شفا مگ

درمان خشکی چشم با خیار

خیار یک درمان خانگی برای درمان خشکی چشم می باشد و می تواند به رفع خشکی و تسکین چشم کمک کند، زیرا خیار سرشار از آب است و می تواند چشم شما را مرطوب کند.

درمان خشکی چشم با خیار

خیار یک درمان خانگی برای درمان خشکی چشم می باشد و می تواند به رفع خشکی و تسکین چشم کمک کند، زیرا خیار سرشار از آب است و می تواند چشم شما را مرطوب کند.
ممکن است برخی افراد نسبت به باد یا گرما حساس باشند و دچار خارش و سوزش چشم شوند. برخی از افراد ممکن است دچار سندرم خشکی چشم شوند. خشکی چشم معمولا زمانی رخ می دهد که اشک های غدد اشکی شما تمام شده یا اشک های شما به سرعت تبخیر می شوند. به دنبال آن احساس سوزش یا خارش در چشم ایجاد می شود. اگر دچار خشکی چشم شده اید می توانید با روش های طبیعی جبران رطوبت چشم های خود و بازگرداندن عملکرد آنها شوید. یکی از درمان های طبیعی، درمان خشکی چشم با خیار می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.ابتدا بهتر است درباره خشکی چشم و علائم آن بدانید.
آیا خیار برای خشکی چشم مفید است؟ بله، خیار سرد می تواند باعث تسکین چشم و رفع خشکی چشم شود. خیار دارای مقدار زیادی آب است که می تواند به آبراسانی و مرطوب کردن ناجیه چشم کمک کند.تنها قسمت سخت این نوع درمان دراز کشیدن برای مدت 20 دقیقه است، بنابراین شاید بعد از ظهر ها که می توانید مدتی در رختخواب دراز بکشید بهترین گزینه باشد.بهترین بخش در مورد این درمان خانگی این است که خیار هنگام سرد شدن روی چشم شما بسیار خوب است

خشکی چشم چیست

خشکی چشم شرایطی است که در آن چشم قادر به تولید اشک کافی برای مرطوب کردن یا تغذیه چشمان نمی شود. این بیماری همچنین به عنوان سندرم خشکی چشم یا کراتوکونژکتیویت شناخته می شود. چشمان شما همیشه به لایه ای از اشک نیاز دارند که آنها را مرطوب کرده و از ورود گرد و غبار، آلرژی و سایر عوامل محرک جلوگیری کند. کمبود این لایه می تواند منجر به خشکی چشم و سوزش در چشم فرد مبتلا شود.

علت و علائم خشکی چشم

علت های مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد خشکی چشم می شود. قرار گرفتن مداوم در معرض باد یا هوای خشک، غدد اشکی ناکارامد، آلرژی، جراحی چشم، برای مدت طولانی پلک نزدن می تواند باعث خشکی چشم شود.
استفاده از داروهای آنتی هیستامین، ضد احتقان ها، قرص های ضد بارداری یا داروهای ضد افسردگی و همچنین استفاده طولانی مدت از لنزهای تماسی می تواند از علت های خشکی چشم باشد.
با توجه به علائم تحریک کننده ای که با شروع این سندرم ظاهر می شود ، خشکی چشم می تواند در طولانی مدت کاملاً آزاردهنده باشد.

برخی از علائم شایعی که خشکی چشم ایجاد می کند احساس سوزش و درد در چشم، چشم ها تحریک شده و قرمز می شوند، پارگی غیر معمول چشم، تاری دید، احساس خشکی در چشم ها می باشد.

درمان خانگی خشکی چشم با خیار

از خیار برای درمان خشکی چشم بسیار استفاده می شود، زیرا خیار سرشار از آب است که می تواند به تسکین چشم کمک کند و یک کاربرد موضعی برای درمان خشکی چشم می باشد.

جهت استفاده از خیار برای خشکی چشم شما به یک عدد خیار نیاز دارید. خیار را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود و سپس به برش های گرد درآورید. سپس چشمان خود را ببندید و برش های خیار را روی چشم خود بگذارید. خیار را حدود 5 تا 15 دقیقه روی چشمان بسته خود نگه دارید.شما می توانید این کار را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید تا چشم های شما آرامش پیدا کند.

بهترین نکات برای جلوگیری از خشکی چشم

  • از قرار دادن چشم در معرض هوای خشک و وزش باد شدید خودداری کنید.
  • در خانه خود از دستگاه بخور استفاده کنید.
  • در ساعات طولانی فعالیت بصری استراحت کنید.
  • برای مرطوب نگه داشتن چشم ها از اشک مصنوعی استفاده کنید.
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • از تابش خیره کننده رایانه یا تلفن همراه خودداری کنید. از عینک های ضد نور استفاده کنید.
  • مصرف غذاهای غنی از امگا 3 را افزایش دهید .

این درمان های خانگی برای خشکی چشم می تواند به تسکین این بیماری کمک کند. با این حال ، اگر تحریک برای شما بسیار دشوار شود ، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.