شفا مگ

بهترین ویتامین ها برای افزایش وزن کدامند

ویتامین ها تنهایی قادر به افزایش وزن نستند، بلکه با ترکیب مواد مغذی می توانند به افزایش وزن کمک کنند و البته برخی از آنها باعث افزایش اشتها نیز می شوند.

بهترین ویتامین ها برای افزایش وزن

زمانی که نیاز به افزایش وزن داشته باشید، ویتامین ها می توانند به افزایش وزن شما کمک کنند. کمبود ویتامین ها  می توانند به بدن آسیب برسانند و همچنین به افزایش وزن نیز کمکی نمی کند.

برخی ویتامین ها برای افزایش وزن مهم هستند و به افزایش وزن شما کمک زیادی می کنند. برخی ویتامین ها مانند ویتامین B می توانند باعث کاهش سطح هورمون در بدن شوند که این باعث افزایش گرسنگی می ود. ویتامین ها برای عملکرد مناسب بدن و تنظیم متابولیسم ضروری هستند.با این حال ویتامین ها به خودی خود کارایی ندارند و حتما باید غذاهای مغذی دیگری نیز مصرف کنید و ورزش های روزانه را انجام دهید.

ویتامین های مفید برای افزایش وزن

ویتامین ب کمپلکس

ویتامین B یک ماده مغذی است که عصب و سلول های خونی شما را سالم نگه می دارد. این ویتامین به ایجاد مواد ژنتیکی DNA در همه سلول ها کمک می کند. بنابراین کمبود این ویتامین ها می توانند مشکلات زیادی در بدن مانند سردرد، رنگ پریدگی و خستگی را به همراه داشته باشند.کمبود ویتامین B همچنین می تواند منجر به ریزش مو ، ترک خوردن ، تورم لب ها ، خارش و قرمزی چشم شود. ما ویتامین B را به عنوان یک ب کمپلکس می شناسیم که شامل B1 ، B2 ، B3 ، B5 ، B6 ، B12 ، بیوتین و اسید فولیک است.
منابع طبیعی زیادی برای مجموعه B وجود دارد. این ویتامین را می توانید از شیر ، تخم مرغ ، ماهی ، میوه ، سبزیجات ، برنج ، گوشت یا آجیل دریافت کنید. علاوه بر این ، کمپلکس B بر هورمون های گرسنگی تأثیر می گذارد که می تواند باعث ایجاد گرسنگی شما شود.

ویتامین D

ویتامین D از جمله ویتامین های ضروری برای بدن است که به عملکرد صحیح بدن کمک می کند. این ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود همچنین باعث استحکام استخوان ها و دندان های شما می شود. کمبود این ویتامین باعث می شود سیستم بدن به خوبی کار نکند و از دریافت مواد مغذی نتیجه ای برای افزایش وزن حاصل نشود.
ویتامین دی از شما در برابر سرما محافظت می کند و استخوان ها و دندان های شما را ایمن نگه می دارد. این شما را از اضطراب و افسردگی در امان می دارد. می توانید آنها را در غذاهایی مانند ماهی تن ، سالی ، ماهی آزاد ، شیر یا تخم مرغ پیدا کنید.

اولین منبع ویتامین D خورشید است. وقتی زمان کافی را زیر نور آفتاب می گذرانید ، تولید ویتامین D در پوست شما فعال می شود. به همین دلیل است که باید مدتی را زیر نور آفتاب بگذرانیم.

کلسیم

کلسیم یک درشت مغذی است که می توانیم آن را در بدن خود به مقدار زیاد پیدا کنیم. کلسیم یک استخوان ساز است و در ترکیب با ویتامین ها می تواند به افزایش وزن کمک زیادی کند.
منبع عالی کلسیم شیر است. برای دریافت کلسیم بهتر است شیر مصرف کنید زیرا شیر دارای ویتامین های دیگری است که باعث افزایش وزن می شود . بنابراین ما همچنین می توانیم کلسیم را در منابع دیگر مانند پنیر ، کره ، پودینگ ، بستنی ، ماهی ، میوه و غیره بیابیم. اینها دارای بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند که می توانند باعث افزایش وزن شوند .

آهن

آهن یک فلز حیاتی است که برای سلامت انسان بسیار ضروری است. نیاز روزانه به آهن حدود 1-2 گرم است. نقش آن انتقال اکسیژن به سلولهای کل بدن است. همچنین قدرتی را ارائه می دهد که برای بهترین کارهای بدن است. با این حال ، این یکی از بهترین ویتامین هایی نیست که باعث افزایش وزن می شود. اما ، می تواند به شما در افزایش وزن سالم کمک کند.

اگر آهن نباشد نمی توانیم زندگی کنیم. برای تنفس بدن ما بسیار مهم است. همچنین ، در عملکردهای مختلف بدن نقش دارد. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی شدید ، سرگیجه ، احساس خستگی ، ضعف و رنگ پریدگی صورت شود.بهترین منابع آن سبزیجات سبز است. اینها اسفناج ، نخود فرنگی ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، صدف است.

منیزیم

منیزیم برای بهبود عملکرد بدن ضروری است. بدون آن بدن نمی تواند انرژی تولید کند.منیزیم به خودی خود به شما در افزایش وزن کمک نمی کند اما ترکیب آن با سایر ویتامین هایی که باعث افزایش وزن می شوند می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.
اگر منیزیم به مقدار مناسب در بدن باشد فواید زیادی دارد. این کارهای معمول سیستم عصبی را ارائه می دهد. همچنین به شما در کنترل استرس روزانه کمک می کند. بنابراین کمبود منیزیم می تواند باعث ایجاد استرس در فرد شود و متابولیسم را کند کند. ما می توانیم منیزیم را در سبزیجات سبز پیدا کنیم. ما همچنین می توانیم آن را از شکلات تلخ ، ماهی ، شیر و غیره تهیه کنیم.

آیا ویتامین ها به شما در افزایش وزن کمک می کنند؟

هیچ ویتامین وجود ندارد که باعث افزایش وزن شود. بنابراین برخی از آنها در صورت ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد مغذی می توانند به افزایش وزن کمک کنند. از این رو ، ب کمپلکس چند ویتامین اضافه می کند که باعث افزایش وزن می شود. این به دلیل نیروی آن بر هورمون های گرسنگی است که گرسنگی شما را بیشتر می کند.

آیا ویتامین C باعث افزایش وزن می شود؟

ویتامین C باعث افزایش وزن نمی شود بلکه بدن شما را سالم نگه می دارد. بنابراین وقتی می خواهید وزن اضافه کنید نقش مهمی دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.