شفا مگ

نوشیدنی چربی سوز قوی خانگی

برای کاهش وزن می توانید برخی نوشیدنی های چربی سوز خانگی را در رژیم غذایی قرار دهید تا علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن شما به کاهش وزنتان نیز کمک کنند.

نوشیدنی چربی سوز قوی خانگی

 احتمالا شما این مطلب را می خوانید به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید تا اندام خود را متناسب کنید و همچنین مهم تر از همه از بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی پیشگیری کنید. برای کاهش وزن یک رژیم غذایی کامل نیاز است و در این رژیم غذایی بهتر است جایی برای برخی نوشیدنی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند قرار دهید.
همه ما می دانید که نوشیدنی ها ما را هیدراته نگه می دارند و متابولیسم را افزایش می دهند. اما هر نوشیدنی مجاز به خوردن آن در دوران کاهش وزن نیستیم. برخی نوشیدنی ها مانند نوشابه، برخی آب میوه ها مقدار زیادی کالری دارند و این باعث افزایش وزن می شود. در ادامه به چند نوشیدنی مجاز برای کاهش وزن آشنا می شوید.

بهترین نوشیدنی برای چربی سوزی

برای اینکه کاهش وزن شما سالم تر و چالش برانگیز تر باشد، برخی از نوشیدنی هایی که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند را به شما معرفی می کنید. این نوشیدنی ها دارای ارزش تغذیه ای بالا و طعم دلپذیری هستند. سعی کنید از نوشیدنی هایی که کالری بالایی دارند بپرهیزید و در رژیم غذایی خود آب، چای سبز، قهوه، شیک پروتئینی، سرکه سیب، آب زنجبیل لیمو قرار دهید.

آب

شاید برایتان عجیب باشد که می گوییم آب باعث کاهش وزن می شود. اما قطعا می دانید ، آب برای حفظ رطوبت بدن در طول روز ضروری است. علاوه بر این آب باعث می شود عملکرد کلیه و کبد بهبود بخشد. هضم آب می تواند به سوزاندن کالری کمک کند در حالی که آب کالری صفر دارد.
بر اساس تحقیقات نوشیدن آب می تواند گوارش را تا 30 درصد در مدت زمان 1 ساعت پشتیبانی کند. علاوه بر این نوشیدن آب شما را تشویق می کند تا کالری کمتری بخورید و این باعث کاهش وزن شما می شود. بهتر است نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید.

چای سبز

نوشیدن چای سبز به جلوگیری از نوشیدن آب میوه ها و نوشیدنی های پر کالری در طول روز کمک می کند. چای سبز سالم است و طعم دهنده خوبی نیز می باشد. تهیه یک فنجان چای سبز فقط 5 دقیقه زمان می برد.تنها کاری که انجام می دهید یک چای کیسه ای در داخل فنجان گذاشته و آب جوش را روی آن بریزید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد.
چای سبز سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان است.کافئین باعث افزایش کالری سوزی می شود و در حالی که آنتی اکسیدان متابولیسم را افزایش داده و باعث چربی سوزی می شود.

آب زنجبیل لیمو

زنجبیل با داشتن آنتی اکسیدان بالا به عنوان یک تقویت کننده متباولیسم عمل می کند. تحقیقات نشان داده زنجبیل مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می داد و گوارش را بهبود می بخشد. علاوه بر این زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است.

زنجبیل لیمو برای چربی سوزی بسیار مفید است. اگر چه لیمو برای کاهش وزن هیچ کاربردی ندارد، اما می تواند به نوشیدنی شما طعم خوبی بدن. لیمو را در آب زنجبیل بفشارید، لیمو سرشار از ویتامین سی می باشد و می تواند یک نوشیدنی کم کالری و مفیدی را برای شما بسازد. آب زنجبیل لیمو را 2 تا 3 بار در روز بنوشید.

آب رازیانه

دانه های رازیانه غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. رازیانه برای بهبود هضم و افزایش متابولیسم بسیار مفید است و حاوی خواص ضد باکتریایی می باشد این می تواند فرآیند هضم غذا را آسان تر می کند. رازیانه گرسنگی را کاهش می دهد و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. همچنین به عنوان یک سم زدای طبیعی شناخته می شود.

ابتدا 1 لیتر آب تازه را بجوشانید. سپس ، دو قاشق غذاخوری دانه رازیانه به آن اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد. اجازه دهید مدتی خنک شود. می توانید عسل یا لیمو را به آن اضافه کنید تا طعم بیشتری به آن بدهد. آب رازیانه را 2 تا 3 بار در روز بنوشید و امیدوارم نتیجه خوبی به دست آورید.

قهوه

مهم نیست که قهوه را صبحانه میل می کنید یا میان وعده، چیزی که مهم است قهوه می تواند متابولیسم بدن را تقویت کند و سرشار از کافئین است. علاوه بر این کافئین باعث چربی سوزی می شود و به بدن شما در کاهش وزن کمک می کند.

یک فنجان قهوه حاوی 95 میلی گرم کافئین است. در نتیجه ، قهوه شما را در طول روز فعال و سرحال نگه می دارد. قهوه سیاه یک چربی سوز عالی است که متابولیسم شما را تا 50 افزایش می دهد. 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه آسیاب شده را با نصف قاشق غذاخوری کاکائو و دانه کتان آسیاب شده در آب گرم مخلوط کنید. نوشیدن قهوه در صبح به کاهش وزن کمک می کند.

چای سیاه

همانند چای سبز ، چای سیاه حاوی کافئین است که باعث افزایش متابولیسم می شود و چربی سوزی را بیشتر می کند. علاوه بر این ، چای سیاه غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها است که هضم را بهبود می بخشد. بر اساس تحقیقات انجام شده ، چای سیاه برای سوزاندن چربی شکم عالی است.

مصرف منظم چای سیاه ، همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش ، ممکن است شکمی صاف برای شما ایجاد کند. این یکی از رایج ترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است. برای تهیه یک فنجان کامل چای سیاه برای کاهش وزن ، کیسه چای را در یک فنجان قرار دهید. فنجان را با آب داغ پر کنید. کیسه چای را برای مدتی داخل آب بگذارید. آن را بیرون بیاورید و سپس میل کنید.

آب سبزیجات

برخلاف آب میوه ، آب سبزیجات کالری کمی دارند و به کاهش وزن اضافی کمک می کنند. سبزیجات سرشار از فیبر،ویتامین ها و سایر مواد مغذی هستند. گرسنگی شما را برطرف می کند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند. آب سبزیجات شامل آب هویج ، آب خیار ، آب کارلا ، چربی سوز عالی است.این به شما کمک می کند کربوهیدرات کمتری بخورید و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.علاوه بر این ، می توانید مواد دیگر را برای افزایش ارزش طعم و مزه اضافه کنید. برای نتیجه بهتر ، آب سبزیجات را با معده خالی بنوشید.

شیک پروتئین

دیگر لازم نیست به این فکر کنید که چه نوشیدنی هایی باعث کاهش وزن می شوند. با استفاده از شیک های پروتئینی ، می توانید پروتئین بیشتری مصرف کرده و وزن بیشتری کاهش دهید. شیک های پروتئینی معده شما را سیر می کند و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد. گرسنگی شما را کاهش داده و کالری بیشتری می سوزاند. شیک های پروتئینی کم کالری هستند و کاهش وزن شما را لذت بخش می کند.شیک پروتئین و حفظ رژیم غذایی سالم و ورزش منظم ترکیبات کاملی برای کاهش سریع وزن است.

چای زیره سبز

چای به همراه زیره سبز به بدن شما کمک می کند تا با خیال راحت ورزش کند. زیره سبز غنی از آنتی اکسیدان است و متابولیسم را افزایش می دهد. برای از بین بردن اسیدیته و نفخ به عنوان یک شگفت انگیز عمل می کند. زیره علاوه بر تسکین بدن شما ، عملکرد گوارش را نیز بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، زیره باعث طراوت شما می شود و از کاهش قند خون شما نیز پشتیبانی می کند. نصف قاشق غذاخوری زیره سبز را به یک فنجان کامل چای اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید ، چای سالم و خوش طعم شما آماده است

آب زنیان

تحقیقات بیشتری برای تأیید نقش مستقیم آب زنیان در کاهش وزن ، مورد نیاز است . آب زنیان حاوی ید ، فسفر و کلسیم است. بنابراین ، متابولیسم شما را افزایش داده و معده شما را پر می کند.30 گرم زنیان را بردارید و بگذارید یک شب در آب خیس بخورد. سپس ، آب را صبح زود با معده خالی بنوشید. برای افزودن طعم به نوشیدنی ، می توانید عسل یا لیمو به آن اضافه کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.