شفا مگ

داروی گیاهی برای سردرد شدید

داروی گیاهی زیادی برای سردرد شدید، میگرن و سردرد عصبی وجود دارند از طریق دمنوش یا روغن این گیاهان دارویی می توانید سریع سردرد خود را در خانه درمان کنید.

داروی گیاهی برای سردرد شدید

در این مقاله قصد داریم درباره داروی گیاهی برای درمان سردرد، سردرد های عصبی و میگرن های عصبی صحبت کنیم. داروهای گیاهی برای افرادی که زیاد به دارو های شیمیایی علاقه ای ندارند می تواند مفید باشد و باعث شود سردرد آنها تسکین پیدا کند. دمنوش های این گیاهان می توانند گزینه های مناسبی برای درمان سردرد باشند و همچنین می توانید از روغن های آنها استفاده کنید.

سردرد یکی از بیماری های شایع در سراسر جهان است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود آن را تجربه می کنند و یکی از شایعترین سردرد، سردرد های عصبی یا سردرد تنشی است. این نوع سردرد ها بیشتر به علت استرس و اضطراب ایجاد می شود و به طور همزمان با درد فک، گردن، پوست سر و شانه ها اتفاق می افتد.

برخی دیگر از سردرد ها سردردهای سینوسی، سردرد خوشه ای و میگرنی می باشند که این نوع سردرد ها را می توان با تغییر در شیوه زندگی و مصرف داروهای مسکن آن ها را درمان کرد. درمان های گیاهی همچنین می توانند به پیشگیری و تسکین این سردرد ها کمک زیادی کنند.
توجه داشته باشید که اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا به گیاهی حساسیت دارید حتما قبل از مصرف این گیاهان حتما با پزشک خود مشورت کنید تا از بی خطر بودن آنها مطمئن شوید.

نعناع درمان کننده سریع سردرد

با توجه به مطالعات مختلف نشان داده شده است که استفاده از روغن نعناع در ناحیه پیشانی به سرعت میتواند سردرد را کاهش دهد، اما با این وجود تحقیقات علمی بیشتری لازم است تا روغن نعناع را به عنوان یک داروی سردرد شدید در نظر بگیرند. البته اگر روغن نعناع برای درمان نداشتید می توانید از دمنوش نعناع استفاده کنید.

گیاه باتربور برای سردرد میگرنی

باتربور یک گیاه دارویی است که می تواند برای جلوگیری از حملات میگرنی استفاده کرد. توصیه می شود برای درمان سردرد با این گیاه با پزشک خود مشورت کنید. زیرا این گیاه در کبد متابولیزه می شود و ممکن است برای هر فردی مناسب نباشد. همچنین نحوه مصرف آن باید توسط پزشک مشخص شود.

زنان باردار و شیرده به هیچ عنوان نباید از این گیاه استفاده کنند زیرا می تواند عوارض جانبی جبران ناپذیری برای خود و نوزاد به همراه داشته باشد.


بیشتر بخوانید : درمان خانگی سردرد با دارچین


درمان سردرد با زنجبیل

برای جلوگیری از سردرد زنجبیل می تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد که اغلب در قالب دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر سردرد می تواند برای مشکلات معده نیز مناسب باشد.

برخی سردرد ها منجر به تهوع و استفراغ می شود که توصیه می شود از دمنوش زنجبیل برای این سردرد های تنشی استفاده کنید زیرا این گیاه یک داروی ضد التهاب است.

ممکن است برخی زنان در دوران قاعدگی یا قبل از قاعدگی دچار سردرد های تنشی شوند که می توانندر از دمنوش زنجبیل برای کاهش درد استفاده کنند. برای بهرمندی از این گیاه میت وانید روزانه 2 تا 3 فنجان مصرف کنید.

سنبل الطیب برای سردرد

سنبل الطیب یک گیاه ای است که امروزه برای سردرد و همچنین اختلال خواب و اضطراب مورد استفاده قرار می گیرد که می توان از خواص آن به شکل کپسول، قرص ، عصاره و دمنوش بهرمند شد.

سنبل الطیب را قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و مقدار مصرف آن را مشخص کنید. زیرا مصرف زیاد سنبل الطیب می تواند عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، خستگی و سردرد را به همراه داشته باشد.

درمان سریع سردرد با اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی دیگر از گیاهان موثر برای درمان سردرد است. برای این کار مقداری روغن اسطوخودوس را برداشته و به شقیقه های خود به آرامی ماساژ دهید و خواهید دید که با چه سرعتی سردردتان کاهش پیدا میکند. همچنین اگر مشکل خواب دارید و سدردر شما برای بی خوابی است، اسطوخودوس می تواند به شما کمک کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.