شفا مگ

طرز تهیه و خواص دمنوش میخک و دارچین

دمنوش میخک و دارچین خواص زیادی برای گوارش، کاهش وزن، افزایش متابولیسم بدن، مشکلات اسهال و نفخ، دندان درد، سردرد دارد و همچنین طرز تهیه های مختلفی دارد.

طرز تهیه و خواص دمنوش میخک و دارچین

دمنوش میخک یک چای گیاهی است که برای افزایش متابولیسم بدن ، لاغری، مشکلات گوارشی از قبیل اسهال و نفخ و همچنین دارای خواص ضد قارچ و ضد درد است.

دمنوش میخک و دارچین می توانند به علت رایحه خوبی که دارد در مدت زمان کوتاهی سردرد را تسکین دهد و بر روی ذهن و بدن تاثیر زیادی بگذارد. همچنین این دمنوش می تواند سردرد های ناشی از بیماری های التهابی را را تسکین دهد.

دمنوش میخک و دارچین برای دندان درد بسیار مفید است و دارای خواص ضد درد و ضد عفونی کننده می باشد. میخک حاوی ماده قدرتمند به نام اوژنول است. این ماده در خمیر داندان نیز وجود دارد می تواند به از بین بردن باکتری ها کمک کند.

دمنوش میخک و دارچین برای کاهش وزن بسیار مناسب است، زیرا میتواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و همچنین به هضم غذا نیز کمک زیادی کند. مصرف این دمنوش می تواند علاوه بر رفع مشکلات گوارشی معده را پاکسازی کند.

طرز تهیه دمنوش میخک و دارچین

اگر میخواهید از این دمنوش برای افزایش متابولیسم بدن استفاده کنید می توانید زنجبیل را به آن اضافه کنید. البته اگر می خواهید این دمنوش را در رژیم غذایی خود قرار دهید حتما باید با پزشک مشورت کنید.

برای تهیه دمنوش میخک و دارچین، 5 حبه میخک را در 2 فنجان آب بجوشانید و پس از جوش آمدن، مقداری چوب دارچین به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل نیز اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس دمنوش را از صافی رد کرده و با یک قاشق عسل شیرین کنید و با لذت بنوشید.

اگر می خواهید در روز های سرد زمستان شما را گرم کرده و کام شما را شیرین کند میت وانید دمنوش میخک را به همراه سیب و عسل امتحان کنید.

برای این دمنوش یک سیب را انتخاب کنید و 7 تا 8 حبه سیب را در 3 فنجان آب روی حرارت متوسط بجوشانید و سپس بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. هنگام سرو، آن را صاف کرده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید عطر دمنوش خود را با یک تکه لیمو افزایش دهید.

مضرات دمنوش میخک و دارچین

دمنوش میخک و دارچین در دوران بارداری نباید مصرف شود، زیرا می تواند باعث مشکلات و عوارض جانبی شود.

مصرف زیاد این دمنوش می تواند باعث مشکلات گوارشی، کاهش وزن بیش از حد، مشکلاتی مانند تب، لرز و دشواری تنفس شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.