شفا مگ

ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده

موهای خشک و آسیب دیده را می توانید با برخی از ماسک های خانگی و کاملا طبیعی درمان کنید، همچنین موها و پوست سر را با پروتئین و مواد مغذی تقویت کنید.

ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده

ماسک های خانگی می تواند به خوبی همانند ماسک های شیمیایی عمل کنند و با استفاده از ماسک های نرم کننده مو، می توانید به خوبی موی های خشک و آسیب دیده را درمان کنید. این ماسک های خانگی می توانند مواد مغذی و مناسب پوست سر را فراهم کنند.

دستورالعمل هایی که ذکر شده است کاملا طبیعی می باشند و می توانند به ترمیم آسیب، تغذیه پوست سر و از بین بردن تجمع کمک کنند. اگر به دنبال ماسک موی خانگی هستید تا موهای خود را تقویت کنید از یکی از دستورالعمل های زیر استفاده کنید.

البته به یاد داشته باشید که حتما قبل از استفاده این ماسک ها با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که به ماسک ها حساسیت ندارید و برای شما بی خطر است.

ماسک مو تخم مرغ برای موهای آسیب دیده

از ابزارهای حالت دهی به حرارت بالا مانند سشوار یا اتوی مو تا درمان های شیمیایی سخت، موها از انواع مختلف دچار آسیب می شود. این ماسک به همراه زرده تخم مرغ، عسل و روغن نارگیل باعث تقویت موهای شما شده و به موها پروتئین، رطوبت و مواد مغذی می رساند.
تخم مرغ ها به دلیل مواد موجود در آن به عنوان ماده تمیز کننده کار می کند و به دلیل داشتن مقدار زیاد پروتئین می تواننند موهای شما را نرم و لطیف کند.

طرز تهیه

  • 1 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذا خوری عسل

برای ماسک موی تخم مرغ، 1 زرده، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و به موهای خود بزنید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک موی ماست برای کاهش شکنندگی مو

وقتی مو شکننده، خشک باشد باعث ایجاد شکاف و شکستن مو می شود. این ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود و گاهی اوقات اتفاق جدی تری در رژیم غذایی شما رخ می دهد و شکستن مو به دلیل کاهش پروتئین مصرفی می باشد.

با ماسک موی ساخته شده از ماست یونانی، سرکه سیب و عسل به بهبود موهای خود کمک کنید. ماست یونانی به تقویت پروتئین مو کمک می کند، در حالیکه سرکه سیب فرورفتگی های شما را تمیز می کند و عسل به رطوبت کمک می کند.


بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای رشد سریع مو


ماسک آب لیمو و روغن زیتون برای خشکی و شوره سر

آب لیمو به همراه روغن زیتون می تواند با شوره سر و خارش مو مبارزه کند .و اسیدیته موجود در آب لیمو به شما کمک می کند تا پوست سر شما از شر پوسته های خشک رهایی یابد و روغن زیتون پوست را مرطوب نگه می دارد.

طرز تهیه

  • 1 قاشق روغن زیتون
  • 2 قاشق آبلیمو

برای تسکین، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و دو قاشق غذا خوری دیگر آب ترکیب کنید و به موهای خود بمالید و پوست سر خود را ماساژ دهید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند و پس از آن با شامپو بشویید. این کار را هر هفته انجام دهید.

ماسک موی عسل و زیتون برای موهای خشک

موهایی که با رنگ های شیمیایی رنگ شده اند، اغلب خشک و شکننده می شوند. با استفاده از عسل و روغن زیتون می توانید رطوبت را به موهای خود وارد کنید.عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی و ضد التهاب است و روغن زیتون می تواند رطوبت را به موهای خود برسانید.

طرز تهیه

  • 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

طبق دستورالعمل یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند. حتما سعی کنید مقداری روغن اساسی به این ماسک مخلوط کنید. سپس ماسک را روی موهای خود بمالید و سپس با شامپو و نرم کننده موهای خود را به آرامی بشویید.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از خشکی مو و موخوره


ماسک موی آووکادو برای موهای طبیعی

خانم هایی که موهای خوبی دارند می دانند، که رطوبت برای مو چقدر مهم هستند و کسانی که موهای فرفری و ضخیم دارند، بیشتر در معرض خشکی و وز شدن هستند. با ماسک آووکادو، سس مایونز، روغن نارگیل و عسل می توانید یک آبرسان قوی و فوق العاده درست کنید.

طرز تهیه

  • نصف آووکادو
  • یک چهارم فنجان سس مایونز
  • 2 قاشق غذا خوری روغن آووکادو
  • 1 قاشق غذا خوری عسل

برای ماسک موی آووکادو نصف آووکادو را با یک چهارم فنجان سس مایونز، دو قاشق غذا خوری روغن آووکادو و یک قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه بزرگمخلوط کنید.

این ماسک را به قسمت های مختلف از ریشه تا انتهای موی خود بمالید، روی آن را با کلاه بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با شامپو و نرم کننده بشویید.

ماسک موی تخم مرغ و مایونز برای موهای فر

از این ماسک برای صاف کردن و نرم کردن موی خود استفاده کنید و می توانید موهای خود را نرم و لطیف کنید. برای این کار می بایست 1 تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری سس مایونز، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری عسل با هم مخلوط کنید. سپس آن را به موهیا خود بمالید و با یک حوله بپیچید و 30 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپو و نرم کننده آن را بشویید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.