شفا مگ

طرز تهیه اب گوجه فرنگی برای لاغری

برای تهیه اب گوجه فرنگی برای لاغری نیاز به لیمو، اب گازدار و گوجه فرنگی دارید تا یک معجون لاغری برای ناشتا آماده کنید و در رژیم لاغری خود قرار دهید.

طرز تهیه اب گوجه فرنگی برای لاغری

آب گوجه فرنگی به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی ،می توان آن را بهترین مواد غذایی نامید و یک مواد غذایی برای لاغری و کاهش وزن شناخت. آب گوجه فرنگی سرشار از انواع ویتامین های گروه B، ویتامین کا، ویتامین سی، ویتامین آ و آهن، فسفر و منیزیم است.

از لحاظ پزشکی آب گوجه فرنگی با داشتن این همه مواد معدنی و ویتامین می تواند برای زیبایی و سلامتی کافی باشد. همچنین می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک زیادی کند.

ارزش غذایی یک عدد گوجه فرنگی متوسط در روز می تواند 15 تا 20 درصد از ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند. علاوه بر آن گوجه فرنگی انبار لیکوپن است.

خوردن آب گوجه فرنگی ناشتا: مصرف یک لیوان آب گوجه فرنگی در صبح ناشتا می تواند به شما وزن و کاهش وزنی که می خواهید به سرعت به شما بدهد.طبق مطالعات انجام شده، مصرف منظم آب گوجه فرنگی می تواند 80% درصد در روند لاغری تاثیر زیادی داشته باشد.

آب گوجه فرنگی مزایای زیادی دارد که علاوه بر کاهش وزن می تواند پوست شما را در برابر اشعه ماورا بنفش و مضرات آفتاب محافظت کند و از بروز لک های پوستی جلوگیری کند.این مواد غذایی پر خاصیت سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به راحتی پوست را احیا و دوباره پر کند.

سایر مزایای آب گوجه فرنگی شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از سرطان پروستات
  • کاهش جوش های سورت
  • جلوگیری از کم خونی
  • بهبود سلامت قلب

طرز تهیه آب گوجه فرنگی

طرز تهیه آب گوجه فرنگی برای گوجه فرنگی متفاوت است و می توانید هر روش را که به مزاج شما سازگار است انتخاب کنید.

مواد لازم برای تهیه آب گوجه فرنگی

  • 4 عدد گوجه فرنگی متوسط
  • 1 لیمو
  • 1 فنجان آب گازدار
  • نصف فلفل
  • 2 تا 3 شاخه نعناع

ابتدا پوست گوجه فرنگی ها را بگیرید و با مخلوط کن یک پوره درست کنید و آن را از صافی رد کرده تا دانه های آن جدا شوند. سپس لیمو تازه را فشرده و به گوجه له شده اضافه کنید. دوباره مواد را به همراه آب گاز دار در مخلوط کن بریزید و فلفل های خیلی ریز خرد شده و نعناع ریز خرد شده را به مخلوط کن اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید. سپس آن را میل کنید.

روش دوم برای تهیه آب گوجه فرنگی

برای تهیه آب گوجه فرنگی برای لاغری ابتدا 2 عدد گوجه فرنگی متوسط را پوست بگیرید و خورد کنید. سپس آن را در مخلوط کن بریزید. یک لیمو را آب گرفته و به گوجه فرنگی اضافه کنید. سپس 2 قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک، فلفل سیاه به مواد اضافه کرده و آن ها را با هم مخلوط کنید.

معجون آب گوجه فرنگی بدست آمده را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس آن را میل کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.