فنول به نام کورکومین است که با ضد چاقی و خاصیت ضد التهابی خود به سرکوب التهاب بافت چربی کمک می کند.

همچنین از مقاومت به انسولین نیز جلوگیری می کند که می تواند باعث تنظیم قند در بدن شما شود. مصرف زردچوبه از افراد چاق محافظت می کند تا در معرض سطوح بالای قند قرار نگیرند.

مصرف زردچوبه باعث افزایش تولید صفرا می شود که به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند و با استفاده از این ادویه عالی در رژمی غذایی خود می توانید به همرا هبسیاری از مزایای دیگر سلامتی لاغر شوید.

زردچوبه و زنجبیل می توانند به راحتی در حفظ سلامت سیستم گوارش نقش زیادی داشته باشند. زردچوبه و زنجبیل با از بین بردن اختلالات گوارشی مانند نفخ، گاز و حرکات روده ای نامناسب به کاهش وزن کمک زیادی میک ند.

زردچوبه و زنجبیل هر دو به عنوان کمک کننده به هضم غذا شناخته می شوند و ان امر بسیار مهم است اگر به دنبال کاهش وزن و صاف کردن شکم هستید. ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل و زردچوبه به دلیل افزایش تولید صفرا شناخته شده اند که باعث می شود دستگاه گوارش به راحتی کار کند.

دمنوش زردچوبه و زنجبیل برای لاغری

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و همچنین زنجبیل نیز خواص محافظتی و ضد نفخ دارد که ترکیب این دو ماده رایج که به راحتی در هر آشپزخانه ای یافت می شود گزینه بسیار مناسب برای کاهش وزن می باشد.

مواد لازم جهت تهیه دمنوش زردچوبه و زنجبیل:

  • یک فنجان آب
  • یک چهارم قاشق زردچوبه
  • یک قاشق زنجبیل رنده شده
  • یک قاشق عسل
  • یک چهار قاشق شیر

ابتدا یک فنجان آب جوش آماده کرده و سپس زنجبیل رنده شده و زردچوبه را به آب اضافه کنید و روی آن را بپوشانید، بگذارید تا 10 دقیقه دم بکشد. سپس محتویات را در یک فنجان صاف کنید و مقدار شیر به آن اضافه کرده و محتویات را به درستی مخلوظ کنید. در آخر عسل را نیز به آن اضافه کنید و بنوشید.

مقدار مصرف زردچوبه برای کاهش وزن

زردچوبه ادویه ای است که در سیاری از پخت و پز ها استفاده می شود. اما اگر می خواهید از زردچوبه برای کاهش وزن استفاده کنید 500 تا 2000 میلی گرم از آن موثر است.

لازم به ذکر است که مصرف زردچوبه در دراز مدت و در دوز های بالا به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

عوارض جانبی زردچوبه

هر چیزی که بیش از حد مصرف شود می تواند برخی از عوارض جانبی را ایجاد کند. یک قاشق زردچوبه به صورت خام بسیار ایمن است.اما بهتر است از عوارض جانبی زردچوبه اطلاعاتی داشته باشید.

  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • معده درد
  • واکنش آلرژیک در برخی افراد
  • کاهش جذب آهن
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.