شفا مگ

طرز استفاده وازلین برای مو

طرز استفاده از وازلین برای مو با توجه به استفاده برای موخوره، رشد مو، برای ژل مو، صاف کردن مو ، جلوگیری از لک رنگ ، موی فر و رفع شپش سر متفاوت است.

طرز استفاده وازلین برای مو

وازلین یک نام تجاری یک ژل نفتی است که ترکیبی نیمه جامد از روغنهای معدنی و مومهای طبیعی می باشد که با مخلوط شدن، پمادی چسبناک تشکیل می شود. دلیل این که وازلین را برای موها می توان استفاده کرد این است که باعث ثابت نگه داشتن رطوبت مو می شود. از آنجا که وازلین به بافت ها یا سلول ها نفوذ نمی کند، جایگزین مناسبی برای مرطوب کننده لوسیون های مو نمی باشد.در ادامه با طرز استفاده از وازلین برای مو و نکات احتیاطی و همچنین نحوه پاک کردن وازلین از مو آشنا می شوید.

نکته بسیار مهم: از وازلین برای موی سر فقط به اندازه نخود استفاده کنید. از بین بردن وازلین بیش از حد بسیار دشوار است و ممکن است فولیکول های مو را مسدود کند.

اقدامات احتیاطی قبل از استفاده

  • اگر وازلین به چشمان شما اثابت کرد سریعا آن را با آب بشویید.
  • حتما قبل از استفاده از وازلین مقدار کمی از آن را روی پوست خود تست کنید و بگذارید 24 ساعت بگذرد اگر حساسیت داشتید و مشاهده کردید که پوست شما دارای قرمزی، تحریک یا موارد دیگر بود از وازلین استفاده نکنید.

موارد استفاده وازلین برای مو

درمان موخوره

مالیدن مقداری وازلین به طول یا انتهای موهای شما می تواند باعث کاهش و درمان موخوره شود. همچنین با آبرسانی موهای خشک به منظور جلوگیری از موخوره موثر است.

وازلین برای رشد مو

وازلین نه تنها برای موخوره و یا کاهش خارش پوست سر مفید است، بلکه در صورت مشکل در رشد مو نیز می تواند کمک کند. برای کمک به رشد مو مقداری کمی وازلین را روی نوک انگشتان خود قرار دهید وقسمت سر را به آرامی با وازلین ماساژ دهید. البته توجه داشته باشید که حتما قبل از استفاده مطمئن شوید به وازلین حساسیت نداشته باشید.

به عنوان ژل مو

برخی از افراد از وازلین برای آرایش موهای خود به همان روشی که از ژل استفاده می کنند استفاده می کنند. این باعث می شود موهای درخشنده ای داشته باشید.

برای شوره سر و خشک شدن پوست سر

برخی از افراد برای تسکین خارش ناشی از خشکی پوست سر یا شوره سر وازلین را روی پوست سر خود قرار می دهند. اما به یاد داشته باشید، فقط هنگام استفاده برای پوست سر از مقدار خیلی کمی وازلین استفاده کنید.

نحوه استفاده وازلین برای مو

وازلین برای درمان شپش: وازلین را کاملا روی تارهای مو بمالید و سر را با کلاه حمام بپوشانید و بگذارید چند ساعت بماند و سپس موها را با شامپو و نرم کننده بشویید. شواهد حاکی از ان است که وازلین می تواند شپش را از بین ببرد.

جلوگیری از لکه های رنگ با وازلین: می توانید از وازلین برای جلوگیری از ایجاد لکه در هنگام رنگ کردن مو استفاده کنید. برای جلوگیری از لکه های رنگ، وازلین را به دور خط مو، پشت گوش بمالید.

وازلین برای موخوره: مقدار کمی وازلین را به انتهای موها ، روی مو خوره خود بمالید. این باعث می شود موخوره را کنترل و درمان کند و از خشکی و شکستگی مو به دلیل کمبود رطوبت جلوگیری می کند.

استفاده از وازلین بجای ژل مو: از وازلین برای حالت دادن به موهای خود می توانید استفاده کنید. مقداری وازلین را به اندازه یک نخود روی انگشان و کف دست خود بکشید. سپس دستان خود روی موهای خود عبور دهید تا وازلین به موهای شما بچسبد.

چگونه وازلین را از روی مو پاک کنیم

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که موهای خود را با استفاده از وازلین درمان می کنید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه وازلین را از روی مو پاک کنید. حذف وازلین با استفاده از شامپوی معمولی کار سختی است. خوشبختانه سه روش آسان برای کمک به شما برای حذف وازلین از روی مو وجود دارد.

در عوض اساسی ترین و مفید ترین روش استفاده از مواد رایج آشپزخانه مانند نشاسته ذرت و جوش شیرین است که به شما کمک می کند تا وازلین را به خوبی از روی مو پاک کنید

مواد لازم:

  • نشاسته ذرت یا جوش شیرین
  • حوله کاغذی جذبی
  • شامپو شفاف کننده

نحوه پاک کردن وازلین

موهای خود را با حوله کاغذی جاذب پاک کنید. قسمت کوچکی از موهای خود را برداشته و یک تکه حوله کاغذی را به آرامی روی آن بکشید. حوله را روی موهای خود نمالید زیرا باعث گسترش بیشتر وازلین می شود

سپس با مقداری نشاسته ذرت یا جوش شیرین موهای چرب خود را به آرامی بپوشانید. سپس با شامپو شفاف کننده موهای خود را بشویید. البته ممکن است از شامپوی معمولی خود نیز بتوانید استفاده کنید، اما نتایج مشابهی ندارد. سپس با آب گرم موهای خود را بشویید. آب گرم به ذوب وازلین کمک می کند، در حالی که آب سرد ممکن است باعث جامد شدن آن شود.

پاک کردن با روغن های طبیعی

اگر می خواهید یک روش سالم و مرطوب کننده برای از پاک کردن وازلین از روی موی سر خود استفاده کنید، می توانید از روغن های خاصی مانند روغن زیتون کمک بگیرید. در مقایسه با روش های دیگر این روش برای کودکان ایمن تر است.

برای پاک کردن می توانید یکی از روغن های زیر را انتخاب کنید

برای پاک کردن وازلین موهای خود را با روغن ماساژ دهید و بگذارید حداقل 10 دقیق هروی مو بماند. سپس موهای خود را با شامپو معمولی یا شامپو شفاف کننده بشویید. حتما توجه داشته باشید که باید با آب گرم آن موهای خود را بشویید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.