شفا مگ

رفع تیرگی زیر بغل با روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل خواص آبرسانی، آنتی اکسیدانی و سفید کنندگی که دارد، می تواند به شکل اسکراب و لایه بردار برای رفع تیرگی زیر بغل موثر و عالی باشد.

رفع تیرگی زیر بغل با روغن زیتون

تیرگی زیر بغل یکی از جمله موارد هایی است که افراد به دنبال برطرف کردن آن هستند. علت تیرگی زیر بغل سلول های مرده پوستی و همچنین ممکن است به علت ضد تعریق ها باشد.رنگ پوست شما توسط سلول های رنگدانه ای به نام ملانوسیت ایجاد می شود و می توانند رنگ پوست را تیره کنند. البته برخی افراد به علت ژنتیک دچار تیرگی زیر بغل می شوند. اگر می خواهید تیرگی زیر بغل را رفع کنید روش های زیادی وجود دارد که یکی از پرطرفدار ترین آن رفع تیرگی زیر بغل با روغن زیتون است.

روغن زیتون به علت خواص آنتی اکسیدانی که دارد می تواند برای رفع تیرگی زیر بغل مفید باشد.قبل از اینکه روش استفاده از روغن زیتون را برای تیرگی زیر بغل بخوانید، بهتر است ابتدا بدانید چه عواملی باعث تیرگی زیر بغل می شود. در ادامه با ما همراه باشید.

عواملی که باعث تیرگی زیر بغل می شود

تیرگی زیر بغل در هر فردی ممکن است علت مختلفی داشته باشد. یکی از موارد دئودورانت ها و ضد تعریق ها می باشد که به علت تحریک کننده های شیمیایی که در آنها وجود دارد می تواند باعث ایجاد سلول های مرده در زیر بغل شوند.

اصلاح زیر بغل یکی از موارد شایع تیرگی زیر بغل می باشد که باعث می شود باعث تیرگی زیر بغل شود. همچنین مواردی از جمله اصطکاک به وسیله لباس های تن، تعریق زیاد در افراد چاق و مبتلا به دیابت و لکه های تیره روی پوست می تواند باعث ایجاد تیرگی زیر بغل شوند.

طرز استفاده روغن زیتون برای رفع تیرگی زیر بغل

روغن زیتون بسیار آبرسان بوده و می تواند باعث تغذیه پوست شود. روغن زیتون به همراه شکر قهوه ای یک اسکراپ برای تیرگی زیر بغل می توانید استفاده کنید. شکر قهوه ای به عنوان یک لایه بردار عمل می کند که سلول های مرده پوست را از بین می برد.

برای تهیه این اسکراب 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون بکر و 2 تا 3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای مخلوط کنید.مخلوط به شکلی باشد که شکر به شکل دانه دانه بماند که بتواند به عنوان یک اسکراب عمل کند. سپس زیر بغل را مرطوب کرده و اسکراب را زیر بغل خود بزنید. حدود یک تا دو دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

عوارض روغن زیتون برای پوست زیر بغل

روغن زیتون طبیعی غذایی هم وقتی به طور مستقیم روی پوست استفاده شود می تواند عوارض جانبی داشته باشد. در یک مطالعه پزشکی بزرگسالان به مدت چهار هفته باعث واکنش الرژیک می شود. این حتی در بزرگسالانی که سابقه آلرژی پوستی نداشته اند نیز اتفاق افتاده است.

مالیدن مداوم روغن زیتون روی پوست ممکن است باعث تحریک پوست شود. این اتفاق زمانی می افتد که روغن زیتون منافذ پوست را مسدود کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.