شفا مگ

خواص دمنوش زنجبیل و لیمو ترش

دمنوش زنجبیل و لیمو ترش و عسل معجونی است که نوشیدن آن صبح ناشتا خواص زیادی برای لاغری، سرماخوردگی، کاهش وزن، درد قاعدگی، تهوع، سرماخوردگی و التهاب دارد.

خواص دمنوش زنجبیل و لیمو ترش

دمنوش زنجبیل و لیمو یک داروی قدرتمند و خواص فراوان برای بدن است. طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو بسیار اسان است و مصرف این دمنوش می تواند فواید زیادی رای بدن داشته باشد. مصرف دمنوش زنجبیل ولیمو اول صبح ناشتا می تواند یک روز با طراوتی برای شما بسازد.

دمنوش زنجبیل لیمو دارای خواص و مزایای چشمگیری برای سلامتی است که شامل تقویت پوست، بهبود وضعیت مو، حمایت از سلامت قلب و عروق، بهبود حواس، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن و لاغری و حمایت از سلامت روان است.

خواص دمنوش زنجبیل و لیمو

برای پوست مفید است

مراقبت از پوست بسیار مهم است، اما این روزها هیچ کس وقت این کار را ندارد. با دمنوش لیمو و زنجبیل، دیگر نیازی به مراقبت بیش از حد از پوست خود نمی باشد زیرا این دمنوش نه تنها سلامتی شما را بهبود می بخشد، بلکه به پوست شما کمک می کند تا خوب و روشن بماند.

دمنوش زنجبیل و لیمو می تواند پوست شما را زیبا و بی عیب و نقص کند، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. زنجبیل همچنین یک ماده ضد باکتری است و می تواند با عفونت های پوستی نیز مقابله کند.

بهبود وضعیت موهای شما

پوست خوب ارتباط زیادی با رشد بهتر مو دارد. دمنوش زنجبیل و لیمو وضعیت پوست شما را بهبود می بخشد که منجر به قدرت موهای سالم می شود. مواد مغذی موجود در این دمنوش به شما کمک می کند تا از شر شوره سر و خارش پوست سر خلاص شوید. به یا داشته باشید که موهای زیبا و پوست زیبا به هم پیوند خورده اند و دمنوش زنجبیل و لیمو باعث سلامت هر دو می شود.

بهبود سلاعت قلب و عروق

چاقی یک مشکل رو به رشد است که می تواند منجر به بیماری های کشنده شود و حتی باعث سکته قلبی و مغزی شود. دمنوش زنجبیل یک درمان عالی برای مقابله با سطح کلسترول بد می باشد. با کاهش چربی و چربی های مضر شریان ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که جریان خون شما صاف است و لازم نیست قلب شما برای پمپاژ خون به بدن کار زیادی انجام دهد. هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، چای ضمن تنظیم سلامت قلب، فشار خون را نیز تنظیم می کند.

کاهش درد قاعدگی

دمنوش زنجبیل می تواند در از بین بردن پوشش داخلی سلولهای مرده در رحم در طی دوره ها کمک کند. بسیاری از زنان در طول دوره قاعدگی خود از خونریزی طولانی مدت و گرفتگی های دردناک رنج می برند. دمنوش زنجبیل می تواند به کاهش درد کمک زیادی کند و حتی برای زنانی که از خونریزی طولانی مدت رنج می برند بسیار مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

داشتن یک سیستم ایمنی بسیار کارآمد بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که طعمه بیماری های عادی و عفونت ها نخواهید شد. دمنوش زنجبیل و لیمو حاوی یک آنتی هیستامین و همچنین خواض ضد باکتری است که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با بیماری های مختلف مقابله کند.

ضد التهاب قوی

زنجبیل یک عامل التهابی است. این ماده حاوی ترکیبات زیادی است که با رادیکال های آزاد مقابله می کند تا پاسخ التهابی بدن را متعادل کند. در نتیجه شما می توانید با بیماری های شایع مانند آرتروز مقابله کند. التهاب علت بسیاری از بیماری های مزمن است و اگر بتوانید به موقع با آن مقابله کنید، می توانید زندگی سالمی داشته باشید.

کمک به کاهش وزن و لاغری

ریشه زنجبیل هدیه ای از طبیعت است. می توانید از آن برای کاهش وزن استفاده کنید. این دمنوش باعث تجزیه چربی ها می شود و حتی باعث می شود چربی بیشتری در بدن جمع نشود. این یک روش عالی برای سرکوب اشتها است تا در طول رژیم غذایی خود میل به تنقلات پیدا نکنید.

کاهش تهوع صبحگاهی

تاثبت شده است که دمنوش زنجبیل برای درمان بیماری های حرکتی، استفراغ و حالت تهوع مفید است. با مطالعات مختلف مشخص شده است که دمنوش زنجبیل می تواند به زنان بارداری که باید با تهوع و استفراغ مقابله کنند کمک کند. این دمنوش می تواند به کاهش حالت تهوع در افرادی که شیمی درمانی می کنند، کمک کند. اگر احساس تهوع دارید می توانید مقدار دمنوش زنجبیل و لیمو بنوشید.

تنظیم قند خون

مقادیر بالای گلوکز خون برای مبتلایان به دیابت نه تنها مضر است، بلکه بر سایر افراد نیز اثرات سوئی دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف دمنوش زنجبیل و لیمو می تواند 50 درصد سطح گلوکز خون را بهبود بخشد. همچنین مشخص شده که نوشیدن دمنوش می تواند تحمل انسولین بهتری در بدن ایجاد کند. اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید، دمنوش زنجبیل ولیمو مصرف کنید تا احتمال ابتلا به آن را کاهش دهد.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو

مقداری زنجبیل تازه را رنده کرده و آن را درون قوری بریزید و یک فنجان آب جوش به آن اضافه کنید. و بگذارید حدود 5 تا 10 دقیقه بماند. سپس ، مقداری آب لیمو را درون یک لیوان بریزید و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. سپس این دمنوش را درون فنجان بریزید و نوش جان کنید.اگر احساس کردید لیمو یا عسل آن کافی نیست می توانید مقداری بیشتری به آن اضافه کنید تا چای زنجبیل لیمویی خوشمزه و گواراتر شود.

ارزش تغذیه ای دمنوش زنجبیل و لیمو

یک فنجان دمنوش زنجبیل و لیمو حدودا 5 کالری دارد و مواد معدنی و ویتامین های زیادی را می تواند برای بدن تامین کند. این دمنوش حاوی 4 میلی گرم پتاسیم، 5 میلی گرم سدیم، 1 گرم فیبر غذایی و 1 گرم پروتئین می باشد.

همچنین این دمنوش دارای ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، کلسیم، مس، فولات، آهن، منیزیم، منگنز، نیاسین، فسفر، ریبوفلاوین، سلنیوم، تیامین است. پس می توان گفت یک دمنوش عالی برای سلامتی بدن می باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.