شفا مگ

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل مختلف است و می توانید به روش های مختلف یا اضافه کردن مواد مغذی دیگری مانند دارچین برای بهرمندی از خواص بیشتر آن را مصرف کنید.

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل متفاوت است و می تواند به شکل های مختلف آن را مصرف کرد، به طوری که می توان سیاه دانه و عسل را جداگانه بلعید. یا اینکه به صورت پودر خرد شده سیاه دانه در آب و عسل مخلوط و آن را مصرف کرد.

بهترین روش مصرف سیاه دانه با عسل و آب است که می تواند خاصیت آنتی بیوتیکی قدرتمندی ایجاد کند و بر اساس تحقیقات این روش بهترین راه برای گرفتن بیشترین اثر از این معجون است. زمانی که سیاه دانه و عسل را با آب مخلوط شود مواد مغذی زنده عسل ارگانیک فعال می شود و تاثیر بیشتری در بدن ایجاد می کند. زمانی که سیاه دانه را به طور طبیعی و فراوری نشده استفاده شود بدن به راحتی ترکیبات زیست فعال را به راحتی استخراج می کند.

سیاه دانه یک دانه کوچک سیاه است که به دلیل خواص زیادی که دارد به عنوان یک داروی سنتی در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه پر خاصیت در طب سنتی ابن سینا برای بهبود وسیعی از بیماری ها از جمله تب و سرماخوردگی گرفته تا فشار خون بالا، اسم و بیماری های تنفسی استفاده گردیده است.

سیاه دانه با عسل یکی از روش های درمانی است که خواص زیادی را می تواند برای بدن داشته باشد. در اساس تحقیقات انجام شده این معجون می تواند اثرات ضد التهابی، انتی اکسیدانی و محافظت کننده کبدی داشته باشد.

جالب است بدانید که سیاه دانه دارای خواص ضد ویروسی قوی دارد که بر اساس شایعات اینترنتی مبنی بر سیاه دانه ترکیب اصلی داروی هیدروکسی کلروکین که داروی ضد مالاریا و داروی برای درمان ویروس کرونا شناخته می شود است.ترکیب اصلی فعال سیاه دانه تیموکینون است.

با توجه به تحقیقات انجام شده معجون سیاه دانه و عسل می تواند یک درمان برای کرونا خفیف نیز باشد. ترکیبات شیمیایی که در این معجون وجود دارد دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ویروسی می باشد و قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن است.

سلب مسئولیت: این محتوا صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و حتما قبل از مصرف و استفاده از این روش حتما با پزشک خود مشورت کنید

هشدارهای مصرف سیاه دانه

برخی محققان می گویند که سیاه دانه در مقادیر زیاد سمی باشد و باعث عوارض جانبی برای افراد داشته باشد. اما به نظر می رسد که مصرف مقادیر کم و کوتاه مدت بی خطر باشد.

سیاه دانه ممکن است باعث ایجاد الرژیک و حتی ممکن است باعث ناراحتی معده، استفراغ و یا یبوست در برخی افراد شود.
سیاه دانه ممکن است در مصارف بیش از حد یا مصرف آن برای کودکان سمی باشد.
سیاه دانه را به هیچ عنوان سرخود به عنوان دارویی به کودک خود ندهید زیرا می تواند برای کودک خطرناک و سمی باشد. حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سیاه دانه می تواند انعقاد و لخته شدن خون را کاهش دهد و خطر ابتلا به خونریزی را افزایش دهد.
همچنین برای افرادی که دیابت دارند توصیه نمی شود، زیرا سیاه دانه سطح قند خون را پایین می آورد و حتما اگر دیابت دارید با پزشک خود مشورت کنید.

خواص سیاه دانه و عسل

سیاه دانه دارای خواص درمانی برای فشار خون بالا، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، اسم، اختلالات گوارشی، دیابت، سردرد، الرژی، سرطان، پوست و مو و کاهش وزن دارد.

سیاه دانه منبع غنی از ویتامین D می باشد و می تواند باعث افزایش روحیه شود و افسردگی را کاهش دهد. همچنین این معجون خواص ضد باکتری، ضد قارچ دارد و می تواند برای دردهای مفصلی بسیار موثر باشد.سیاه دانه می تواند هورمون های زنانه و همچنین هورمون های مردانه را می تواند کنترل کند.

سیاه دانه حاوی بیش از 100 ترکیب شیمایی می باشد و برخی از مواد هنوز کشف و شناسایی نشده اند. اصلی ترین ترکیب شیمیایی آن تیموکینون، دی تیم کینون، تیمو هیدروکینون و تیمول است. این دانه گیاهی حاوی اسید های چرب به ویژه اسید لینولئیک، اسید اولئیک، کاروتن و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، مس، پتاسیم و فسفر است.

همچنین عسل دارای اثرات ضد سلولی است که می تواند خطر کلی سرطان را در بدن کاهش دهد و توانایی بدن در مبارزه با سرطان را بهبود بخشد. عسل حاوی فلاونوئید های است که وقتی وارد بدن شود تاثیری زیادی دارد. عسل بلافاصله بعد از مصرف سطح آنتی اکسیدا نرا در سلول ها افزایش می دهد. همچنین از تخریب کلاژ« در بدن جلوگیری می کند.

 

طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

برای تهیه این معجون سیاه دانه و عسل یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و سپس یک قاشق چایخوری سیاه دانه ارگانیک را به صورت پودر در آورده و به لیوان آب اضافه کنید.

این معجون را بهتر است با معده خالی و 30 دقیقه قبل از صبحانه بنوشید تا بهترین تاثیر را برای شما داشته باشد. البته توجه داشته باشید کسانی که بیماری خاص دارند حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند تا مطمن شوند که این معجون برای آنها بی خطر است.به این دلیل بهتر است 30 دقیقه قبل از صبحانه مصرف شود که به طور کامل جذب بدن شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.