شفا مگ

خواص گشنیز برای لاغری و چربی سوزی

گشنیز چربی سوز بسیار قوی است و خواص بسیار زیادی برای لاغری، کاهش وزن و هضم غذا دارد که می تواند به شما کمک کند که در یک هفته چند کیلو وزن کم کنید.

خواص گشنیز برای لاغری و چربی سوزی

لاغری و کاهش وزن را نمی توان یک شبه بدست آورد و باید برای آن تلاش کرد. مصرف یک رژیم غذایی متعادل تا پایبندی به رژیم های تمرینی و کاهش وزن کار آسانی نیست و باید صبر و تلاش زیادی داشته باشید.برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن و لاغری می بایست به دنبال روش هایی برای بالا بردن متابولیسم بدن باشیم تا بتوانید راحت چربی سوزی کنیم.

گشنیز چربی سوز بسیار قوی است که در اکثر آشپزخانه ها یافت می شود و می توانید آن را به شکل پودر گشنیز یا برگ گشنیز و یا دانه های گشنیز برای کاهش وزن استفاده کنید. گشنیز در داروهای طب نتی ارزش زیادی دارد و همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. گشنیز می تواند کلسترول را تنظیم کند و باعث تقویت در هضم غذا شود.معجون گشنیز برای لاغری را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید و در صبح ناشتا با معده خالی مصرف کنید تا از خواص آن بهرمند شوید. برای درک بهتر و شناختن خواص گشنیز برای لاغری با ما همراه باشید.

چرا گشنیز باعث برای لاغری موثر است

گشنیز و دانه های گشنیز آنزیم ها و اسید های گوارشی را تحریک کرده که باعث بهبود در سیستم هضم ما می شود و همچنین منبع بسیار عالی از فیبر غذایی است.

سیستم گوارشی اگر سالم باشد و به درستی کار کند می تواند یکی از مهمترین مراحل کاهش وزن را به همراه داشته باشد. هضم ضعیف می تواند باعث افزایش وزن شود، زیرا بدن نمی تواند مواد مغذی را به اندازه کافی جذب و دفع کند. سیستم گوارشی ضعیف تعادل آن را ندارد که مواد مضر را از بدن دفع کند و ناکافی بودن هضم سریع غذا ممکن است منجر به کاهش میزان متابولیسم شود و سوزاندن کافی کالری را دشوار کند.

گشنیز سم زدای عالی بدن

گشنیز یک سم زدای عالی است و می تواند یک داروی جادویی برای کاهش وزن باشد. همچنین گشنیز دارای اثرات آنتی اکسیدانی ضد التهابی است. همچنین یکی از بهترین ماده برای پاک کردن بدن از فلزات سنگین و سموم است. با افزایش قدرت بدن در دفع سموم، کاهش وزن شروع به کار می کند و می تواند به شما در لاغری سریع تر کمک کند.

گشنیز سرشار از ریز مغزی

ریز مغذی های موجود در گشنیز پیش شرط مناسب گلوکز است. برگ گشنیز یک عنصر اساسی معروف به کوئرستین دارد که باعث تسریع متابولیسم می شود.کاهش وزن با دانه های گشنیز در صورت مصرف منظم با کنترل دقیق رژیم غذایی بسیار موثر است.

گشنیز همچنین منبع غنی از منیزم، اسید فولیک و ویتامین های گروه B است. منیزیم یکی از مهمترین مواردی برای تولید انرژی در بدن است و برای سوختن انرژی ( گلوکز) بسیار مهم است.

مطالعات متعدد ثابت کرده است که این گیاه قدرت تحریک اشتها و کمک به هضم غذا را دارد. این یک واقعیت است که سیستم گوارشی سالم می تواند باعث کاهش وزن متوالی شود. اگر روده شما به خوبی کار نکند، میت واند سرعت متابولیسم را عقب بیندازد و منجر به افزایش وزن بدون دلیل شود.

ارزش غذایی گشنیز

گشنیز از خانواده جعفری است و سرشار از مواد مغذی است که برای سلامتی و بهبود عملکرد سیستم بدن به خصوص سیستم گوارشی بسیار مفید است. گشنیز به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد شناخته شده است و منبع غنی از :

  • ویتامین A
  • ویتامین K
  • فولات
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • ویتامین C و E
  • فلاونوئید ها
  • فیبر غذایی

معجون گشنیز برای لاغری

آب دم کرده برگ گشنیز می تواند جای تمام نوشیدنی های پر کالری شما را بگیرد. برای بهرمندی از خواص گشنیز می توانید روزانه چند برگ از گشنیز را در یک لیوان آب ریخته و در طول روز بنوشید.

تهیه معجون گشنیز برای لاغری می تواند به چند روش انجام شود که هر کدام از این روش ها ساده و راحت هستند.می توانید با طرز تهیه دمنوش گشنیز برای لاغری نیز آشنا شوید.

روش اول تهیه معجون گشنیز

در این روش شما حدود 10 تا 20 برگ گشنیز را به خوبی بشویید و یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد محلول آب را با معده خالی بنوشید. همچنین می توانید اگر مشکلات مربوط به معده ندارید، یک قاشق غذا خوری آب لیمو به آن ضافه کنید تا طعم آن را بهتر کند و همچنین خواص اضافی برای سلامتی و کاهش وزن را نیز به آن اضافه کنید.

روش دوم تهیه معجون گشنیز

ابتدا مقداری گشنیز را به خوبی بشویید و آنها را از ساقه جدا کنید. سپس برگ های جدا شده را در مخلوط کن خرد به خوبی خرد کنید. سپس یک فنجان آب ولرم ، یک قاشق غذا خوری آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید. این معجون را هر روز صبح با معده خالی مصرف کنید.

روش سوم تهیه معجون گشنیز

برای تهیه معجون گشنیز تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا مقداری آب بگذارید جوش بیاید. وقتی آب در حال جوشیدن است یک قاشق غذا خوری دانه گشنیز به آن اضافه کنید و بگذارید حدود 3 دقیقه بماند. سپس آب را از روی شعله برداشته و بگذارید خنک شود. سپس آب را با دانه های گشنیز بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را صاف کرده و بنوشید.

هشدارهای مهم قبل از مصرف گشنیز

اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید حتما درباره مصرف گشنیز با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است گشنیز برای شما منع مصرف داشته باشد.

افرادی که به گشنیز و یا گیاهان هم خانواده گشنیز آلرژی دارند نباید از آن استفاده کنند و می تواند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد.

گشنیز ممکن است در برخی افراد واکنش الرژیک ایجاد کند که علائمی چون تورم صورت، زبان، گردن، تنگی نفس و بثورات پوستی به همراه دارد.در صورت مشاهده این علائم سریعا به فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

گشنیز ممکن است با داروهای خاصی از جمله داروهای فشار خون بالا، دیابت، داروهای افزایش حساسیت به نور یا داروهای آرام بخش تداخل دارویی داشته باشد. در صورت استفاده از هر یک از این داروها قبل از استفاده از گشنیز با پزشک خود مشورت کنید.

خواص غیر مستقیم گشنیز برای لاغری

گشنیز همان طور که به طور مستقیم بر روی کاهش وزن و سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کند، می تواند از راه غیر مستقیم هم به کاهش وزن و لاغری کمک کند.

دانه های گشنیز برای تمام مشکلات روده ای شما مانند نفخ، معده، اسهال، تهوع و بسیاری از موارد دیگر خواص زیادی داشته باشد و باعث رفع مشکلات گوارشی شود. این یک راه حل مناسب برای تمام مسائل مربوط به هضم غذا است. این ماده حاوی فیبر غذایی است و منبع غنی از آنتی اکسیدان است. گشنیز به تولید هورمون های گوارشی کمک زیادی می کند و عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

کاهش کلسترول: دانه گشنیز باعث کاهش کلسترول های بد در خون می شود و به تولید کلسترول خوب کمک می کند و باعث بهبود سلامت قلب می شود. دانه گشنیز سرشار از مس، آهن ، روی و سایر مواد معدنی حیاتی برای بدن است و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.