شفا مگ

مواد غذایی برای پرپشت شدن مو

برای پرپشت شدن مو مواد غذایی را باید مصرف کنید تا با فراهم کردن پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز مو، بتوانند به سلامت، تقویت و استحکام ریشه مو کمک کنند.

مواد غذایی برای پرپشت شدن مو

مو یکی از مهمترین بخش های ظاهری همه افراد است. موهای سالم و حجیم نه تنها شما را جوانتر نشان می دهند، بلکه اعتماد به نفس و شخصیت شما را نیز بهبود می بخشند. افرادی که از ضعف مو، طاسی، ریزش مو سایر مشکلات مو رنج می برند، معمولا اعتماد به نفس کمتری دارند. بنابراین همیشه بهتر است دلیل اصلی مشکل را درمان کنیم تا اینکه به دنبال راه حل های شیمیایی باشیم. از آنجا که تغذیه نامناسب در تمام مشکلات سلامتی نقش زیادی دارند، شما باید مواد غذایی مفید برای مو را بشناسید.

12 ماده غذایی برتر برای پرپشت شدن مو می باشند. برخی دیگر از غذاهای دوستار مو ممکن است مصرف کنید مانند هویج، کدو تنبل، فلفل دلمه ای و ماست است. در کنار این غذاها برای بهبود جریان خون بدن نیز باید ورزش بدنی انجام دهید.

بهترین مواد غذایی برای پرپشت شدن مو

در اینجا غذاهایی را به شما معرفی می کنید که به بهبود سلامت مو و تقویت رشد مو کمک می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که با مقادیر زیادی مواد مغذی پر شده است. دو ماده اصلی تقویت کننده و سلامت مو که در تخم مرغ وجود دارد پروتئین و بیوتین است. پروتئین ها به خصوص کراتین برای حفظ سلامت مو و استحکام ریشه بسیار مهم است. علاوه بر این، بیوتین موجود در تخم مرغ به تجزیه پروتئین ها به اسید های آمینه کمک می کند.

آمینو اسیدها ضمن تقویت رشد و رویش مجدد مو، به تقویت سلامت مو معروف هستند. علاوه بر این، تخم مرغ دارای مواد مغذی ضروری دیگری برای رشد مو مانند روی، آهن، ویتامین های گروه B همراه است. بنابراین اگر می خواهید موهایی با رشد خوب و سالم داشته باشید و از ریزش مو جلوگیری کنید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یکی از غنی ترین مواد مغذی در کره زمین است. این یکی از غنی ترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 است که از نظر پزشکی ثابت شده است که باعث تقویت تراکم مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. علاوه بر این مواد مغذی مختلف دیگری مانند موادی مانند سلنیوم، ویتامین ها و بیوتین و غیره نیز ارائه می دهد. بنابراین خوردن ماهی قزل آلا نه تنها به رشد مو کمک می کند بلکه از مشکلات مختلف نیز جلوگیری می کند.

گوشت

گوشت یکی دیگر از مواد غذایی بسیار مغذی است که سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری است. پروتئین مهمترین عنصر برای حفظ و بهبود سلامت مو است. علاوه بر این، گوشت قرمز منبع بزرگی از آهن است که به تولید پروتئین بیشتر برای سلولهای مو کمک می کند. بنابراین ، گوشت یک گزینه عالی برای مصرف برای بهبود رشد موهای سالم است.

توت

توت ها با مواد مغذی مختلف مویی به ویژه ویتامین C و آنتی اکسیدان ها پر شده اند. ویتامین C به تقویت تولید پروتئین مو به نام کلاژن کمک می کند. علاوه بر این ، آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از اسیب ناشی از رادیکال های آزاد در اثر قرار گرفتن در معرض محیط های مضر بسیار موثر هستند. بنابراین ، به شما در جلوگیری از اسیب رساندن به فولیکول های مو و پوست شما در اثر اشعه ماورا بنفش خورشید، دود و آلودگی کمک می کند. بنابراین شما باید انواع توت ها مانند توت فرنگی و بلوبری را در برنامه رژیم خود بگنجانید.

بادام زمینی و کره بادام زمینی

بادام زمینی کوچک است اما از نظر مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان ها بسیار زیاد است. همه این مواد مغذی برای تقویت کیفیت مو در عین تقویت رشد و رشد مجدد مو بسیار مهم هستند. علاوه بر این بیوتین موجود در بادام زمینی از نظر پزشکی ثابت شده است که به جلوگیری از ریزش و کم پشت شدن مو کمک میک ند. بنابراین می توانید میان وعده های کم کالری خود را با این میان وعده غنی از مواد مغذی برای موهای سالم جایگزین کنید.

اسفناج

فواید سلامتی خوردن اسفناج برای همه در سراسر جهان شناخته شده است. اسفناج منبع خوبی از مواد مغذی دوستانه مو مانند آهن ، منیزیم ، ویتامین B ، ویتامین C و اسید فولیک است. در چندین مطالعه پزشکی ، اسفناج ثابت کرده است که غشا و فولیکول های مو را تقویت و حفظ می کند. همراه با اسفناج ، بسیاری از سبزیجات برگ سبز دیگر برای رشد و سلامت مو مفید شناخته شده اند.

دانه چیا

اگر به دنبال یک میان وعده مناسب برای مو هستید که با مواد مغذی ضروری پر شود ، پس دانه چیا بهترین گزینه برای شماست. دانه های چیا منبع باورنکردنی امگا 3 ، پروتئین ، فیبر غذایی و آنتی اکسیدان هستند. همه این مواد مغذی با زیبایی و سلامت موها به ارتقا سلامت مو کمک می کنند. علاوه بر این ، بهترین چیز در مورد دانه های چیا این است که می توانند به هر ظرفی مانند پودینگ ، آب ، و شیک و غیره اضافه شوند.

آووکادو

آووکادو به عنوان یکی از میوه های سالم و مغذی کره زمین در نظر گرفته می شود. آووکادو منبع خوبی از ویتامین E ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین B ، ویتامین c ، پروتئین و فیبر غذایی است. تمام این مواد مغذی از نظر پزشکی با رشد مو در ارتباط هستند ، در عین حال از ریزش ، کم پشت شدن و سفیدی زودرس مو جلوگیری می کنند. علاوه بر این ، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E به مشکلات آسیب رسان به مو مانند رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کند. بنابراین ، شما باید به طور مرتب آووکادو مصرف کنید تا سلامت و بافت کلی موهای شما بهبود یابد.

دانه های کتان

دانه های کتان یکی دیگر از میان وعده های سالم است که به بهبود سلامت مو کمک می کند ، در حالی که مزایای بیشمار دیگری نیز دارد. این دانه های باورنکردنی علیرغم کوچک بودن ، منبع خوبی از فیبر غذایی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بنابراین ، آنها در کاهش خشکی پوست سر کمک می کنند و رشد موهای سالم را تقویت می کنند.

بهترین نکته در مورد دانه های کتان این است که می توانید این مواد را به نوشیدنی ها و غذاهای خود اضافه کنید تا طعم و مزه و همچنین مزایای سلامتی داشته باشند. بنابراین ، توصیه می شود به طور مرتب از دانه های کتان برای تقویت رشد موها استفاده کنید.

آجیل

آجیل ها به عنوان نیروگاه مواد مغذی ضروری شناخته می شوند که فواید بی شماری برای سلامتی دارند. یکی از مزایای شگفت انگیز مصرف منظم آجیل ، رشد مو است. به عنوان مثال ، بادام سرشار از ویتامین E ، ویتامین B ، روی و اسیدهای چرب امگا 3 است. همه این مواد مغذی ضمن تقویت رشد مو ، به جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند.

گردو منبع خوبی از ویتامین E ، اسیدهای چرب امگا 3 ، بیوتین ، امگا 6 ، سلنیوم و پروتئین است. همه این مواد مغذی از نظر پزشکی ثابت شده اند که پیازهای مو را قویتر کرده و از مشکل ریزش مو جلوگیری می کنند. بنابراین ، شما باید به طور مرتب آجیل مصرف کنید تا موهای شما قوی تر و سالم تر شود.

عدس ، نخود فرنگی ، نخود ، لوبیا

این چهار پالس منبع ارزان و در عین حال سالم پروتئین ، ویتامین B ، فولات و فیبر غذایی هستند. بنابراین ، این یک جایگزین عالی گوشت برای افراد گیاهخوار است. همه این پالس ها به بهبود سلامت مو کمک می کنند و رشد سریع مو را تقویت می کنند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.