شفا مگ

آمپول سینورا: موارد مصرف، نحوه مصرف و عوارض

آمپول سینورا یا هومیرا داروی ضد التهابی است که برای درمان پسوریازیس، کرون، کولیت و آرتریت روماتوئید، زمانی که داروهای دیگر تاثیر نداشته تجویز می شود.

آمپول سینورا

آمپول سینورا یک داروی ضد التهابی است که برای بیماری های التهابی مانند کولیت اولسراتیو، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، پسوریازیس پلاک و بیماری پوستی بنام هیدرادنیت استفاده شود.سینورا برای درمان بیماری کرون، آرتریت ایدیوپاتیک نیز استفاده می شود

مدت زمان تاثیر سینورا: آمپول سینورا در بیشتر بیشتر بیماران در طی 2 تا 12 هفته شروع به تاثیر می کند که البته نتایج به شرایط تحت درمان و سایر عوامل دیگر مانند اروهای کمکی که مصرف می کنید بستگی دارد.

آمپول سینورا برای پسوریازیس: آمپول سنیورا ممکن است با توجه به تشخیص پزشک معالج شما برای درمان پسوریازیس پلاک متوسط تا شدید در بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد. این آمپول زمانی برای افراد مبتلا به پسوریازیس پلاک تجویز می شود تجویز می شود که سایر روش های درمانی جوابگو نبوده است.

نحوه تزریق آمپول سینورا: آمپول سینورا به صورت زیر پوستی یا همان زیر جلدی تزریق می شود و افراد نیز می توانند با توجه به آموزشی که پزشک به آنها می دهد در خانه نیز تزریق کنند. با این حال برخی افراد ممکن است لازم باشد برای تزریق به مطب پزشک مراجعه کنند.

عوارض جانبی شایع آمپول سینورا شامل سردرد، سرماخوردگی، اسهال، حالت تهوع، بیماری های عفونی، تب، لرز می باشد که در بیشتر موارد خفیف می باشد و از بین می رود.

موارد مصرف آمپول سینورا

سینورا یک داروی کاهش دهنده درد و علائم آرتریت روماتوئید ، پسوریازیس، اسپوندیلیت، آنکیلوزان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای درمان برخی اختلالات پوستی مانند پسوریازیس پلاک استفاده می شود. این دارو با جلوگیری از پروتئین موجود در سیستم ایمنی بدن که باعث تورم مفصل و آسیب در آرتروز و آسیب در آرتروز و همچنین لکه های پوسته پوسته قرمز در پسوریازیس می شود عمل می کند.

آمپول سینورا برای درمان بیماری های روده مانند کرون، کولیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم درباره آمپول سینورا

آمپول سینورا بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و می تواند توانایی سیستم ایمنی بدن را در برابر مبارزه با عفونت ها کاهش دهد و افرادی که از این دارو استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر عفونت باشند. این عفونت ها شامل ویروس ها، قارچ یا باکتری ها است.

اگر در زمان استفاده از آمپول سینورا دچار تب، لرز، درد، خستگی یا سرفه و همچنین سوزش در هنگام دفع ادرار داشتید سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.

هشدارهای مهم قبل از مصرف سینورا

ممکن است افرادی که می خواهند از آمپول سینورا استفاده کنند علائم عفونت، تب، لرز، تعریق ، درد های عضلانی یا مخاط خونی، زخم های پوستی و اسهال داشته باشند. این افراد می بایست قبل از تجویز و استفاده از آمپول سینورا با پزشک خود مشورت کنند.

اگر قبل از استفاده از سینورا سابقه بیماری های سل، عفونت، سرطان، هپاتیت ب، دیابت، نارسایی قلبی، سندرم گیلن باره، جراحی و یا اگر اخیرا واکسن زده اید می بایست با پزشک خود مشورت کنید.

اگر بیمار دچار سرطان یا بیماری های خود ایمنی هستند می توانند در معرض خطر بیماری لنفوم باشند، به همین خاطر اگر هر یک از بیماری های گفته شده را دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

آمپول سینورا را چگونه باید استفاده کنیم؟

آمپول سینورا را می بایست دقیقا مطابق دستور العمل پزشک مصرف کنید و مقدار دوز مصرفی این دارو متغیر است و به شرایط تحت درمان بستگی دارد.

آمپول سینورا تزریق زیر پوستی است و تزریق آن توسط پزشک یا به شما آموزش می دهند که چگونه آن را به درستی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در زمان مصرف آمپول سینورا بر روی نقاط کبودی قرمی یا سفت پوست نباید تزریق کنید. همچنین از قرار گرفتن در مجاورت افراد بیمار یا عفونت خودداری کنید.

اگر از آمپول سینورا استفاده می کنید از واکسن های زنده که حاوی ویروس خفیف شده است دریافت نکنید. واکسن ممکن است در این مدت به خوبی کار نکند و شما را در برابر بیماری کاملا محافظت نکند.

آمپول سینورا چه عوارض جانبی دارد

اگر در زمان مصرف آمپول سینورا دچار واکنش آلرژیک مانند کهیر، تورم صورت، لب، زبان یا گلو شدید می بایست سریعا به فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

عوارض جانبی شایع آمپول سینورا شامل علائم سرماخوردگی، سردرد، درد سینوس، عطسه، گلودرد، قرمزی یا تورم در محل تزریق می باشد که در صورت شدید بودن این علائم بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر در زمان استفاده از سینورا دچار برخی علائم زیر شدید استفاده از این دارو را متوقف کنید و بلافاصله به پزشک خود تماس بگیرید:

  • تب، غدد متورم، تعریق شبانه
  • درد مفاصل و عضلات، بثورات پوستی
  • رنگ پریدگی پوست، احساس سبکی سر یا تنگی نفس
  • درد در قسمت فوقانی معده که ممکن است به شانه شما گسترش یابد
  • کاهش وزن

اگر از این دارو برای پسوریازیس استفاده میکنید و پسوریازیس شما در زمان استفاده بدتر شد و یا زخم پوست شما بهبود نیافت می بایست بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

مشکلات کبدی که علائمی چون تب، درد بدن، خستگی، درد معده، درد فوقانی معده، استفراغ، کاهش اشتها، ادرار تیره، مدفوع به رنگ خاک رس، زردی پوست یا چشم می تواند از عوارض جانبی آمپول سینورا باشد.

بی حسی، گزگز، سرگیجه، مشکلات بینایی، ضعف در بازوها یا پاها می تواند از عوارض جانبی آمپول سینورا باشد.

این لیست کاملی از عوارض جانبی آمپول سینورا نمی باشد و در صورتی که هر علائم مشکوکی مشاهده کردید می بایست با پزشک خود تماس بگیرید.

آمپول سینورا با چه داروهایی تداخل دارد

برخی از داروها نباید همراه با سینورا مصرف شود ، زیرا می تواند عوارض جانبی داروها را افزایش دهد و یا اثرات داروها کاهش یا افزایش یابد.

آزاتیوپرین، آناکینرا، گولیموماب، ریتوکسیماب از داروهای در تداخل با سینورا می باشد که در صورت مصرف این داروها می بایست قبل از تجویز با پزشک خود مشورت کنید.

این لیست کاملی از داروهای در تداخل با آمپول سینورا نمی باشد، به همین خاطر اگر داروهایی را مصرف می کنید حتما قبل از تجویز این دارو توسط پزشک با او درباره داروهای مصرفی خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.