شفا مگ

خواص روغن گل سرخ برای لک صورت

روغن گل سرخ دارای خواص از بین برنده لک صورت و آبرسان پوست های خشک و خارش دار را دارد و همچنین می تواند مانند بوتاکس چین و چروک پوست را از بین ببرد.

خواص روغن گل سرخ برای لک صورت

اکثر افراد روغن نارگیل را به عنوان یکی از بهترین روغن ها برای پوست می شناسند، اما روغن گل سرخ برای لک صورت و چروک های پوستی چیزی از روغن نارگیل کم ندارد. گل سرخ به دلیل خواص شگفت انگیزی که دارد از زمان های قدیم از آن به عنوان دارو استفاده می شده است.
روغن گل سرخ یا گل محمدی توانایی خاصی در افزایش سلامت و تقویت پوست دارد و می تواند به راحتی لک های صورت را برطرف کند و همچنین به کاهش اکنه کمک زیادی کند.

روغن گل سرخ از میوه گل رز که در قسمت پایین گل برگ ها می باشد تهیه می شود و روغنی که از آن گرفته می شود سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب است. روغن گل سرخ به عنوان یک از بین برنده لک صورت و همچنین آبرسان به پوست های خشک و خارش دار شناخته می شود و همچنین پوست را از پیری زودرس در امان می دارد.

استفاده از روغن گل سرخ بر روی پوست صورت، فواید زیادی دارد و از پوست محافظت می کند و گردش سلول را افزایش می دهد، زیرا حاوی بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E است. این آنتی اکسیدان های موجود در روغن گل سرخ می توانند به راحتی با رادیکال های آزاد مبارزه کنند.

خاصیت درمانی روغن گل سرخ به دلیل ساختار شیمیایی آن است و همان طور که گفته شد سرشار از چربی های سالم است، اما به طور خاص اسید اولئیک، پالمتیک، لینولئیک و گاما لینولنیک اسید دارد. روغن گل سرخ حاوی اسید های چرب اشباع نشده و اشباع شده است که وقتی از طریق پوست جذب می شود می تواند برای پوست عالی باشد و به بازسازی سلول و بافت کمک زیادی کند.

خواص روغن گل محمدی برای پوست و لک صورت

خواص ضد پیری

روغن گل محمدی خاص ضد پیری قابل توجهی دارد که می تواند جوانی را به پوست شما هدیه دهد. این روغن فوق العاده سبک و بدون چربی است و دارای آنتی اکسیدان های زیاد و توانایی نفوذ به لایه های عمیق پوست است و می تواند سطح پوست را مرطوب نگه دارد و چین و چروک را از بین ببرد.

تولید کلاژن با افزایش سن به طور طبیعی کند می شود، اما به لطح مقادیر بالای ویتامین سی موجود در گل سرخ می تواند به تحریک تولید کلاژن سازی در پوست کمک زیادی کند.

برای کسانی که به دنبال از بین بردن چروک های صورت خود هستند و از بوتاکس و مواد شیمیایی اجتناب می کنند ، روغن گل سرخ می تواند گزینه بسیار خوبی برای آنها باشد

از بین بردن لک صورت

لک های صورت می توانند به علت های مختلفی ایجاد شوند که شایعترین آنها اشعه ماورا بنفش خورشید و لک های پیری می باشد. روغن گل سرخ می تواند با مقادیر زیادی از ویتامین E و ویتامین C که دارد مانع از ایجاد لک صورت شود و یا افرادی که دچار لک شده اند را درمان کند. این روغن با ویتامین هایی که دارد با رادیکال های آزاد که از طریق خورشید به پوست اسیب می زنند مبارزه می کند و به سلامت پوست کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که این آنتی اکسیدان ها در واقع می توانند تولید بیش از حد رنگدانه ها را در پوست کاهش دهند، این دقیقا همان چیزی است که منجر به ایجاد ناهمواری در صورت و لکه های پیری می شود.

کاهش زخم های آکنه

چربی های فشرده شده که در روغن گل سرخ وجود دارد می توانند با از بین بردن زخم ها و کاهش علائم کشش پوست به بازسازی پوست کمک کنند و در عین حال باعث روبت رسانی شوند.

مطالعات نشان می دهد که روغن گل سرخ به دلیل نرم کننده بودن، ممکن است در موارد اگزما نیز به پوست کمک کند. به این معنی که می تواند مانعی محافظتی برای پوست ایجاد کند و در عین حال لک و پوسته را هموار کند. این روغن همچنین می تواند به کاهش خشکی پوست سر و خارش که اغلب به دلیل مواد شیمیایی در بیشتر شامپوهای فروشگاهی ایجاد می شود کمک کند.

نحوه استفاده از روغن گل سرخ برای لک صورت

برای استفاده از روغن گل سرخ ، ابتدا می بایست روغن گل سرخ را از یک مرکز معتبر تهیه کنید. برخی از این محصولات روغن گل سرخ را با روغن ویتامین E مخلوط می کنند.شما می توانید روغن را با استفاده از حرکات ملایم و ماساژ دهنده به صورت مستقیم به صورت بمالید.
قبل از استفاده از روغن گل سرخ حتما ازمایش پچ انجام دهید تا مطمن شوید که به این روغن حساسیت ندارید و سپس بر روی منطق همورد نظر خود استفاده کنید.

روغن را می توانید روزی دو بار بر روی ناحیه مورد نظر خود بمالید. یک پنبه را با چند قطه روغن آغشته کنید و بر روی مناطق صورت که لک دارند و یا چین و چروک دارند بمالید. به یاد داشته باشید که این روغن از آفتاب سوختگی محافظت نمی کند، به همین خار پس از اینکه روغن روی صورت خشک شد از یک ضد افتاب مرغوب استفاده کنید.

مضرات روغن گل سرخ

روغن گل سرخ به طور کلی برای استفاده موضعی بی خطر تلقی می شود، اما بهتر است قبل از استفاده یک تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که به این روغن حساسیت ندارید. در صورت مشاهده قرمزی، سوزش یا خارش یا سایر علائم تحریک کننده آن را بشویید و از روغن گل سرخ استفاده نکنید.

بهتر است قبل از استفاده از روغن گل سرخ به یک پزشک متخصص یا خدمات بهداشتی مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.