شفا مگ

خواص تخمه هندوانه برای سلامتی

خواص تخمه هندوانه برای کبد، پوست، تقویت مو و سلامت قلب زیاد است، زیرا این دانه سرشار از چربی های مفید و مواد مغذی مفید مانند منیزیم، روی، آهن می باشد.

خواص تخمه هندوانه برای سلامتی

وقتی به هندوانه فکر می کنید احتمالا فقط آن را به یک میوه قرمز و آبدار می شناسید و تفکرتان این است که فقط گوشت قرمز آن خواص زیادی دارد و حتما به این فکر نمیکنید که ممکن است تخمه آن نیز خواص زیادی داشته باشد. مردم معمولاً این سیاه دانه ها را از میوه خارج کرده و مصرف می کنند. اما آیا می دانید این سیاه دانه ها دارای برخی از خواص مغذی جادویی هستند؟ دانه های ریز فوق العاده مغذی و سالم هستند.

هندوانه یک میوه آبرسان شگفت انگیز است زیرا حاوی 92 درصد آب است و غنی از مواد معدنی و ویتامین است. دانه های آن فوق العاده غنی از مواد مغذی مختلف هستند.این دانه ها دارای کالری کمی هستند و سرشار از ریزمغذی هایی مانند روی ، منیزیم ، پتاسیم و غیره می باشند. تخمه های هندوانه ایمنی و سلامت قلب را تقویت کرده و به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

ارزش تغذیه ای تخمه هندوانه

کم کالری: کالری دانه های هندوانه کم است، به طوری که در حدود 4 گرم تخم هندوانه تنها 23 کالری وجود دارد.

منیزیم :منیزیم یک ماده مغذی ضروری برای فعالیت متابولیک است. بنابراین دانه های هندوانه سرشار از منیزیم هستند و متابولیسم سالم بدن را تقویت می کنند. بر اساس موسسه ملی بهداشت (NIH) ، بدن ما روزانه به 420 گرم منیزیم نیاز دارد.

روی: تخمه هندوانه منبع خوبی از روی است. این به تقویت ایمنی ما کمک می کند ، به هضم ، رشد سلول ها کمک می کند و سیستم عصبی شما را سالم نگه می دارد.

آهن: تخمه هندوانه منبع عالی آهن است.

چگونه دانه های هندوانه بخوریم؟

می توانید دانه های هندوانه را به صورت خام ، جوانه زده و بو داده بخورید. به هر شکل ، این دانه ها بسیار خوشمزه و سالم هستند. معمولاً به دانه های هندوانه پس از جوانه زدن مغذی داده می شود.


مطلب مرتبط: خواص روغن هسته هندوانه


فواید تخمه هندوانه برای سلامتی

از آنجا که تخمه هندوانه سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین ، اسیدهای چرب ضروری ، منیزیم ، روی است. این به منافع شگفت انگیز بدن ما کمک می کند. برخی از مزایای مهم در اینجا شرح داده شده است:

1: سلامت پوست را بهبود می بخشد

تخمه های جوانه زده هندوانه به پاک شدن پوست شما کمک می کند زیرا مملو از ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها و غیره است. روغن آن به طور گسترده ای در محصولات مختلف زیبایی برای درمان آکنه و علائم اولیه پیری استفاده می شود. دانه های هندوانه سرشار از منیزیم است که به بهبود ظاهر کلی پوست شما کمک می کند. در مواردی مانند اگزما و سایر بیماری های پوستی که پوست شما خشک و خارش دار است استفاده می شود. تخمه هندوانه به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست کدر و خشک شما عمل می کند.

روی موجود در دانه ها می تواند روند پیری را به دلیل توانایی سنتز پروتئین ، تقسیم سلولی و ترمیم کند کند.

2: به تقویت موها کمک می کند

دانه های هندوانه سرشار از پروتئین ، آهن ، منیزیم ، روی و مس هستند که به بهبود کیفیت موهای شما کمک می کند. این دانه ها به تقویت موهای شما کمک کرده و رشد موها را افزایش می دهند. منگنز موجود در دانه ها از ریزش و آسیب مو جلوگیری می کند.

3: سلامت قلب را بهبود می بخشد

تخمه هندوانه می تواند سلامت قلب شما را از جهات مختلف ارتقا دهد. منبع خوبی از اسیدهای چرب تک اشباع نشده و چند غیر اشباع است. مطالعات نشان می دهد که این چربی های خوب در محافظت در برابر حمله قلبی و سکته مغزی مفید هستند. این دانه حاوی مقدار زیادی منیزیم است که قلب شما را سالم نگه می دارد و فشار خون طبیعی را تنظیم می کند.

دانه های هندوانه به عنوان یک ضد التهاب ، آنتی اکسیدان و گشاد کننده عروق (پهن شدن عروق خونی) عمل می کنند که دلیل احتمالی مفید بودن آن در قلب سالم است. آهن مورد نیاز برای حمل خون اکسیژن دار در کل بدن نیز حیاتی است. تخمه هندوانه همچنین سرشار از روی است که نقش کلیدی در سلامت قلب دارد . حرکت کلسیم را در قلب شما تنظیم می کند.

مطلب مرتبط: آیا تخمه هندوانه چربی دارد

4: سطح قند خون را کاهش می دهد

اگر از نوسانات سطح قند خون رنج می برید ، سعی کنید این دانه های جادویی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. منیزیم به تنظیم متابولیسم کربوهیدرات ها کمک می کند که مستقیماً بر سطح قند خون تأثیر می گذارد. این دانه ها به درمان دیابت نوع 2 کمک می کنند

5: تقویت سیستم ایمنی بدن

دانه های هندوانه سرشار از آهن و مواد معدنی هستند که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. این دانه ها همچنین دارای ویتامین B کمپلکس هستند که در این زمینه نیز کمک می کند.

6: جلوگیری از پوکی استخوان

اگر استخوان های ضعیفی دارید و شرایطی مانند پوکی استخوان دارید ، سعی کنید دانه های هندوانه را در برنامه خود قرار دهید. خوردن مرتب دانه های هندوانه می تواند از اختلالات استخوانی جلوگیری کند زیرا سرشار از منیزیم ، مس ، پتاسیم است.

7: از سیستم عصبی پشتیبانی می کند

تخمه هندوانه منبع غنی ویتامین B است که به سلامت مغز و سیستم عصبی شما کمک می کند. همچنین در اختلالات خلقی ، زوال عقل مفید است.

8: باروری مردان را بهبود می بخشد

هندوانه حاوی مقدار زیادی روی است که برای سیستم تولید مثل مردان مهم است. روی می تواند به بهبود کیفیت اسپرم کمک کند که مهمترین مشکل در ناباروری مردان است.

9: سطح انرژی را افزایش می دهد

تخمه هندوانه سرشار از ریزمغذی ها است که به افزایش و حفظ انرژی شما برای مدت طولانی کمک می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.