شفا مگ

طرز استفاده از روغن کرچک برای صورت

روغن کرچک خواص زیادی برای صورت دارد و در این مقاله با طرز استفاده از روغن کرچک برای صورت، لک صورت، سیاهی دور چشم، مژه و پوست چرب صورت اشنا می شوید.

طرز استفاده از روغن کرچک برای صورت

آیا درباره خواص و فواید روغن کرچک برای چروک صورت، لک صورت، مژه و پوست صورت میدانید؟ روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک گرفته می شود که حاوی اسید های چرب، ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی است که برای مراقبت و سلامت پوست بسیار عالی است. روغن کرچک یک مرطوب کننده، انتی اکسیدان، ترمیم کننده، ضد التهاب و ضد باکتری است. در ادامه با خواص و طرز استفاده از روغن کرچک برای صورت آشنا شوید.

روغن کرچک برای لک صورت: یکی از مزایای اصلی روغن کرچک این است که می تواند به کاهش لکه های تیره در صورت کمک کند. این لکه ها ممکن است در اثر افزایش سن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب در صورت ظاهر شوند. اسیدهای چرب حاصل از روغن کرچک به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و رشد سلول های جدید را تحریک می کنند. این فرایند باعث کاهش لکه های صورت می شود و به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. همچنین به عنوان یک محصول طبیعی می تواند در از بین بردن علائم کشیدگی و زخم هایی که در مناطق مختلف بدن ظاهر می شوند کمک کند.

روغن کرچک برای چروک صورت : روغن کرچک حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب و ویتامین E است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای پوست عمل می کند. این مواد طبیعی برای مقابله با علائم پیری و چین و چروک بسیار مناسبت است. اجزای تشکیل دهنده روغن باعث تولید کلاژن و الاستین در پوست می شود و در نتیجه باعث جوانی بیشتر می شود. این روغن نه تنها برای جوان سازی پوست مناسب است بلکه می تواند از بروز چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری کند و آنها را کاهش دهد.

روغن کرچک برای سیاهی دور چشم: روغن کرچک می تواند به عنوان یک درمان سیاهی دور چشم باشد و با گردش خون باعث از بین رفتن احتقان می شود و حلقه های مایل به آبی را که در زیر چشم ظاهر می شود را کاهش دهد. علاوه بر این روغن کرچک دارای خاصیت مرطوب کنندگی است که به سلامتی و زیبایی دور چشم کمک می کند.

روغن کرچک برای مژه: روغن کرچک معمولا به دلیل فواید آرایشی خود شناخته می شود. این ماده به ویژه برای رشد و بازسازی مژه های نازک و ضعیف شناخته شده است. علاوه بر این روغن کرچک به رشد طبیعی مژه ها کمک می کند و کمک می کند در مدت زمان کوتاه ضخیم تر به نظر برسند.

روغن کرچک برای پوست چرب: روغن کرچک یک درمان طبیعی مناسب برای کسانی است که از پوست چرب یا آکنه رنج می برند. محتوای اسید ریسینولئیک در روغن به مبارزه با میکروب های موجود در صورت کمک می کند. همچنین باعث کاهش تکثیر باکتری های صورت می شود و به تخلیه دانه های موجود در پوست که باعث آکنه می شوند کمک می کند. این روغن پوست را کاملا پاک می کند و آکنه را درمان می کند و از شیوع آکنه های جدید نیز جلوگیری می کند.

عوارض روغن کرچک برای پوست صورت : روغن کرچک ممکن است باعث تحریک پوست شود و افرادی که دچار التهاب پوستی هستند نباید از این روغن استفاده کنند. همچنین روغن کرچک در صورت ورود به چشم ممکن است باعث تحریک چشم و ناراحتی شود.از این رو هنگام استفاده از روغن کرچک روی پوست باید کاملا محتاط باشید.

توجه: قبل از استفاده از روغن کرچک برای صورت حتما قبل از استفاده تست آلرژی را انجام دهید و با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای استفاده از پوست شما بی خطر است.

 

طرز استفاده از روغن کرچک برای چروک صورت

سه روش موثر برای استفاده از روغن کرچک برای چین و چروک وجود دارد. در روش اول برای تقویت اثر روغن کرچک، چند قطره روغن را به کرم ضد چروک خود اضافه کنید.

در روش دوم می توانید چند قطره روغن کرچک را مستقیما روی ناحیه چروکیده بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. بهتر است روغن را تمام شب روی پوست بماند.

روش سوم روغن کرچک را با روغن ضد چروک مانند روغن جوجوبا یا روغن انگور مخلوط کنید. از هر روغن 5 قطره با هم مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید.

طرز استفاده از روغن کرچک برای سیاهی دور چشم

چند قطره روغن کرچک را روی یک تکه پنبه بزنید و به آرامی روی حلقه های تیره زیر چشم بمالید. بهتر است این کار را در هنگام شب قبل از خواب انجام دهید.


بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای پوست صورت


طرز استفاده روغن کرچک برای پوست چرب

برای استفاده از روغن کرچک برای پوست چرب به دو روش امکان پذیر است تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید

در روش اول ابتدا یک بخور صورت بدهید تا منافذ پوست باز شود و سپس صورت را بشویید. سپس می توانید چند قطره روغن کرچک را مستقیما روی مناطق آکنه زده بمالید و بگذارید یک شب بماند. توصیه می شود روز بعد صورت خود را بشویید.

در روش دوم می توانید ماسک درست کنید که برای تهیه آن 2 قاشق غذا خوری روغن کرچک را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. حداکثر 20 دقیقه روی صورت بمالید و آن را بشویید.

هشدارهای قبل از استفاده از روغن کرچک

حتما باید تست پچ یا همان تست الرژی انجام دهید تا مطمئن شوید به این روغن حساسیت نداشته باشید. از این رو آزمایش پچ قبل از استفاده از روغن اجباری است

با پزشک مشورت کنید: قبل از استفاده از روغن کرچک حتما با پزشک مشورت کنید تا دچار مشکلات پوستی، آلرژی یا التهاب نشوید.
قبل از استفاده از روغن کرچک اگر الرژی یا التهاب، مشکلات پوستی دارید از استفاده از آن خودداری کنید.

حتما قبل از استفاده از روغن کرچک محتوای برچسب را مطالعه کنید زیرا ممکن است مواد نگهدارنده ای به آن اضافه شده باشد که ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. سعی کنید از روغن کرچک شرکت های معروف و معتبر استفاده کنید

طرز استفاده روغن کرچک برای لک صورت

روش های زیادی وجود دارد که می توانید روغن کرچک را روی پوست خود بمالید. بهتر است چند قطره روغن را مستقیما روی لک های تیره پوست قرار دهید و به پوست اجازه دهید محصول را به طور کامل جذب کند.

روش دیگر استفاده از این روغن مخلوط کردن چند قطره از آن با کمی بی کربنات سدیم است. این مخلوط باید منجر به خمیری شود که حداکثر به مدت 10 دقیقه روی لکه ها بماند. سدیم بی کربنات به شما کمک می کند تا پوست به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.