شفا مگ

چه موقع چای سبز بخوریم تا لاغر شویم

چای سبز می تواند به افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی سریع برای کاهش وزن کمک کند و اول صبح و عصر موقع مناسبی برای مصرف چای سبز برای لاغری می باشد.

چه موقع چای سبز بخوریم تا لاغر شویم

کاهش وزن هیچ راه ساده ای وجود ندارد و فقط سخت کوشی، عزم راسخ و مهمتر از هر چیز پشتکار نیاز است.یکی از راه هایی که می توانید به برنامه کاهش وزن خود نوشیدن چای سبز است. با این حال ممکن است از خود بپرسید چه موقع چای سبز بخوریم تا لاغر شویم و بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری کی می باشد؟

چای سبز برای کاهش وزن مفید است و می تواند به شما در راه کاهش وزن و لاغری کمک کند. در ادامه با فواید چای سبز برای لاغری می پردازیم و پس از آن می توانید ببینید که آیا می توانید از چای سبز استفاده کنید یا خیر. البته قبل از مصرف چای سبز برای کاهش وزن با پزشک و مشاور تغذیه خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف چای سبز برای شما بی خطر است.

بیایید از اول شروع کنید که آیا چای سبز به کاهش وزن کمک می کند؟ به زبان ساده می توان گفت بله. این نوشیدنی یکی از سالم ترین نوشیدنی های جهان است و دهه ها و سالها و حتی می توان گفت هزاران سال به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است.

اتفاق نظر این است که زمانی که شما خوب غذا بخورید و مرتبا ورزش کنید، چای سبز می تواند نقش کمی و در عین حال قابل توجهی در کاهش چربی اضافه داشته باشد. واضح ترین دلیل، کالری آن یا کمبود آن باشد. یک فنجان متوسط بیش از دو کالری نخواهد داشت.در طول روز هر مرد باید 2500 کیلو کالری و زنان 200 کیلو کالری باید دریافت کنند.

زمان مصرف چای سبز برای لاغری

زمان نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن یکی از سوال های زیاد افراد می باشد که می خواهید به آن بپردازیم. متخصصان پیشنهاد می کنند که چای سبز را ابتدا در صبح ناشتا و یک وعده دیگر در عصر میل کنید. مصرف آن در صبح به این معنی است که می تواند باعف افزایش انرژی شود و به تجزیه چربی در وعده های غذایی شما کمک کند.

مصرف کافئین قبل از خواب ممکن است تا حدودی جنجال بر انگیز باشد، اگر جه نکته قابل توجه این است که EGCG حتی در هنگام استراحت شبانه به کار خود ادامه خواهد داد. همچنین لازم به ذکر است که مصرف چای سبز قبل یا بعد از تمرین بسیار مفید و ارزشمند است. این همان زمانی است که فواید چای سبز برای کاهش وزن به خودی خود رونمایی می شود و در هنگام ورزش متابولیسم را تقویت می کند.

در روز چند لیوان چای سبز بخوریم

این واقعیت که چای سبز و کاهش وزن دو یار همراه هستند، تنها چیزی که باقی مانده این است که تعیین کنید چای سبز در روز برای چنین هدفی باید دم کنید. مطالعه ای که توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند انجام شد، نتیجه گرفته شد که مصرف دو تا سه فنجان برای کاهش وزن کافی است، اما چند نکته را باید رعایت کنید.

یکی از موارد این است که تشخیص دهید مقدار دقیق مورد نیاز با توجه به متابولیسم طبیعی هر فرد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود. پس از آن احتمال مصرف بیش از حد وجود دارد که می تواند منجر به عوارض جانبی چای سبز مانند بی حسی، بی خوابی، سردرد و تپش قلب شود. حتما میزان مصرف خود را کنترل کنید، به خصوص اگر به کافئین حساسیت دارید یا باردار هستید.

چای سبز چگونه به کاهش وزن کمک می کند

وقت آن رسیده که بگوییم چای سبز چگونه به کاهش وزن کمک می کند. اینجاست که خصوصیات تقویت کننده متابولیسم چای سبز وارد معادله می شوند. بر اساس تحقیقات علمی نشان می دهد که مصرف چای سبز با توجه به آنتی اکسیدانی به نام Epigallocatechin gallate می تواند به کالری سوزی بیشتر کمک کند.

در یک آزمایش بالینی که شامل شصت داوطلب چاق بودند، بررسی هایی برای تاثیر چای سبز برای لاغری انجام گرفت و مطالعه نشان داد، کسانی که چای سبز مصرف می کنند 3.3 کیلو گرم وزن کم کرده و روزانه 183 کالری بیشتر از کسانی که چای سبز مصرف نکردند می سوزانند. بدن می تواند با افزایش متابولیسم سلول های چربی در طی دوره های ورزشی سریعتر و کارآمدتر چربی بسوزاند.

همچنین مطالعات نشان می دهند که ترکیبات فعال درون چای سبز می توانند تاثیر برخی از هورمون های چربی سوز را تقویت کنند. این ترکیبات فعال، EGCG و کافئین می باشند که باعث جلوگیری از آنزیمی است که هورمون، نوراپی نفرین را تجزیه می کند. با مهار آنزیم، میزان نوراپی نفرین افزایش می یابد و در نتیجه تجزیه و چربی سوزی تقویت می شود.

فقط به یاد داشته باشید که حتی اگر چای سبز باعث افزایش متابولیسم و چربی سوزی شود، در مورد از دست دادن وزن واقعی تاثیر آن کم است. فقط می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، به همین خاطر فقط باید چای سبز را به عنوان همراهی برای یک برنامه کاهش وزن در نظر بگیرید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.