شفا مگ

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند

پیاده روی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند و همچنین باعث جلوگیری از کاهش عضلات می شود، اما برایتان سوال است که پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر می کند؟

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند

وقتی پیاده روی می کنید، چربی عمیق شکمی اولین چیزی است که از بین می رود. این یک واقعیت علمی است که می توانیم از آن هیجان زده شوید. اگر سریع حرکت می کنید باید بدانید که پیاده روی قدرتمند، از دویدن روی مفاصل راحت تر است.پیاده روی باعث سوزاندن کالری می شود و درصد چربی بدن شما کاهش می یابد. بنابراین ورزش نه تنها به کاهش چربی شکم کمک می کند، بلکه چربی های دیگر نواحی را نیز از بین می برد.

هنگامی که شما به طور فعال در حال تلاش برای از بین بردن چربی هستید، ممکن است ابتدا صورت، پاها و دستان شما لاغر شود، زیرا این مناطق دارای سلول های آلفا بیشتری هستند. اما برعکس مناطقی مانند باسن، ران و شکم دارای سلول های بتا بیشتری هستند و کاهش وزن و چربی سوزی آنها کمی سخت است.

پیاده روی بر کدام قسمت بدن تاثیر می گذارد

پیاده روی نه تنها می تواند به کاهش وزن شما کمک کند،بلکه می تواند باعث حفظ وزن شما نیز شود. تغییر رژیم غذایی برای کاهش وزن بدون اضافه کردن هیچگونه حرکتی می تواند منجر به کاهش توده عضلانی و چربی شود. باید بدانید ماهیچه ها بیشتر متابولیسم شما را تشکیل می دهند. بنابراین در صورت از دست دادن ماهیچه کالری کمتری در طول روز می سوزانید. ممکن است به وزن مورد نظر خود برسید اما در واقع کالری کمتری نسبت به قبل از شروع کاهش وزن می سوزانید.

برای اینکه بدانید این امر چه معنایی برای شما دارد نگاهی به تحقیقات انجام شده بر روی افراد بعد از کاهش وزن بیاندازید. گروهی که هنگام رژیم گرفتن ورزش کردند و گروهی دیگر فقط از برنامه رژیم غذایی پیروی کردند. اگر چه هر دو گروه وزن یکسانی از دست دادند، اما گروهی که ورزش نکردند سه برابر حجم عضلانی خود را از دست دادند.

رژیم غذایی مطمئنا می تواند به شما در دفع چربی کمک کند، اما پیاده روی به شما کمک می کند این وزن را سریعتر از دست داده و ماهیچه های عضلانی خود را حفظ کنید.

خوابیدن بعد از پیاده روی

برخی سوال برایشان ایجاد می شود که آیا خوابیدن بعد از پیاده روی صبح مشکلی ندارد؟ باید گفت خیر، خوابیدن و یک چرت کوتان بعد از ورزش می تواند به بهبود عضلات کمک کند. هنگام خواب ، غذا هیپوفیز شما هورمون رشد ترشح می کند. ماهیچه ها ی شما برای ترمیم و ساخت بافت به این هورمون نیاز دارند. این برای رشد عضلات، عملکرد ورزشی و بهرمندی از مزایای فعالیت بدنی ضروری است.

فواید پیاده روی در لاغری

اگر می خواهید تناسب اندام و سلامت خود را حفظ کنید مهم است که به طور منظم ورزش کنید. این به این دلیل است که آمادگی جسمانی می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد. ورزش علاوه بر اینکه به شما کمک می کندعمر طولانی تر و سالمتری داشته باشید، می تواند در کنترل وزن شما نیز مفید باشد.

خوشبختانه پیاده روی یک نوع عالی از فعالیت بدنی کم خطر است و در دسترس اکثر افراد است. این یکی از ساده ترین اشکال ورزش پیاده روی است که می تواند آن را در زندگی روزمره خود قرار دهید.

پیاده روی کالری می سوزاند

بدن شما برای تمام واکنش های شیمیایی پیچیده که به شما اجازه حرکت، تنفس، فکر و عملکرد می دهد به انرژی نیاز دارد. با این حال ، نیاز روزانه به کالری در افراد مختلف متفاوت است و تحت تاثیر مواردی مانند سن، قد، وزن، جنس، ژن ها و سطح فعالیت شما قرار می گیرد.

در جهان این ثابت شده است که برای کاهش وزن باید کالری بیشتر از آن چیزی که روزانه می سوزانید بسوزانید. افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند نسبت به افرادی که کم تحرک هستند کالری بیشتری می سوزانند.

با این حال محیط های زندگی و کار مدرت ممکن است به این معنی باشد که شما قسمت های زیادی از روز خود را به حالت نشسته می گذرانید.متاسفانه یک شیوه زندگی بی تحرک نه تنها می تواند به افزایش وزن کمک کند، بلکه می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را نیز افزایش دهد.

تلاش برای ورزش بیشتر با پیاده روی می تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. در واقع پیاده روی 1 کیلومتر بسته به جنسیت و وزن شما تقریبا 100 کالری می سوزاند. اگر چه دویدن به طور قابل توجهی کالری بیشتری می سوزاند، اما به طور متوسط حدود 23 کالری بیشتر در هر 1 کیلومتر می سوزاند. این به این معنی است که هر دو نو ورزش به میزان قابل توجهی در تعداد کالری سوزانده شده کمک می کند.
برای افزایش شدت پیاده روی و سوزاندن کالری بیشتر ، سعی کنید در مسیرهایی با تپه یا شیب ملایم قدم بزنید

پیاده روی ماهیچه ها را حفظ می کند

وقتی افراد کالری خود را کاهش دهند و وزن کم می کنند، اغلب علاوه بر چربی بدن، مقداری ماهیچه نیز از دست می دهند. این می تواند مضر باشد، زیرا متابولیسم عضلات بیشتر از چربی است. این بدان معناست که داشتن ماهیچه های بیشتر به شما کمک می کند کالری بیشتری هر روز بسوزانید.

پیاده روی می تواند با حفظ ماهیچه های بدون چربی هنگام کاهش وزن با این اثر مقابله کند.حفظ ماهیچه بدون چربی به کاهش میزان متابولیسم که اغلب با کاهش وزن رخ می دهد کمک می کند و نتایج را آسان تر می کند.

به طور کلی پیاده روی می تواند از کاهش عضلات جلوگیری کند که ممکن است هنگام کاهش کالری برای کاهش وزن با رژیم های غذایی رخ دهد. این به کاهش میزان متابولیک که هنگام کاهش وزن رخ می دهد کمک می کند و کاهش وزن را آسان تر می کند.

پیاده روی چربی شکم را کاهش می دهد

ذخیره مقدار زیادی چربی در ناحیه میانی با افزایش خطر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط است. در حقیقت مردان با دور کمر بیشتر از 100 سانتی متر و زنان با دور کمر بیشتر از 88 سانتی متر دارای چاقی شکمی هستند که خطری برای سلامتی محسوب می شوند.

موثرترین روش ها برای کاهش چربی شکم، پیاده روی و ورزش های هوازی است. در یک مطالعه زنان مبتلا به چاقی که به طور متوسط سه بار در هفته به مدت 12 هفته 70 دقیقه پیاده روی کردند، توانستند به راحتی چربی دور کمر و چربی بدن خود را کاهش دهند.

در یک مطالعه دیگر نشان داد که افرادی با رژیم غذایی کنترل شده و هفته ای 5 ساعت به مدت 12 هفته پیاده روی می کردند در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی به تنهایی پیروی می کردند چربی دور کمر و شکم بیشتری از دست داده اند.

پیاده روی روحیه را افزایش می دهد

ورزش به عنوان یک درمان برای خلق و خو می باشد و در واقع فعالیت بدنی باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس، افسردگی و اضطراب می شود. این کار باعث می شود مغز شما به هورمون های سروتونین و نوراپی نفرین حساس تر شود. این هورمون ها احساس افسردگی را تسکین داده و ترشح اندورفین را تحریک می کنند که به شما احساس شادی می دهد.
این یک مزیت بزرگ است. با این حال ، تجربه بهبود خلق و خوی هنگام پیاده روی منظم ممکن است ادامه این عادت را آسان تر کند.اگر افراد از آن لدت نمی برند، تمایل کمتری به ورزش دارند که می تواند ناشی از نیاز شدید بدنی به ورزش باشد.

پیاده روی به کاهش وزن کمک می کند

بسیاری از افراد که وزن خود را از دست می دهند در نهایت دوباره آن وزن بر می گردد. با این حال ورزش منظم نقش مهمی در حفظ وزن شما دارد. ورزش منظم مانند پیاده روی نه تنها به افزایش میزان سوزاندن انرژی شما در روز کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند در حالت استراحت نیز کالری بسوزانید.
در یک بررسی تخمین زده شد که برای حفظ وزن ثابت باید حداقل 150 دقیقه در هفته پیاده روی کنید. با این حال اگر وزن زیادی از دست داده اید ممکن است نیاز داشته باشید که بیش از 200 دقیقه در هفته ورزش کنید تا از بازگشت مجدد جلوگیری کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.