شفا مگ

روغن نارگیل برای واریس

روغن نارگیل برای واریس یکی از موثرترین روش های درمان طبیعی می باشد و رگ های عنکبوتی واریسی را بدون هیچ عارضه و استفاده از مواد شیمیایی درمان می کند.

روغن نارگیل برای واریس

نشستن طولانی مدت یا ایستادن باعث می شود رگ های واریسی بیرون بزنند. رگهای واریسی ناخوشایند و گاهی اوقات دردناک هستند. اگرچه چندین روش درمانی، تمرین و اقدامات پیشگیرانه برای از بین بردن رگ های واریسی وجود دارد.اما برخی از دامان های خانگی نیز وجود دارد که می توانید به راحتی از شر واریس پا خلاص شوید. یکی از این درمان ها، درمان خانگی با روغن نارگیل است.

روغن نارگیل برای بهینه سازی هضم و معالجه موثر رگ های واریسی معجزه می کند. حتما به این فکر می کنید که سیستم هضم شما با رگ های واریسی چه ارتباط دارد. خوب، هنگامی که هضم ضعیفی دارید فشار زیادی به شکم خود وارد می کنید که در نهایت منجر به تورم در رگ های شما می شود. بنابراین باعث ایجاد واریس می شود. واریس می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که شکم دچار تورم شده باشد و برای دفع مواد زائد سخت مدفوع تلاش کنید. فشار بیش از حد می تواند باعث برگشت خون از طریق پا شود و باعث کشش دریچه ها نیز می شود. از آنجایی که دریچه ها نمی توانند به درستی کار کنند رگ های واریسی قطعا ایجاد می شود.

خواص روغن نارگیل برای درمان واریس

روش های مختلفی برای درمان رگ های واریسی استفاده می شود، از جمله جراحی، درمان های شیمیایی و تمرینات شدید فیزیوتراپی. داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامت کلی شما بسیار مهم است و در صورت سالم بودن، احتمال ابتلا به واریس و سایر شرایط سلامتی را کمتر می کند. برای درمان واریس بهتر است از روش های خانگی استفاده کنید زیرا آنها به همان اندازه در درمان بیماری موثر هستند. تا آنجا که به درمان رگ های واریسی مربوط است، روغن نارگیل یک درمان موثر برای آن می باشد.

یکی از بهترین مزایای استفاده از روغن نارگیل برای از بین بردن رگ های واریسی این است که این نوع درمان 100 درصد طبیعی است و هیچگونه مواد شیمیایی یا جراحی را شامل نمی شود. همچنین فواید دیگر آن این است که یک روش درمانی ارزان است، تنها آنچه شما نیاز دارید چند قطره روغن نارگیل و چند دقیقه زمان است. فقط سعی کنید در زمان درمان یک رژیم غذایی سالم هم داشته باشید و روزی 2 تا 3 بار روغن نارگیل را روی پاهای خود ماساژ دهید.

نکته مهم: قبل از استفاده از روغن نارگیل اطمینان حاصل کنید تا به این روغن حساسیت و آلرژی ندارید. برای این منظور ابتدا مقداری از روغن را در یک نقطه کوچک بدن بزنید و 24 ساعت صبر کنید، اگر علائم الرژیک مشاهده نشد می توانید از آن استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین داروی گیاهی برای واریس


نحوه استفاده از روغن نارگیل برای واریس

برای رها شدن از شر عنکبوتی های واریسی ماساژ ناحیه عنکبوتی با روغن نارگیل است که می تواند به کاهش طبیعی آن کمک کند. بهترین چیز درباره این روش این است که صد در صد طبیعی می باشد و نیاز به هیچ ماده شیمیایی و جراحی نمی باشد. برای خلاص شدن از واریس با روغن نارگیل روش زیر را انجام دهید.

ابتدا مقداری آب را در یک ماهی تابه گرم کنید و اطمینان حاصل کنید که زیاد گرم نباشد و ولرم باشد. سپس یک اسفنج را در این آب گرم کرده و ناحیه آسیب دیده رگ های عنکبوتی را با آن تمیز کنید و سپس با یک حوله تمیز آن محل را خشک کنید.

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را به کف دست خود بزنید و کف دست را به هم بمالیت تا روغن نارگیل گرم شود. در زمستان روغن نارگیل تمایل به جامد شدن دارد به همین خاطر ممکن است لازم باشد روغن نارگیل را در ظرفی با آب داغ قرار دهید و پس از چند دقیقه روغن نارگیل شروع به ذوب شدن می کند.

یک قاشق چایخوری از آن را در کف دست خود بریزید و بعد کف دست خود را به هم بمالید. این روغن را روی پاهایتان بمالید و بیشتر روی رگ های واریسی تمرکز کنید. این ناحیه را حدود 10 الی 15 دقیقه در جهت های مختلف ماساژ دهید. این ماساژ را حداقل روزانه دو بار تکرار کنید و به زودی شاهد نتایج مثبتی خواهید بود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.