شفا مگ

ماسک ماست و گلاب برای جوش

ماسک ماست و گلاب از جمله ماک های موثر برای جوش و آکنه می باشد و همچنین دارای خواص ضد التهابی، آبرسانی و از بین بردن چربی و آلودگی های منافذ پوست است.

ماسک ماست و گلاب برای جوش

آیا از مشکل خوش روی صورت خود خسته شده اید؟ آیا از ماسک ماست و گلاب برای درمان جوش استفاده کرده اید؟ ماست یکی از غذاهای سالم برای مصرف است، زیرا حاوی مواد مغذی متنوعی برای سلامتی است. این مواد مغذی شامل ویتامین B، پروتئین،آلفا هیدروکسیل اسید، روی، پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان ها هستند. همه این مواد مغذی ضروری نه تنها برای مصرف ماست بلکه برای کاربرد های دیگر روی پوست خواص زیادی دارد.

ماسک ماست و گلاب یکی از جواهرات موجود در لیست برترین ماسک های صورت قرار دارد که می تواند به عنوان یک ماست مفید برای جوش مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این ماسک به از بین بردن چربی و آلودگی منافذ پوست، آبرسانی و مرطوب سازی پوست کمک می کند.

علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن به کاهش التهاب کمک می کند و سطح PH پوست را متعادل می کند. این ماسک صورت شگفت انگیز همچنین یک محلول تقویت کننده عالی برای پوست صورت است.

 خواص ماست و گلاب برای پوست

گلاب یک مایعی معطر و خوشبو است که از گل رز به دست می آید و می تواند به تسکین پوست تحریک شده کمک کند و همچنین باعث کاهش قرمزی پوست می شود. گلاب به همراه ماست می تواند به مرطوب سازی پوست کمک کند و همچنین باعث رفع خشکی ، جوش و آکنه روی پوست می شود.

رنگ پوست را بهبود می بخشد

اسید لاکتیک موجود در ماست به کاهش سرعت تولید آنزیمی معروف به تیروزیناز کمک می کند. تیروزیناز باعث تولید ملانین و تغییر رنگ پوست می شود. از آنجا که تولید بیش از حد ملانین با تیرگی پوست ارتباط دارد، تولید کنترل شده آن به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند.

رفع تیرگی زیر چشم

رفع حلقه های تیره: وجود روی و اسید لاکتیک در ماست چیزی است که آن را در برابر سیاهی تیرگی پوست استفاده می کند. هر دوی اینها به روشن شدن رنگ پوست زیر چشم، لک و جای زخم کمک می کند. می توانید به راحتی با استفاده از ماسک ماست حلقه تیره را از بین می برند.

لکه ها و زخم ها را از بین می برد

روی به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی مانند جوش کمک می کند. علاوه بر این به عنوان یک عامل ضد التهاب برای درمان التهاب و پوست چرب نیز موثر است. از طرف دیگر، اسید لاکتیک به کاهش تولید ملانین کمک می کند تا لکه ها، جای زخم و رنگ کلی پوست روشن شود.


بیشتر بخوانید: ماسک عسل و ماست برای جوش صورت


لایه بردار پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. زیرا اسید لاکتیک همچنین یک اسید آلفا هیدروکسیل طبیعی است که بدون تحریک پوست لایه برداری کنید.

مزایای ضد پیری

ماسک صورت ماست و گلاب سرشار از آنتی اکسیدان های قوی هستند که با رادیکال های آزاد مضر مقابله می کنند. بنابراین پوست شما در برابر چین و چرک، خطوط ظریف و سایر علائم پیری پوست کاملا محافظت می شود. اسید لاکتیک همچنین به حفظ جوانی پوست برای مدت زمانی طولانی کمک می کند.

محافظت در برابر عفونت های پوستی

به دلیل وجود خواص ضد التهابی و ضد قارچی ماسک ماست و گلاب، می توانند در پوست را در برابر عفونت ها حفظ کنند. فقط به طور مرتب ماست صورت را بزنین تا از مزایای آن بیشتر استفاده کنید

طرز تهیه ماسک صورت ماست و گلاب

برای تهیه ماسک 3 قاشق غذا خوری گلاب و یک و نیم قاشق غذا خوری ماست را در یک کاسه کوچک بریزید و آن را با هم مخلوط کنید و بگذارید 2 تا 3 دقیقه بماند. سپس یک قاشق چایخوری عسل را به مخلوط اضافه کرده و کاملا به هم بزنید تا خمیری یکدست ایجاد شود.

صورت خود را با آب گرم بشویید و با استفاده از یک حوله نرم صورت را خشک کنید. سپس یک لایه صاف از مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس صورت را با آب ولرم بشویید. پس از شستن صورت با آب ولرم، دوباره صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شود و با استفاده از حوله پنبه ای صورت را خشک کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.