شفا مگ

فلفل دلمه زرد چه خاصیتی دارد

فلفل دلمه زرد از سبزیجات بسیار مفیدی است که سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد که باعث شده خاصیت زیادی برای پوست، مو، وزن و سلامت بدن داشته باشد.

فلفل دلمه زرد چه خاصیتی دارد

فلفل دلمه ای زرد یکی از سبزیجات بسیار مفید و زیبای جهان است و علاوه بر زیبایی به غذا می تواند خواص زیادی برای بدن داشته باشد. فلفل دلمه ای زرد دارای ویتامین و مواد معدنی زیادی است که نقش مهمی در عملکرد مناسب بدن دارند. این فلفل مملو از آنتی اکسیدان می باشد که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به بدن برای از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کند. در ادامه با مزایا و خواص فلفل دلمه ای زرد برای سلامتی، مو و پوست اشنا شوید.

فلفل دلمه ای زرد سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A، ویتامین C ، منیزیم، کلسیم و بسیاری از آنتی اکسیدان های مهم می باشد. این سبزی شگفت انگیز می توانند به کاهش وزن کمک کنند، سطح کلسترول را کاهش می دهد و همچنین باعث بهبود هضم غذا می شود. این سبزی برای پوست و موهای شما شگفت انگیز می باشد، به همین دلیل خوردن یک وعده فلفل دلمه ای در رژیم غذایی روزانه بسیار توصیه می شود.

فلفل دلمه ای زرد چیست

فلفل دلمه ای در رنگ های مختلفی می باشد که زرد یکی از انواع آن می باشد. فلفل زرد از نظر طعم بسیار ملایم و شیرین و کاملا آبدار است.

فلفل دلمه ای زرد سرشار از ماده های مغذی و ویتامین می باشد و همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت بدن در برابر بیماری ها است. فلفل دلمه ای زرد علاوه بر ویتامین ها دارای منبع بسیار زیادی از مواد معدنی از قبیل فولات، منیزیم، مس و غیره است که باعث شده این فلفل یکی از سالم ترین سبزیجات شود.

منابع تغذیه ای فلفل دلمه ای زرد

در 186 گرم فلفل دلمه ای زرد حاوی:

  • 50 کالری
  • 11.8 گرم کربوهیدرات
  • 1.9 گرم فیبر غذایی
  • 1.9 گرم پروتئین
  • 569% DV ویتامین C
  • 16% DV ویتامین B6
  • 12% Dv فولات
  • 5 میلی گرم کلسیم
  • 394 میلی گرم پتاسیم
  • 44 میلی گرم فسفر

خواص فلفل دلمه ای زرد برای سلامتی

قبل از اینکه بخواهید از فلفله دلمه ای زرد استفاده کنید بهتر است درباره خواص و فواید آن برای سلامتی آشنا شوید و بدانید که این سبزیجات زرد رنگ چه خواصی را در خود نهفته دارد.

سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل دلمه ای زرد به عنوان یکی از مواردی است که آن را تبدیل به بهترین سبزیجات کرده است.آنتی اکسیدان هایی که در فلفل دلمه ای زرد وجود دارد میتوانند با رادیکال های آزاد که باعث مشکلات زیادی برای پوست و بدن هستند مبارزه کنند. قرار دادن فلفل دلمه ای زرد در رژیم غذایی باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد شده و بدن را ایمن نگه می دارد. این یکی از مهمترین مزایای فلفل دلمه ای زرد برای سلامتی است.

سم زدایی بدن

فلفل دلمه ای زرد می تواند سموم، آلودگی ها و تمام مایعات خطرناک در بدن را از بین ببرد، که این امر به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان و فیبر غذایی در آن است. فلفل دلمه ای زرد یک پاک کننده طبیعی بدن است و بنابراین عملکرد بدن را برای سلامتی بهتر تنظیم می کند.

تنظیم کننده سیستم گوارشی

محتوای فیبر موجود در فلفل دلمه ای زرد روشی صحیح برای تنظیم دستگاه گوارش و سایر حرکات روده می باشد. همچنین ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این فلفل نیز می توانند به سلامت بدن و هضم غذا بهبود بخشند. این دلیل بسیار خوبی است که فلفل دلمه ای زرد را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا بتوانید از مزایای آن برای بهبود و تنظیم دستگاه گوارش استفاده کنید.

کاهش کلسترول

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل دلمه ای زرد به کاهش کلسترول یا LDL در بدن کمک می کنند. این امر به کاهش خطرات بیماری های قلبی کمک کرده و آن را سالم و متناسب نگه می دارد. فلفل دلمه ای زرد از نظر چربی و کالری بسیار کم و از نظر مواد مغذی بسیار غنی است که بدن را برای رسیدن به این هدف کمک می کند.

کمک به مدیریت وزن

فلفل دلمه ای زرد کالری و چربی بسیار کمی دارد ولی سرشار از فیبر غذایی می باشد که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و خیالتان راحت باشد که کالری اضافی به بدن اضافه نمی شود. این نه تنها به حفظ وزن کمک کرده ، بلکه باعث کاهش وزن تدریجی در افراد چاق شود.

تامین کننده پتاسیم بدن

پتاسیم ماده ای است که بدن برای عملکرد صحیح نیاز دارد. فلفل دلمه ای زرد مقادیر خوبی از پتاسیم دارد که می تواند این هدف را برای بدن برآورده سازد. شما می توانید برای دریافت پتاسیم لازم بدن این فلفل را به لیست غذایی خود اضافه کنید.


تنظیم فشار خون

با داشتن مقادیر خوب پتاسیم و سطح پایین سدیم، می توانید اطمینان حاصل کنید که رگ های خونی بدنتان به خوبی عمل می کنند. این امر به کاهش فشار خون بالا کمک زیادی می کند.


بیشتر بخوانید : غذاهای مفید برای درمان فشار خون بالا


ضد پیری

آنتی اکسیدان های موجود در فلفل دلمه ای زرد به استحکام و سلامت پوست کمک می کنند. چین و چروک ها و خطوط ظریف و همچنین علائم پیری را از شما دور نگه می دارد. خوردن فلفل زرد به طور منظم می تواند از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کرده و از آسیب سلول های پوست جلوگیری کند. شما با قرار دادن فلفل دلمه ای زرد می توانید طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید

سلامت مو

اگر می خواهید موی سالمی داشته باشید حتما نیاز به مواد غذایی دارید که آنتی اکسیدان زیادی داشته باشد. برای فعال سازی فولیکول های مو ، هر روز باید فلفل دلمه ای زرد استفاده کنید. با این کار همیشه مشکلات مو درمان می شود و به رشد مو کمک زیادی می کند.

کاهش افسردگی

یکی از فواید فلفل دلمه ای زرد که کمتر شناخته شده است، خاصیت ضد افسردگی آن است. وجود ترکیبی به نام لوتئولین برای کاهش علائم استرس، افسردگی، عصبانیت و سایر احساسات شدید شناخته شده است. برای تنظیم خلق و خو و آرامش ذهن فلفل دلمه ای زرد گزینه بسیار مناسبی می باشد.


بیشتر بخوانید: غذاهای مفید برای استرس و اضطراب


عوارض جانبی فلفل دلمه ای زرد

در حالی که بسیاری از عوارض جانبی جدی فلفل دلمه ای زرد شناخته نشده است، پرخوری در آنها می تواند منجر به برخی از مشکلات سلامتی شود که شامل:

  • حالت تهوع
  • گرفتگی معده
  • سوء هاضمه
  • احساس سوزش
  • از دست دادن اشتها
  • اسهال
  • سردرد
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.