شفا مگ

درمان موخوره با وازلین

درمان موخوره با وازلین از روش های موثری است که با حفظ رطوبت باعث جلوگیری از خشکی بیش از حد مو و بهبود موخوره می شود و نیازی به کوتاه کردن مو نمی باشد.

درمان موخوره با وازلین

وازلین یک ماده نفتی است که مخلوطی از روغن های معدنی و موم می باشد و به دلیل خاصیت نرم کنندگی که دارد مدت ها است در صنعت زیبایی بسیار شناخته شده است. این ماده را بیشتر در خانواده ها برای مرطوب نگه داشتن پوست از آن استفاده می شود. اما ایا می دانید می توانید از آن برای رفع موخوره استفاده کنید؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که موهای هر فردی متفاوت است. این تفاوتی در مو ها نه تنها در طول، بلکه در بافت و قدرت مو نیز تفاوت های زیادی دارد. به همین دلیل بهترین مراقبت از موها مراقبت های شخصی است.

با این حال برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که در مورد مو به طور معمول رفتار می کند. موخوره معمولا به دلیل خشکی است. موهای خشک ظاهری ناسالم به موهای شما می دهد و موها را در معرض آسیب و شکاف قرار می دهد. مو مانند پوست نیاز به رطوبت و مواد مغذی دارد.

موخوره زمانی ایجاد می شود که کوتیکول مو ضعیف و شکننده شده و باعث چند شاخه شدن انتهای مو می شود. موخوره که با نام علمی تریکوپتیلوزیس شناخته می شود می تواند رشد موهای شما را سخت تر کند، زیرا انتهای مو به معنای واقعی کلمه از هم گسیخته یا از هم می پاشد. موخوره اغلب در اثر شستشوی بیش از حد، قرار گرفتن در معرض آفتاب یا سرما، سشوار ، اتوی مو و صاف کننده ها ایجاد می شود.

اگر موخوره درمان نشود با گذشت زمان به سمت ریشه مو حرکت می کند. یکی از عواملی که باعث ایجاد موخوره می شود خشک شدن بیش از حد مو می باشد. برای درمان موخوره می توانید از روش های مختلفی از جمله کوتاه کردن مو، استفاده از روغن ها و روش های جدید دیگری استفاده کنید. یکی از روش های درمان موخوره استفاده از وازلین است

اگر می خواهید از وازلین برای درمان موخوره استفاده کنید، روزانه مقدار کمی وازلین روی نوک موهای خود بزنید. وازلین باعث می شود رطوبت مو حفظ شود. اما توجه داشته باشید که از وازلین به مقدار زیاد استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به مو و همچنین چرب به نظر رسیدن آن می شود. مراقب باشید که چه مقدار وازلین روی موهای خود استفاده می کنید.

ضرر وازلین برای مو

اگر موهای براق و طبیعی نه نظر چرب یا سالم دارید، توصیه می شود که از وازلین استفاده نکنید. زیرا در این موارد می تواند موهای شما چرب تر نشان داده شود. ار طرف دیگر اگر موهای خشک یا اسیب دیده دارید، وازلین می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. وازلین می تواند به پیشگیری و درمان موخوره در انتهای مو کمک زیادی کند.

برخی افراد می خواهند بدانند آیا وازلین برای مو مضر است؟ در برخی شرایط می تواند مضر باشد. مصرف بیش از حد وازلین به مو باعث گرفتگی و جلوگیری از رساندن رطوبت طبیعی به مو می شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد یک واکنش الرژیک نیز شود.

حساسیت به وازلین: برخی افراد ممکن است به وازلین حساسیت داشته باشند و این افراد نباید از وازلین استفاده کنند. به همین دلیل مانند رنگ مو یا هر محصولی دیگر ابتدا باید روی تکه کوچکی از پوست آن را ازمایش کنید و به مدت 24 ساعت صبر کنید و اگر واکنش الرژیک مشاهده نشد می توانید از آن بر روی موهای خود استفاده کنید.

نحوه استفاده وازلین برای موخوره

مقداری کمی وازلین را به قسمت انتهایی مو های خود که دچار موخوره شده است بمالید و به مدت یک ساعت بگذارید روی مو بماند.این باعث می شود که قسمت های شکاف خورده کنترل شوند و از خشکی و شکستگی مو به دلیل کمبود رطوبت جلوگیری کند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

برای اینکه وازلین را از روی موهای خود پاک کنید می توانید از شامپو براق کننده استفاده کنید و سپس با نرم کننده موهای خود را بشویید. اگر شامپوی براق کننده ندارید می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با شامپوی معمولی خود مخلوط کنید تا وازلین از روی موهای شما پاک شود.

نحوه پاک کردن وازلین از مو

شستن ساده موها با استفاده از شامپوی معمولی کمک چندانی به پاک شدن وازلین از مو نمی کند. در عوض، اساسی ترین و مفیدترین روش استفاده از مواد رایج در آشپزخانه مانند نشاسته ذرت و جوش شیرین است که به شما کمک می کند به راحتی وازلین را از روی موی خود پاک کنید.

موهای خود را با حوله های کاغذی پاک کنید. قسمت کوچکی از موهای خود را برداشته و یک تکه حوله کاغذی را به ارامی روی آن بکشید. حوله را روی موهای خود نمالید زیرا باعث گسترش بیشتر وازلین روی مو می شود.

سپس موهای چرب خود را با یکی از مواد نشاسته ذرت یا جوش شیرین به آرامی بپوشانید. سپس موهای خود را با شامپو شفاف کننده شستشو دهید. اگر شامپو شفاف کننده در دسترس نبود می توانید از شامپوی معمولی نیز استفاده کنید. سپس موهای خود را با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که آب گرم به ذوب و از بین رفتن وازلین از روی مو کمک می کند، در حالی که آب سرد ممکن است باعث سفت شدن وازلین شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.