شفا مگ

صبحانه کم کالری و سیر کننده برای لاغری شکم

صبحانه کم کالری و سیر کننده برای لاغری شکم و کاهش وزن باید سرشار از ویتامین، فیبر باشد و همچنین تعادل بین پروتئین ها و کربوهیدرات ها را فراهم کند.

صبحانه کم کالری و سیر کننده برای لاغری شکم

صبحانه برای لاغری شکم چی بخوریم؟ صبحانه کم کالری و سیر کننده؟ صبحانه برای کاهش وزن چیست؟بهترین زمان خوردن صبحانه برای کاهش وزن؟ اینها همه سواله ای بسیاری از افراد می باشد که به دنبال رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن هستند. البته برخی افراد از این صبحانه ها برای حفظ تناسب اندام خود مصرف می کنند.

بهترین صبحانه کم کالری که می توانید بخورید صبحانه ای است که سرشار از فیبر باشد. محتوای ویتامین زیاد و تعادل بین پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های سالم از موارد بسیار مهم در مواد غذایی برای کاهش وزن است. حال باید بدانیم که برای صبحانه چه بخوریم تا سریع و بی خطر لاغر شویم.

از دست دادن وزن همیشه یک راه بسیار دشوار است و هیچ روش کاملی برای انجام آن وجود ندارد. می دانید چرا؟ زیرا بدن همه افراد متفاوت است و به این معنی که برای زنده ماندن به مقادیر مختلفی از مواد مغذی نیاز دارند. همانطور که می دانید ورزش کمک می کند تا لاغر شوید، اما بدون یک برنامه غذایی مناسب امکان پذیر نیست.

صبحانه یکی از سه وعده غذایی اصلی است که حتما باید در رژیم غذایی قرار بگیرد و نباید آن را حذف کرد. و اما چه مواد غذایی صبحانه بخورید تا لاغر شوید. صبحانه برای شروع به کار کردن متابولیسم بدن می باشد و شما می توانید بسیاری از غذاهای مختلف را برای صبحانه انتخاب کنید. اما اگر آنها را به مقدار مناسب مصرف نکنید، می توانند از کاهش وزن شما نیز جلوگیری کند. به یاد داشته باشید قرار دادن ورزش در برنامه روزانه به همراه یک برنامه غذایی سالم می تواند به کاهش وزن کمک کند و زندگی سالمی را برایتان به ارمغان بیاورد.

صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذای است، زیرا اولین غذایی است که در طول روز می خوریم. این وعده غذایی باعث می شود متابولیسم بدن شروع به کار کند و انرژی کافی برای گذراندن صبح را به ما می دهد. قانون کلی این است که حدود 25 درصد از انرژی مورد نیاز بدن را از صبحانه بگیریم، اما بسیاری از افراد از آن صرف نظر می کنند که کاملا اشتباه است.

اگر چه صبحانه نخوردن به طور مستقیم روی وزن شما تاثیر نمی گذار، اما باعث می شود در طول روز گرسنه باشید و این باعث می شود که غذاهای بد بخورید. به همین دلیل مهم است هر روز صبحانه سالم بخورید. در ادامه به برخی غذاها اشاره می کنیم که کم کالری و سیر کننده هستند و می توانند باعث کاهش وزن و لاغری شما نیز شود.

بهترین صبحانه کم کالری برای کاهش وزن

تحقیقات نشان می دهد که خوردن صبحانه های مناسب به طور منظم می تواند از افزایش وزن شما جلوگیری کند و به کاهش وزن و آب کردن چربی کمک زیادی کند. بهترین صبحانه کم کالری که می توانید بخورید صبحانه ای است که سرشار از فیبر باشد. محتوای ویتامین زیاد و تعادل بین پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی های سالم از موارد بسیار مهم در مواد غذایی برای کاهش وزن است.

ماهی سالمون و نان غلات

خوردن نان غلات به عنوان صبحانه به جای سایر نان ها، باعث می شود که با سرعت کمتری انرژی ازاد شود و به این معنی که شما مدت بیشتری سیر خواهید ماند و نیازی به میان وعده تا وعده ناهار را نخواهید داشت. ماهی سالمون برای صبحانه مفید است زیرا سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد.

اسیدهای چرب امگا 3 یک نوع سالم از چربی ها است که می تواند به شما در حفظ سلامتی و کاهش سطح کلسترول کمک کند. به طور کلی ، این صبحانه سالمی است و شما را برای بقیه صبح سیر نگه می دارد و باعث کاهش وزن شما می شود.

تخم مرغ و نان تست

تخم مرغ تقریبا پروتئین خالص و همچنین دارای کولین است. کولین ماده ای است که می تواند به بدن شما در سوزاندن چربی کمک کند. مقدار پروتئین موجود در تخم مرغ فضای زیادی برای سایر مواد مغذی باقی نمی گذارد.

این می تواند صبحانه خوبی برای افرادی باشد که می خواهند لاغر شوند. شما برای اطمینان از سیر ماندن تا وعده بعدی یک عدد نان تست را به صبحانه تخم مرغ خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری میوه با فیبر زیاد را به برنامه صبحانه خود اضافه کنید.

کره بادام زمینی و نان غلات

همانطور که قبلا ذکر شد، نان غلات جایگزین خوبی برای نان سفید است زیرا شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. این باعث می شود اطمینان حاصل کنید که شما صبحانه ناسالمی نمی خورید و می توانید به طور دائم وزن کم کنید.

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد صرف نظر از چربی بادام زمینی، این ماده مغذی برای کاهش وزن بسیار مفید است. این به این دلیل است که ترکیباتی در بادام وجود دارد که باعث کاهش جذب چربی به بدن می شود

بوقلمون چرخ شده با سبزیجات

بوقلمون چرخ شده می تواند جایگزین گوشت چرخی گاو باشد، زیرا محتوای چربی و کالری کمتری دارد. مهم است که اطمینان حاصل کنید که به جای هر نوع گوشت قرمز، گوشت بوقلمون می خورید زیرا گوشت قرمز محتوای چربی بیشتری دارد.

بوقلمون غذایی عالی برای تامین ویتامین های b6، b12 است و بسیار خوشمزه و سالم می باشد. همچنین می توانید سبزیجات را نیز به بوقلمون خود اضافه کنید تا به سیر شدن شما کمک کند. سبزیجات مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند و به بوقلمون عطر و طعم می دهد.

لوبیا سیاه لاک پشتی با سبزیجات

لوبیای سیاه یک غذای سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است از آن در خورشت ها و حتی اسموتی ها نیز استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهد که لوبیای سیاه به تنظیم قند خون و کاهش کلسترول کمک می کند. همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی نیز کمک زیادی کند و احساس سیری بیشتری به شما بدهد

شاید بگویید که لوبیا کربوهیدرات زیادی دارد. درست است، اما هنوز هم مطالعات نشان می دهد که لوبیا با توجه به محتوای کربوهیدراتی که دارد می تواند در کاهش وزن بسیار موثر باشد. شما می توانید به لوبیای خود سبزیجات اضافه کنید تا بتواند شما را سیر نگه دارد.

املت اسفناج

قبلا ذکر شد که تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و برای هر کسی که سعی در کاهش وزن دارد مفید است. تخم مرغ به همراه اسفناج سیر کننده است و حتی یک غذای سالم و مقوی می باشد.اسفناج منبعی از مواد مغذی خوبی که بدن به آن نیاز دارد است.

املت اسفناج بسیار عالی است زیرا می توانید سریع آن را تهیه کنید، بنابراین برای داشتن صبحانه سالم مجبور نیستید زود از خواب بیدار شوید. برخی از مهمترین مواد مغذی موجود در اسفناج شامل آهن، پتاسیم و تیامین است. این صبحانه که از نظر چربی و کلسترول کم است به شما کمک می کند تا سریعتر لاغر شوید.

اسموتی های توت

توت سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند بدن شما را سالم نگه دارد و در پیشگیری از سرطان به شما کمک کند. ثابت شده است که توت ها به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدان در کاهش وزن بسیار موثر است.

توت دارای کالری کم و سرشار از ویتامین ها و فیبر های غذایی هستند که همگی راه خوبی برای کاهش وزن می باشند. مخلوط انواع توت ها در یک اسموتی شما را سیر نگه می دارد. همچنین تمام مواد مغذی لازم برای تامین انرژی صبحگاهی را به شما می دهد. به طور کلی آنها یک صبحانه عالی و خوشمزه برای کی فرد اگاه به سلامتی می باشد.


بیشتر بخوانید : خوردن میوه بجای صبحانه برای لاغری


کینوا

کینوا بسیار مقوی و پر از ویتامین های عالی می باشد که به شما در کاهش وزن کمک زیادی می کند. محتوای فیبر آن بیشتر از غلات دیگر است و به همین دلیل این دانه یک غلات کامل شناخته شده است. دلیل این امر این است که تمام مواد مغذی مهم را در خود دارد و این دانه را به غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

با افزایش متابولیسم بدن ، کینوا می تواند شروع خوبی برای یک روز باشد تا مطمئن شوید که از صبح تا شب در حال چربی سوزی هستید. همچنین کینوا فاقد گلوتن است و به همین دلیل هر کس می تواند از این دانه شگفت انگیز مصرف کند.

جو دوسر

جو دوسر خواص زیادی برای بدن دارد که می تواند باعث درمان اختلالات عصبی، مشکلات پوستی، روده و رحم شود. جو سرشار از پروتئین، منگنز، آنتی اکسیدان، فیبر، اسید فیتیک، ویتامین B1، ویتامین E، فسفر، منیزیم، بیوتین، مولیبدن، مس می باشد.

مواد مغذی و ویتامین های موجود در جو دوسر می تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند و می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند. مصرف جو دوسر در صبحانه می تواند 20% کالری در طول روز بسوزاند و همچنین باعث تنظیم سطح قند خون و پیشگیری از دیابت نوع 2 می شود.

آجیل و میوه های خشک

این ساده ترین صبحانه ای است که می توانید صبح بخورید، زیرا مجبور نیستید برای غذا چیزی تهیه کنید. اگر عجله برای سر کار رفتن دارید در مسیر کار خود فقط تعداد انگشت شماری از آجیل یا میوه خشک را بگیرید و بخورید. این به شما اطمینان می دهد تمام تغذیه مورد نیاز صبح را برای بدن خود فراهم کرده اید.

بهترین مغزها و میوه های خشک شامل بادام، پسته، گردو، کشمش و خرما می باشند که همگی دارای مواد مغذی خوب و کالری کمی هستند. کشمش حاوی ماده شیمیایی است که می تواند مانع هوس شما برای غذا خوردن شود. این مواد غذایی دارای محتوای فیبر بالایی هستند که به شما در سیر شدن برای مدت طولانی کمک می کند.

صبحانه برای لاغری شکم

غذاهایی که برای کاهش وزن مفید هستند گاهی اوقات تعجب آور می باشند. برخی مردم بر این باور هستند که محتوای بالای چربی در برخی از مواد غذایی باعث افزایش وزن می شود که همیشه درست نیست.

برای کاهش وزن نیازی به خوردن هر غذایی نیستید، گاهی اوقات می توانید غذاهایی را پیدا کنید که هم خوشمزه هستند و هم می توانند به کاهش وزن شما کمک کند. می توانید برخی غذاها را با هم ترکیب کنید تا کمی تنوع به شما بدهد. امروز کمی کینوا امتحان کنید و فردا بوقلمون.

تا زمانی که از غذاهایی که بیش از حد کربوهیدرات و کالری دارند پرهیز کنید به طور معمول در مسیر رسیدن به وزن مورد هدف خود قرار دارید. به یاد داشته باشید که ورزش مهمترین نکته برای کاهش وزن است و قدم زدن در طول روز ممکن است بیشتر به شما در کاهش وزن کمک کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.