شفا مگ

معجون سیر و لیمو برای سرماخوردگی

معجون سیر و لیمو سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است و با اضافه کردن مقداری عسل یک درمان خانگی برای تسکین و درمان سرماخوردگی، سرفه و گلودرد می باشد.

معجون سیر و لیمو برای سرماخوردگی

معجون سیر و لیمو یک درمان خانگی قدیمی آرامبخش است که سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان می باشد و می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، همچنین برای درمان سرماخوردگی، سرفه یا گلودرد مناسب است.بر اساس تحقیقات مصرف لیمو ترش با سیر و عسل می تواند به عنوان یک داروی جایگزین برای درمان های عفونتی به خصوص دستگاه تنفسی می باشد.لیمو ترش میتواند 2 نوع باکتری که باعث عفونت شدید میشوند را مهار میکند. همچنین ویتامین سی موجود در لیمو ترش تازه سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.

اضافه کردن عسل به معجون سیر و لیمو می تواند یک تسکین دهنده عالی باشد. آب لیمو به این معجون طعم و ویتامین C اضافه می کند و همچنین سیر باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. توصیه می شود از عسل محلی و خام استفاده کنید.این معجون سیر و لیمو یک داروی خانگی برای درمان سرماخوردگی می باشد. اگر احساس بیماری می کنید، هر روز کمی از آن بنوشید تا از شر ویروس خلاص شوید.

این معجون برای تنظیم سلامت و بهبود بیماری سرماخوردگی بسیار مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C,B,A است. آلیسین موجود در سیر خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد و می تواند به مبارزه با رادیکال های ازاد کمک کند. آنها نه تنها بدن شما را در برابر باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا محافظت می کند، بلکه سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد.خواص ضد التهابی سیر می تواند به درمان سرماخوردگی، سرفه، عفونت سینوسی، تب، احتقان یا گلودرد کمک کند.

نکته مهم:قبل از استفاده از این دمنوش حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بی خطر است. همچنین اگر بیماری خاصی دارید و یا دارویی مصرف می کنید حتما قبل از استفاده از این دمنوش با پزشک خود مشورت کنید. برخی از داروها ممکن است با سیر یا لیمو تداخل داشه باشند.

سایر خواص معجون سیر و لیمو

تقریبا بیشتر بیماری ها را می توان با سیر درمان یا تسکین داد، البته همه خواص سیر و لیمو شواهد علمی ندارند اما برخی از خواص این معجون شامل:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از سرطان
  • افزایش انرژی
  • مبارزه با عفونت
  • کاهش کلسترول
  • فشار خون پایین

طرز تهیه معجون سیر و لیمو

مواد لازم: 3 فنجان آب جوش ، 3 حبه سیر، نصف آب لیمو تازه و مقداری عسل

برای تهیه معجون سیر و لیمو مقدار 3 حبه سیر خرد را در یک ظرف بریزید و آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس معجون را از صافی عبور داده و نصف آب لیمو تازه و یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید. این معجون را در به آرامی جرعه جرعه میل کنید.


مطلب مرتبط:  زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی


نکات مهم قبل از مصرف

افرادی که فشار خون پایین دارند و یا به سیر حساسیت دارند نباید از این معجون استفاده کنند. همچنین مصرف مقادیر زیاد این نوشیدنی می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد.
اگر مشکل معده یا گوارشی دارید و فکر می کنید معده شما را تحریک می کند، مقدار سیر مورد استفاده را کاهش دهید.

مصرف سیر می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. اگر داروی رقیق کننده خون مانند وارفارین مصرف می کنید یا تحت عمل جراحی هستید، قبل از استفاده از سیر باید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین مشخص شده است که سیر در اثربخشی برخی از داروهایی که برای درمان عفونت HIV استفاده می شود تداخل ایجاد می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.