شفا مگ

رژیم شیر و موز سه روزه با سه کیلوگرم کاهش وزن

رژیم شیر و موز سه روزه برای کاهش وزن با روزی 2 تا 3 بار مصرف شیر و موز می توانید سه کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید و کالری را به 1000 کالری محدود کنید.

رژیم شیر و موز

شیر و موز را اکثر افراد دوست دارند و این دو مواد غذایی خواص سلامتی زیادی برای بدن دارند. امروزه موز و شیر یکی از رژیم غذایی محبوب در سراسر جهان است. زیرا به افراد اجازه می دهد در کمتر از 3 روز 3 کیلو وزن کم کنند.

موز و شیر با هم، مقدار دوز کافی پروتئین، ویتامین، فیبر غذایی و مواد معدنی بدن را تامین می کند. ممکن است شیر و موز را به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین بنوشید. شما می توانید از رژیم موز و شیر برای افزایش وزن یا کاهش وزن استفاده کنید.

موز حاوی بسیاری از مواد مفید برای بدن است و همچنین خاصیت سم زدایی برای بدن را نیز دارد. این میوه خوشمزه سموم را از بدن پاک کرده و باعث تحریک روده می شود. همچنین سرشار از انواع ویتامین ها و همچنین پتاسیم است که تاثیر زیادی بر متابولیسم و بیماری های پوستی دارد.

عوارض رژیم شیر و موز فقط به علت کمبود رژیم غذایی ناشی می شود که در بسیاری از رژیم غذایی ها این عوارض وجود دارد، به همین خاطر افراد با بیماری های خاص و مزمن باید حتما با پزشک خود مشورت کنند.

موز منبع بسیار عالی از فیبر غذایی است و بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، نشان می دهد که بین مصرف فیبر بالا و وزن پایین رابطه زیادی وجود دارد. این ماده مغذی همچنین می تواند به کاهش و تثبیت سطح قند خون کمک کند.

فیبر بالا می تواند به افراد کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنند که ممکن است باعث کاهش کل کالری مصرفی آنها شود.فیبر همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی نیز کمک کند.

فواید رژیم شیر و موز

شیر و موز دو ماده مغذی بسیار مفید هستند که خواص زیادی برای سلامتی دارند و با مصرف چند لیوان شیر با موز می توانید کالری روزانه خود را به 1000 کالری محدود کنید. البته این رژیم برای همه افراد مناسب نمی باشد و باید قبل از دریافت این رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

خواص موز

موز سرشار از ویتامین ها، فیبر غذایی و مواد معدنی است. همچنین موز سرشار از پتاسیم است که به عملکرد طبیعی بدن بسیار کمک می کند.

موز حاوی فیبر غذایی بالایی است که به بدن برای دفع سموم اضافی کمک می کند. همچنین نشاسته موجود در موز به کاهش اندازه وعده غذایی، بهبود متابولیسم و کاهش وزن بدن کمک می کند.

خواص شیر

شیر یکی از عناصر اساسی رژیم روزانه است و سرشار از پروتئین و کلسیم است و به تقویت استخوان ها و عضلات کمک می کند. علاوه بر این کلسیم بر حفظ استحکام استخوان، متعادل سازی هورمون پاراتیروئید و تنظیم عملکرد پروتئین تاثیر دارد.

شیر می تواند به کاهش چاقی مرکزی نیز کمک کرده و همچنین باعث تنظیم تولید انسولین وکاهش فشار خون نیز می شود. همچنین می تواند به بهبود میزان متابولیسم بدن کمک کند.

چگونه رژیم شیر و موز باعث کاهش وزن می شود

رژیم غذایی شیر و موز برای کاهش وزن توسط دکتر جورج هاروپ برای افراد دیابتی ایجاد شد. شما باید 3 روز از این رژیم پیروی کنید. در زمان این رژیم فقط 3 بار در روز می توانید 2 تا 3 عدد مو و 2 تا 3 عدد شیر پرچرب مصرف کنید. شما باید کالری دریافتی خود را به 1000 کالری در روز محدود کنید.

به یاد داشته باشید، این یک رژیم غذایی کوتاه مدت 3 روزه است و برای کاهش وزن دراز مدت نمی باشد و می تواند عوارض جانبی داشته باشد.


بیشتر بخوانید : کاهش وزن 7 کیلو با شیر و خرما


نکات مهم در رژیم شیر و موز

توجه داشته باشید که در رژیم غذایی شیر و موز هر نوع موزی مناسب نمی باشد.به عنوان مثال، شما باید از خوردن موز سبز یا موز زیاد رسیده خودداری کنید و همچنین نباید موز کوچک بخورید. یک موز تازه رسیده و نرم با پوستی زرد روشن را برای این رژیم انتخاب کنید.

علاوه بر این برای رژیم موز، موز خشک خوب نیست- کالی آن چندین برابر موز تازه است. فقط موزهایی را انتخاب کنید که تازه و زرد باشند.

برای کاهش وزن بهتر است از شیر های پرچرب استفاده کنید. تحقیقات ثابت می کند که شر پرچرب بهتر از شیر کم چربی به کاهش وزن کمک می کند. سعی کنید در زمان رژیم شیر و موز آب زیاد بنوشید تا بدن خود را مرطوب نگه دارید و سموم را دفع کنید.

اگر می خواهید با رژیم شیر و موز لاغر شوید باید برخی از تمرینات سبک مانند ورزش های هوازی را انجام دهید.

از شکر تصفیه شده، نوشیدنی های گازدار، غذاها و نوشیدنی های حاوی شکر و غذاهای سرخ شده خودداری کنید.

در صورت احساس ضعف سریعا این رژیم را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

زنان در زمان قاعدگی نباید از رژیم شیر و موز استفاده کنند. این رژیم فاقد مواد معدنی مانند آهن، روی، مس و برخی ویتامین ها است که در این دوره بسیار مهم است.

برنامه رژیم غذایی شیر و موز نباید بیش از 3 روز دنبال شود، زیرا برخی از عناصر حیاتی مورد نیاز بدن در آن وجود ندارد. پیروی از این رژیم به مدت 3 روز می تواند به شما در کاهش وزن حدود 3 کیلوگرم از وزن بدن کمک کند.

برنامه غذایی برای رژیم شیر و موز سه روزه

در طول روز سعی کنید 3 تا 5 عدد موز به همراه شیر بنوشید. این رژیم به این صورت است که یک عدد موز بخورید و سپس یک لیوان شیر بنوشید. پس از 2 ساعت، دوباره یک عدد موز بخورید و نیم ساعت صبر کنید و یک لیوان شیر بنوشید.

آخرین موز باید حداکثر ساعت هشت عصر خورده شود. البته نوع دیگری از این رژیم وجود دارد که می توانید به جای خوردن موز و سپس شیر، از اسموتی شیر و موز استفاده کنید.

  • ناشتا ( 6 تا 7:30): یک فنجان آب با 2 قاشق چایخوری دانه شنبلیله که یک شب خیسانده شده
  • صبحانه (7:30 تا 8 صبح): 1 فنجان شیر پرچرب + 1 عدد موز
  • اواسط صبح ( 10 تا 11 صبح) 1 فنجان چای سبز + 2 عدد بادام
  • ناهار ( 12:30 تا 13:30) 1 فنجان شیر پرچرب + 1 موز
  • میان وعده عصرانه( 16 تا 17): 1 فنجان اب میوه تازه + 1 عدد موز
  • شام ( 19 تا 20) یک فنجان کوچک سبزیجات + ماهی + یک فنجان قارچ
  • قبل از خواب : یک فنجان شیر گرم

برنامه غذایی شیر و موز چگونه کار می کند

دانه شنبلیله به بهبود متابولیسم گلوکز کمک میک ند. آب بدن شما را آبرسانی کرده و از تجمع سموم کاهش می دهد. چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به از بین بردن رادیکال های آزاد و افزایش ترموژنز کمک می کند. همچنین بادام سرشار از چربی های سالم است که به کاهش کلسترول کمک می کند.

وعده نهار، یک موز و یک فنجان شیر میزان کالری شما را پایین می آرود و آب میوه ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی بدن شما را تامین می کند.

مصرف سبزیجات در وعده شام می تواند به شما کمک کند تا دیر گرسنه شوید و بتوانید راحت بخوابید.

سلب مسئولیت:

این مقاله فقط برای اهداف عمومی اطلاع رسانی در نظر گرفته شده است و به شرایط فردی نمی پردازد. این جایگزین مشاوره یا کمک حرفه ای نیست و برای تصمیم گیری از هر نوع نباید به آن اعتماد کرد. هر اقدامی که درمورد اطلاعات ارائه شده در این مقاله انجام دهید ، کاملاً به عهده خود شماست

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.