شفا مگ

خواص زردچوبه با اب گرم ناشتا

خواص زردچوبه با اب گرم صبح ناشتا برای بدن بسیار زیاد است که برخی از آنها شامل سم زدایی کبد، کاهش التهاب، بهبود سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و لاغری می باشد.

خواص زردچوبه با اب گرم ناشتا

زردچوبه دارای خواص زیادی برای بدن است و مصرف زردچوبه با آب گرم ناشتا می تواند یک شروع روز خوب با تقویت سالم را برای شما به ارمغان آورد. زردچوبه از بدن در برابر باکتری ها، ویروس ها، التهاب ها و رادیکال های آزاد محافظت کند. با بهره گیری از خواص سالم زردچوبه می توانید خطر ابتلا به هر گونه مشکل جدی در سلامتی را کاهش داده و در عین حال اطمینان حاصل کنید که در طول روز احساس سلامتی، شادی و انرژی می کنید.

این روزها با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و سایر بیماری های دیگر به خصوص کبد چرب نوشیدنی هایی که باعث سم زدایی می شوند مانند نوشیدنی زردچوبه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زردچوبه مدت هاست که بخشی از روش های دارویی سنتی است.

زردچوبه با اب گرم ناشتا برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن بسیار مفید است و می تواند در روند کاهش وزن نقش بسیار خوبی را ایفا کند.

زردچوبه با اب گرم ناشتا خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتری دارد و با مصرف هر روز صبح ناشتا آب زردچوبه می توانید نتایج خوبی را از این ادویه جادویی بگیرید.

زردچوبه حاوی لیپوپلی ساکارید است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کند و خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا سایر عفونت های ناخوشایند را کاهش دهد.

زردچوبه با اب گرم از آسیب رساندن به بافت مفاصل جلوگیری می کند و باعث تسکین یا جلوگیری از درد مفاصل و آرتروز می شود.

همچنین زردچوبه دارای اثرات ضد باکتری است که می تواند به تسریع در روند بهبودی عفونت ها و بهبود سریع زخم ها و جراحت ها کمک زیادی کند.

شما به راحتی می توانید با مصرف زردچوبه با اب گرم ناشتا خطر ابتلا به سرطان را بسیار کاهش دهید، زیرا زردچوبه یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از تومورهای ناشی از قرار گرفته در معرض اشعه است. همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول که منجر به بیماری قلبی عروقی و سکته می شود را کاهش دهد.

زردچوبه به بدن کمک می کند تا قندهای مصرف شده را به درستی پردازش کند، بنابراین می تواند از افزایش قند خون مرتبط با دیابت جلوگیری کند.

زردچوبه با اب گرم جریان صفرا را افزایش می دهد که این خود می تواند به بدن کمک کند تا به محض مصرف چربی آن را به راحتی تجزیه کند.

خواص زردچوبه ناشتا

از آلزایمر جلوگیری می کند

زردچوبه این ماده زرد رنگ دارای خواص ضد التهابی است که می تواند از مغز در برابر بیماری آلزایمر و سایر اختلالات دژنراتیو مغز مرتبط به سن محافظت کند.

از بیماری قلبی جلوگیری می کند

نوشیدن زردچوبه با اب گرم ناشتا می تواند معجزه هایی برای قلب شما ایجاد کند. زردچوبه سطح کلسترول را کاهش می دهد و از تصلب شرایین جلوگیری می کند و با این کار از لخته شدن خون و تجمع پلاک در رگ ها محافظت می کند.

باعث سلامت پوست می شود

زردچوبه یک تصفیه کننده خون طبیعی است زیرا به دفع سموم از خون کمک زیادی می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی آن از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند، که باعث روشن شدن رنگ پوست و درخشش سالم می شود و روند پیری را کند می کند و باعث می شود چوان به نظر برسید.

التهاب را کاهش می دهد

کورکومین موجود در زردچوبه یک ضد التهاب است که می تواند با علائم آرتریت روماتوئید و سایر شرایطم انند اختلال التهابی مزمن مقابله کند. یک لیوان زردچوبه با آب گرم می تواند به کاهش التهاب و درد در مفاصل کمک کند.

زردچوبه مسکن آرتروز

در یک مطالعه تجربی، اثر کورکومین در درمان آرتروز با استروئید مانند پردنیزون مقایسه شده است. کورکومین به طور موثری التهاب و کاهش انتقال سلول های ایمنی به محل آسیب دیده را کنترل می کند. فعالیت ضد التهابی کورکومین در درمان آرتروز به نسبت پردنیزون قوی تر می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

زردچوبه حاولی لیپوپلی ساکارید ها، اندوتوکسین ها است که باعث افزایش ایمنی بدن و کاهش خطر سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت ها می شود. نوشیدن روزانه زردچوبه با آب گرم در صبح ناشتا می تواند به بدن در دفاع از ویروس های مزاحم کمک کند.

مضرات زردچوبه ناشتا

قبل از مصرف زردچوبه با اب گرم ناشتا بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و قبل از نوشیدن آن احتیاط کنید ، زیرا ممکن است عوارض جانبی را برای برخی از افراد به همراه داشته باشد.

اگر دچار سنگ کیسه صفرا یا انسداد مجاری صفراوی هستید به هیچ عنوان از آب زردچوبه استفاده نکنید، زیرا زردچوبه می تواند مشکلات را تشدید کند.

زردچوبه ممکن است لخته شدن خون را کاهش داده و باعث کبودی و خونریزی بیشتر شود، بنابراین اگر شما قصد جراحی دارید حداقل 2 هفته قبل از جراحی از زردچوبه استفاده نکنید.

اگر از دیابت رنج می برید بایت با احتیاط آب زردچوبه مصرف کنید، زیرا کورک.مین ممکن است سطح قند خون شما را خیلی کم کند.
مقادیر زیاد زردچوبه ممکن است مانع از جذب آهن در بدن شما، بنابراین اگر از کمبود آهن رنج می برید مصرف زردچوبه را کاهش دهید.

 طریقه مصرف زردچوبه با اب

طریقه مصرف زردچوبه با اب بسیار ساده می باشد و فقط کافی است یک فنجان آب را بگذارید جوش بیاید، سپس یک قاشق چای خوری زردچوبه و نصف قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید. سپس آن را مخلوط کنید و در آخر اگر می خواهید نوشیدنی شما کمی شیرین شود مقداری عصل به نوشیدنی خود اضافه کنید و آن را ولرم میل کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.