شفا مگ

برای درمان استفراغ چه بخوریم

استفراغ به دلایل مختلفی از جمله مسمومیت یا عدم هضم غذا در کودکان و بزرگسالان و بارداری رخ دهد که می توانید با خوردن برخی مواد طبیعی آن را درمان کنید.

برای درمان استفراغ چه بخوریم

درمان های مختلفی از قبیل داروها و گیاهان دارویی و روش های طبیعی وجود دارد تا بتواند به جلوگیری استفراغ کمک کنند. برخی از درمان های طبیعی می توانند نتیجه بهتری نسبت به سایر درمان ها بدهند. به هرحال باید روش های مختلفی را امتحان کنید تا زمانی که راه حل مناسبی را برای خود پیدا کنید.

مصرف غذا های بد و مسمومیت یا هضم نامناسب غذا می تواند منجر به استفراغ شد، با این حال استفراغ همچنین می تواند به دلیل بارداری، عفونت یا هر شرایط دیگری نیز رغ دهد.

در هر صورت برخی از راه حل های خانگی در خانه برای جلوگیری از استفراغ و کاهش خطر کم آبی بدن بسیار مهم است که بهتر است برخی از آنها را بدانید تا اگر دچار استفراغ شدید به کمک شما بیاید.

در این مقاله برخی موارد طبیعی برای درمان استفراغ را به شما معرفی می کنید تا بتوانید برای جلوگیری از استفراغ و بازگرداندن آب از دست رفته بدن استفاده کنید. زنجبیل، نعناع، دارچین از جمله مواردی هستند که می توانند به بهبود سریع استفراغ کمک کنند.

درمان های خانگی برای متوقف کردن استفراغ

زنجبیل

زنجبیل یکی از موثرترین داروهای گیاهی برای جلوگیری از استفراغ است که حتما در هر خانه ای یافت می شود و به عنوان ادویه در غذاها استفاده می شد. این ادویه در دوران بارداری نیز بی خطر است.

همچنین زنجبیل دارای خواص دیگری است که با کم آبی بدن مقابله کرده و همچنین از متابولیسم بدن نیز پشتیبانی می کند. اگر مدتی است دچار استفراغ شده اید، یک تکه زنجبیل خام را برش دهید و آن را کم کم مصرف کنید.اگر تهوع صبحگاهی دارید، می توانید بعد از بیدار شدن از خواب، دمنوش زنجبیل، یا لیموناد زنجبیل با عسل میل کنید.


بیشتر بخوانید: درمان حالت تهوع بارداری با زنجبیل


کهن دار یا جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا یک گیاه شفابخشی است که ارای خواص درمانی زیادی است و در بهبود استفراغ، سرگیجه و یا مشکلات پوستی بسیار مفید و موثر است. کهن دار را می توانید به صورت دمنوش میل کنید و حتما توجه کنید از مصرف زیاد از حد آن خودداری کنید.

نعناع

نعناع یکی از بهترین مواردی است که می تواند برای جلوگیری از استفراغ کمک کند. این گیاه بهبود دهنده سوزش معده است و می تواند عملکرد معده را متعادل کند. همچنین می تواند به کاهش خطر سرگیجه در طول سفر با ماشین به شما کمک کند.

نعناع را می توانید در مواد غذایی خود بریزید و یا به شکل دمنوش نعناع مصرف کنید تا بتوانید از خواص بی نظیر آن استفاده کنید.

بادرنجبویه

بادرنجبویه یک گیاه بسیار عالی برای هضم غذا می باشد و همچنین می تواند از مشکلات معده، اعصاب معده جلوگیری کند و هضم غذا را اسان کند. از این گیاه برای قطع استفراغ ناشی از اعصاب یا شیمی درمانی استفاده زیادی می شود.برای این منظور می توانید چای بادرنجبویه بنوشید.با طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه آشنا شوید

شیرین بیان

شیرین بیان یک داروی طبیعی است که با طعم شیرین و شدیدی که دارد می تواند باعث کاهش استفراع و حالت تهوع در افراد شود و آن را متوقف کند. اما باید توجه داشته باشید که ریشه شیرین بیان می تواند فشار خون را بالا ببرد و برای افرادی که مشکل فشار خون دارند مناسب نمی باشد.

برای بهرمندی از فواید شیرین بیان برای درمان استفراغ می توانید یک چوب شیرین بیان را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را میل کنید. همچنین قرص ها و یا شربت های طبیعی نیز در داروخانه ها موجود می باشد.

دارچین

دارچین ادویه شیرین و معطر است که می تواند به بهبود اختلالات مربوط به هضم غذا کمک کند. همچنین این ادویه خوش طعم می تواند به توقف استفراغ کمک زیادی کند.می توانید از این ادویه خوش طعم را در غذا به عنوان ادویه و یا به شکل دمنوش دارچین از آن استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.