شفا مگ

آیا گوجه فرنگی نفاخ است

گوجه فرنگی با توجه به داشتن اسید مالیک و سیتریک می تواند باعث تحریک روده و معده شود و برای برخی افراد نفاخ باشد و همچنین باعث افزایش اسید معده شود.

آیا گوجه فرنگی نفاخ است

گوجه فرنگی خواص زیادی دارد، اما می تواند برای برخی افراد نفاخ باشد و ممکن است ایجاد رفلاکس معده و ناراحتی های گوارشی ایجاد کند.

گوجه فرنگی به شدت اسیدی است که باعث سوزش معده می شود و مملو از اسید مالیک و سیتریک است و می تواند باعث تولید زیاد اسید در معده شود. وقتی حجم اسید افزایش یابد از طریق مری بالا رفته و باعث ایجاد علائم سوختگی می شود. حتی پختن گوجه فرنگی ممکن است کمک زیادی نکند.

گوجه فرنگی به علت پوسته و دانه هایی که دارد می تواند تحریک کننده روده باشد و باعث نفخ شکم شود. همچنین یکی از رایج ترین مواد حساسیت زای غذایی است که می تواند باعث مشکلات روده شود.

ایا گوجه فرنگی برای اسهال خوب است: افراد مبتلا به عدم تحمل گوجه فرنگی می تواند باعث اسهال در آنها شود، زیرا گوجه فرنگی به شدت اسیدی است و باید از آن در هنگام اسهال خودداری شود. گوجه فرنگی منبعی به نام سالمونلا است که می تواند باعث اسهال شود.

سایر عوارض جانبی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به طور معمول بی خطر است و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است.اما مصرف بیش از حد آن و همچنین مصرف آن توسط برخی افراد می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

سدیم اضافی

از آنجا که محتوای سدیم در اکثر سس ها وجود دارد، تصور اینکه سس گوجه فرنگی حاوی سدیم بالایی نیز باشد اشتباه نیست. حتی سوپ گوجه فرنگی نیز می تواند مقدار زیادی سدیم داشته باشد. فقط یک فنجان سوچ می تواند حاوی 700 تا 1260 میلی گرم سدیم باشد.

مشکلات ادراری

غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی می تواند مثانه را تحریک کند و شرایط بی اختیاری ادرار را فراهم کند. گوجه فرنگی می تواند باعث علائم و مشکلات مثانه شود و در برخی موارد احساس سوزش در مثانه را ایجاد کند.

بدن درد

وقتی سیستم ایمنی بدن به پروتئین های موجود در گوجه فرنگی واکنش نشان می دهد ترکیبی به نام هیستامین در بافت ها آزاد می شود. این ترکیب می تواند باعث تورم و درد در مفاصل شود. گوجه فرنگی همچنین حاوی آلکالوئیدی به نام سولانین است که در بافت ها کلسیم ایجاد می کند و باعث التهاب می شود.

گوجه فرنگی می تواند سطح اسید ارویک را افزایش دهد که می تواند منجر به تشکیل نقرس شود. همچنین می تواند باعث التهاب مفاصل در برخی افراد شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.