شفا مگ

داروی گیاهی برای حساسیت و آبریزش بینی

حساسیت و آبریزش بینی که به علت هیستامین ترشح شده در بدن ایجاد می شود را می توانید فقط با مصرف پنج داروی گیاهی موثر برای آلرژی در خانه درمان کنید.

داروی گیاهی برای حساسیت و آبریزش بینی

آلرژی زمانی ایجاد می شود که سیستم ایمنی بدن برخی افراد در برابر مواردی که به طور معمول برای دیگران بی ضرر است واکنش غیر عادی نشان دهد و واکنش های مختلفی را ایجاد کند. زمانی که واکنش آلرژیک ایجاد شود، در بدن مواد شیمیایی به نام هیستامین ترشح می شود که باعث التهاب و سایر علائم از جمله آبریزش بینی و عطسه می شود. آنتی هیستامین ها اغلب برای جلوگیری از علائم آلرژی تجویز می شوند، اما گاهی اوقات عوارض جانبی نامطلوبی مانند خواب آلودگی را به همراه دارند.

آلرژی فصلی به خصوص در بهار و پاییز از جمله آلرژیک های رایج است و همچنین رنیت آلرژیک که معمولا به علت هوا و گرده ها ایجاد می شود. از علائم رایج آلرژیک می توان به آبریزش بینیف خارش چشم، عطسه و خستگی عمومی است.

برخی از آلرژی ها منجر به برجستگی ، خارش و قرمزی پوست می شود. شناسایی علل حساسیت و آلرژی بسیار دشوار است.

برخی از گیاهان می تواند به طور طبیعی در برابر هیستامین ها ایستادگی کنند و باعث کاهش علائم حساسیت شوند. 5 گیاه موثر به عنوان درمان جایگزین آلرژی های شایع شناخته شده اند.

جینکو یا کهن دار: جینکو به دلیل دارا بودن 10 ترکیب مختلف ضد التهابی و هفت آنتی هیستامین طبیعی، تاثیر زیادی برای کنترل الرژی و بهبود تنفسی می شود. این گیاه همچنین حاوی ترکیباتی به نام گینک گلید است که با مسدود کردن پروتئین که باعث تحریک اسپاسم برونش می شود به کاهش آلرژی ، آسم و التهاب کمک می کند.

پیاز: تقریبا همه افراد تجربه گریه کردن با خرد کردن پیاز را داشته اند. این واکنش می تواند به پاکسازی سینوس هایی که توسط آلرژیک دچار التهاب شده است کمک کند. علاوه بر این کوئرستین یک ترکیب آنتی اکسیدانی موجود در پیاز است که دارای خواص آنتی هیستامینی می باشد و باعث بهبود مشکلات تنفسی می شود.

اکالیپتوس: اکالیپتوس یک ضد احتقان است و می تواند به خوبی برای باز کردن سینوس های بسته شده به علت آلرژی عمل کند. اکالیپتوس خاصیت ضد التهابی، موکولیتیک دارد و همچنین خواص ضد باکتری نیز دارد.

گل مینا: گل مینا گیاهی است که اثرات ضد التهابی و ضد حساسیت دارد و حاوی ویتامین نیاسین، آهن ویتامین A و C است و از ایجاد پروستاگلاندین در بدن که مواد شیمیایی طبیعی هستند و در التهاب نقش دارند جلوگیری می کند. همچنین مشخص شده است که باعث جلوگیری از میگرن می شود.

گیاه گزنه: گیاه گزنه دارای خواص ضد التهابی و ضد خارش دارد و می تواند باعث کاهش عطسه و ابریزش بینی شود. این گیاه یکی از موثرترین گیاهان درمان آلرژی می باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.