شفا مگ

خواص و طرز تهیه دمنوش بابونه و عسل

دمنوش بابونه و عسل یک نوشیدنی خوشمزه و پر خاصیت است که دارای خواص زیادی مانند کاهش استرس، اضطراب، کاهش درد قاعدگی، بیماری گوارشی و رفع بیخوابی می باشد

خواص و طرز تهیه دمنوش بابونه و عسل

دمنوش بابونه با عسل یک نوشیدنی بسیار خوشمزه است که به کاهش استرس و اضطراب کمک زیادی می کند و می تواند به خواب راحت و آرام کمک کند. بابونه یکی از پر مصرف ترین دمنوش های گیاهی در جهان است و قرن هاست که قدمت آن به مصریان باز می گردد. به دلیل توانایی ایجاد آرامش و از بین بردن استرس شناخته شده است. این گیاه معجزه گر می تواند به تنش و اضطراب کمک کند.

بابونه را می توانید به صورت خشک شده یا تازه دم کنید. جدا از اینکه یک آرامبخش طبیعی است، ضد اسپاسم، ضد التهاب و ضد باکتری نیز می باشد.

دمنوش بابونه و عسل دو ترکیب از هدیه طبیعت می باشد که باعث می شود اعصاب را تسکین و اضطراب را از شما دور کند. این دمنوش بی خوابی را رفع می کند، استرس را کاهش می دهد و گرفتگی های قاعدگی را تسکین می دهد.

خواص دمنوش بابونه با عسل

باور کنید که سیاره زمین هر روز یک میلیون فنجان دمنوش بابونه مصرف می شود، زیرا این دمنوش فواید سلامتی زیادی دارد.

بهبود زخم

دمنوش بابونه و عسل خواص ضد عفونی کننده دارد و میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد و باعث کاهش عفونت می شود.

بهبود بیماری های گوارشی

خواص ضد اسپاسم گیاه بابونه به همراه عسل به بهبود بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش مانند کمر درد و گرفتگی معده کمک می کند. علاوه بر این ، ویژگی های ضد میکروبی آن به ریشه کن کردن باکتری ها و میکروب های مضر روده می شود و از روده شما محافظت می کند. در نتیجه باعث بهبود معده، اختلالات گوارشی می شود

بهبود اختلالات خواب

عسل به بهبود هورمون هایی که باعث آرام بخشی می شود کمک میکند. این ترکیب با آرام سازی رگ های خونی به عادی سازی اختلالات خواب کمک می کند. دمنوش بابونه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و تاثیر مثبتی در روند خواب دارد.

کاهش درد قاعدگی

دمنوش بابونه به کاهش شدت گرفتگی قاعدگی کمک می کند. مصرف دمنوش بابونه به مدت یک ماه می تواند در گرفتگی قاعدگی را کاهش دهد.

طرز تهیه دمنوش بابونه و عسل

متداول ترین روش مصرف بابونه به شکل دمنوش است و به طور معمول مصرف روزانه یک فنجان دمنوش می باشد. اما اگر بیماری مزمن یا خاصی دارید با پزشک خود مشورت کنید.

گل های خشک بابونه را با عسل مخلوط کنید تا یک صبح دلنشین و پر انرژی را برای شما داشته باشد و شبهایتان را آرام کند. برای تهیه دمنوش بابونه آب را بجوشانید و در یک فنجان بریزید و اجازه دهید حدود یک دقیقه بماند. سپس بابونه را به فنجان اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس عسل را به فنجان اضافه کنید و میل نمایید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.