شفا مگ

برای بوی عرق زیر بغل چه کنیم

برای رفع بوی بد عرق زیر بغل می توانید به راحتی با برخی از روش های خانگی و گیاهان دارویی از شر بوی بدن عرق زیر بغل بخصوص در تابستان رهایی بیابید.

برای بوی عرق زیر بغل چه کنیم

زمانی که از بوی بد عرق زیر بغل رنج می بریم، این به دلیل تعریق بیش از حد ناشی از غدد عرقی و همچنین باکتری هایی است که در صورت عدم اکسیژن کافی در بدن تکثیر می شوند و منجر به دفع بوی نسبتا نامطبوعی می شوند. وقتی این وضعیت دائمی باشد، می تواند نشانه یک مشکل جدی در سلامتی باشد، بنابراین در این صورت ضروری است با یک متخصص مشورت کنید. در ادامه با روش هایی برای از بین بردن بوی بد عرق زیر بغل آشنا شوید. این روش ها به خنثی کردن بو کمک می کنند تا بتوانید در تمام طول روز احساس راحتی داشته باشید.

البته اولین توصیه شستن مرتبط زیر بغل در زمان استحمام است. اغلب بو ممکن است به دلیل رد صابون یا دئودورانتی باشد که در آن منطقه تجمع می یابد. پس در زمان استحمام مطئمن شوید که زیر بغل شما کاملا تمیز شده است.

رفع بوی بد عرق با سرکه سیب: از آنکه که این بو ممکن است به دلیل تجمع باکتری ها و قارچ ها باشد، یک داروی خانگی خوب برای جلوگیری از بوی بد زیر بغل ایت است که به مقدار دو به یک ، سرکه و الکل را با هم مخلوط کنید و هر شب آن را با یک پارچه بسیار تمیز زیر بغل خود بمالید و بگذارید هنگام خوابیدن عمل کند.

رفع بوی بد عرق با جوش شیرین: جوش شیرین یک دئودورانت طبیعی است، زیرا با باکتری های تولید کننده بو مبارزه می کند و بوی نامطبوع را جذب می کند. برای استفاده از آن به عنوان داروی خانگی برای از بین بردن بوی بد عرق زیر بغل، یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یکی از پودرهای تالک نوزادان مخلوط کنید و آن را زیر بغل بمالید. پس از چند دقیقه متوجه خنثی شدن بو می شوید.


بیشتر بخوانید: عرق كردن زياد زیر بغل نشانه چيست


کاهش تعریق با آویشن یا رزماری: اگر مشکل شما تعریق بیش از حد زیر بغل است، پس می توانید مقداری جوشانده آویشن یا رزماری را بگذارید خنک شود و سپس در حمام زیر بغل خود بمالید.

آلوئه ورا برای بوی بد عرق: آلوئه ورا علاوه بر اینکه برای مشکلات پوستی عالی است، در کنترل عرق نیز به خوبی کارایی دارد. کمی از ژل این گیاه را برای کنترل بو و تعریق زیر بغل خود بمالید. البته توجه داشته باشید قبل از استفاده مطمئن شوید به این گیاه حساسیت ندارید. برای انجام تست حساسیت، مقدار بسیار کمی از این ژل را در یک قسمت از بازوهای خود امتحان کنید و بگذارید 24 ساعت بماند. اگر حساسیت نداشتید می توانید از آن استفاده کنید.

دئودورانت طبیعی نعنا و رزماری: نعنا و رزماری هر دو به دلیل داشتن عطر بسیار خوب و ضد باکتریایی قدرتمندی که دارند بسیار در رفع بوی بد عرق قابل توجه هستند. در کنار هم یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن بوی بد عرق زیر بغل می باشند. با جوشاندن 4 برگ نعنا با 5 برگ رزماری به مدت 15 دقیقه یک دئودورانت طبیعی تهیه کنید. مایع حاصل را صاف کرده و بگذارید خنک شود و پس از دوش گرفتن با استفاده از پنبه آن را زیر بغل یا روی پوست خود بمالید.

حمام چای سیاه: یکی دیگر از داروهای طبیعی عالی برای مقابله با بوی بدن، چای سیاه است. این به دلیل محتوای آن است که به تمیز کردن عمیق پوست کمک می کند و تشکیل و تجمع عرق را کاهش می دهد. 4 کیسه چای سیاه را در 2 لیتر آب داغ قرار داده و روی آن را بپوشانید و بگذارید تا خنک شود. پس از آماده شدن چای سیاه را در آب حمام اضافه کنید و حدود 10 دقیقه در آب بمانید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.