شفا مگ

چای سبز رو چه موقع بخوریم بهتره

چای سبز چایی است که خواص سلامتی و درمانی زیادی دارد و می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند، اما باید بدانید که برای سلامتی و لاغری چه موقع بخوریم بهتره.

چای سبز رو چه موقع بخوریم بهتره

چای سبز مورد علاقه بسیاری از افراد که به دنبال سلامتی می باشند است، زیرا این چای حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند به روش های مختلف سلامتی شما را بهبود بخشد. از فواید مصرف چای سبز می تواند به کاهش وزن و لاغری، کاهش کلسترول، افزایش عملکرد مغز و کاهش خطرات دیابت اشاره کرد. با این حال آیا می دانید که چه زمان چای سبز را برای سلامتی باید مصرف کرد؟ بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز کی می باشد؟

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

یکی از بهترین زمان ها برای نوشیدن چای سبز اول صبح است و می توانید شروع روز خود را با این نوشیدنی آغاز کنید. نوشیدن یک فنجان چای سبز در صبح از چند جهت می تواند یک انتخاب عالی باشد. اما چرا؟

مشهورترین عامل چای سبز کافئین می باشد که حدود 30 میلی گرم در هر فنجان است. این ماده شیمیایی می تواند باعث افزایش نرژی در بدن ما شود. همچنین یک اسید آمینه در چای سبز وجود دارد که می تواند باعث کاهش اضطراب و استرس شما شود.

بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری

خواص مصرف چای سبز در اول صبح تنها به این دلیل نیست که باعث می شود شما را سرحال از رختخواب جدا کند. این چای کالری بسیار کمی دارد. در واقع فقط حدود 2 کالری در هر 8 لیتر چای سبز وجود دارد که آن را به گزیه مناسب نوشیدنی ها متصل می کند. اما هنگام فکر کردن در مورد بهترین زمان نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن و لاغری، یک فرایند دیگر نیز به نام متابولیسم وجود دارد. این فرایند اساسا سوخت موجود در غذای شما را به انرژی تبدیل می کند.

در نهایت افزایش متابولیسم می تواند به بدن کمک کند تا چربی ها را سریعتر و ارآمدتر بسوزاند. جال این سوال پیش می آید چه زمانی برای تقویت متابولیسم می بایست چای سبز بنوشیم.

بهترین زمان نوشیدن چای سبر برای چربی سوزی صبح می باشد. اما دستورالعمل خاصی وجود ندارد، اما بهتر است اگر برای چربی سوزی استفاده می کنید حدود 30 تا 60 دقیقه قبل از غذا آن را میل کنید.

همچنین اگر ورزش می کنید و نیاز به قابلیت تقویت کننده متابولیسم دارید، بهتر است حدود یک ساعت قبل از برنامه تمرین روزمره خود آن رامصرف کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز برای پوست

پوست از جمله اندامی است که نیاز به مراقبت های ویژه دارد و مدت هاست که بر روی اثرات چای سبز بر روی مو تحقیق می شود. به همین دلیل مهم است که بهترین زمان مصرف چای سبز برای درخشش پوست را بدانید. اما باید گفت که برای پوست و مو می توانید هر زمان که بخواهید از چای سبز استفاده کنید.

بر اساس مطالعات جدیدی کهبر روی چای سبز انجام شده است ، نشان می دهد که از تورم، اسیب دیدگی خورشیدی، پیری محافظت می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.