شفا مگ

درمان سریع شوره سر با 6 مواد طبیعی

شوره سر یک بیماری پوستی معمولی است که به علت های مختلفی از قبیل پوست چرب، خشکی پوست می باشد و شما می توانید از درمان سریع شوره سر خانگی استفاده کنید.

درمان سریع شوره سر

آیا می خواهید سریع از شوره سر خلاص شوید؟ در حال حاضر افراد زیادی هستند که به علت پوسته های سفید رنگی که روی شانه هایشان دیده می شود، در هیچ جایی احساس راحتی نمی کنند. بیشتر افراد به دلیل شوره سر از پوشیدن لباس های تیره پرهیز می کنند و ترجیه می دهند لباس رنگ روشن بپوشند تا مشخص نشود شوره سر آنها روی شانه هایشان ریخته است.

شوره سر یک بیماری پوست سر معمولی است و مردمی که به این بیماری مبتلا هستند به طور مداوم به شانه خود نگاه می کنند. معمولا به دلیل پوست چرب، خشکی پوست، شستن مداوم مو و استرس می تواند دلیلی برای شوره سر باشد.

شوره سر در بسیاری از ویژگی های رایج موی مردان و زنان به طور یکسان است. شوره سر از نظر پزشکی به عنوان سبوره شناخته می شود و یک حالت کاملا شایع و غیر مسری پوست سر است.

گاهی اوقات، شوره سر می تواند باعث ایجاد لکه های خشک، پوست قرمز روی پوست سر شود که هم می تواند دردسرساز باشد و هم برای برخی ناراحت کننده باشد.

نکاتی برای از بین بردن سریع شوره سر

در ایجا برخی درمان خانگی برای درمان سریع شوره سر در خانه آورده شده است که به شرح زیر می باشد

پودر آملا

با یک قاشق چایخوری پودر خشک آملا خمیر درست کنید. یک تخم مرغ،یک قاشق چایخوری آب لیمو را به مواد اضافه کنید و به مدت 1 ساعت سر خود را به آن آغشته کنید و سپس با اب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید

پوست لیمو

4 عدد پوست لیمو را در 4 فنجان آب داغ بریزید و بگذارید 20 دقیقه بماند. بگذارید مخلوط لیمو خنک شود و همچنین از این مخلوط برای تمیز کردن موهای خود دو بار در هفته استفاده کنید. استفاده مکرر از آب لیمو شوره سر را برطرف می کند و همچنین موهای شما براق به نظر برسد.

سرکه سیب

سرکه سیب به کاهش و خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند. برای این منظور باید از سرکه سیب ، چای سبز، آب لیمو و گل محمدی استفاده کنید تا از آنها برای شستن مو استفاده کنید. از سرکه سیب می توان به تنهایی برای مقابله با شوره سر استفاده کرد. برای تهیه ، سرکه سیب را در مقدار مشابه آب ملخوط کنید. مخلوط را در یک بطری اسپری قرار دهید ، آن را به مو آغشته کنید و اجازه دهید این کار حدود 20 دقیقه روی مو بماند و سپس با آب بشویید.

شنبلیله

1 فنجان روغن نارگیل به همراه 1 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را خرد یا پودر کنید. بذرها را به روغن نارگیل مرطوب اضافه کنید. مخلوط استفاده شده را به مدت 5 دقیقه روی شعله قرار دهید و بگذارید خنک شود و سپس روی پوست سر خود بمالید و 2 ساعت بعد بشویید.

پیاز

مقداری پیاز را خرد کرده و یک رب خوب درست کنید. آن را روی پوست سر آغشته کنید. بعد از 2 ساعت با آب بشویید. می توانید مقداری لیمو را روی پوست سر خود ماساژ دهید تا رایحه پیاز از بین برود.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا در کنار شوره سر و سبوره بسیار موثر است. بلافاصله بخشی از آلوئه ورا را بردارید، خراشیده کنید و ژل آن را خارج کنید. پوست سر را با ژل مالش دهید و آن رابرای چند دقیقه ادامه دهید تا پخش شود. سپس موهای خود را تمیز و شستشو کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.